ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt rescata en els últims dies a 4 persones amb el servei de vigilància i rescat a les platges de drons

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 21, 2022
288 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Aquest pioner mètode de rescat ha sigut implantat en les costes de Sagunt des de l’any 2017

Durant els últims dies, el Servei de Salvament i Socorrisme de la platja del Port de Sagunt ha rescatat 4 persones gràcies al servei de vigilància i rescat amb dron. Este servici de vigilància aèria el va incorporar a les seues platges l’Ajuntament de Sagunt en 2017, sent el primer ajuntament a incorporar drons al servei de salvament i socorrisme.

La primera banyista va ser rescatada amb l’ajuda d’un dron el dissabte 18 de juny a la platja del Port de Sagunt, es tractava d’una dona adulta que es va endinsar en la mar i mostrava dificultats per a eixir a causa del corrent. El dron que la va assistir en primera instància li va fer arribar des de l’aire un flotador salvavides, la qual cosa la va ajudar a mantindre la flotabilitat i així aconseguir eixir de l’aigua.

Aquest pioner mètode de rescat ha sigut implantat en les costes de Sagunt des de l’any 2017, i per això, va ser nomenada la platja més segura d’Espanya l’any 2018. Gràcies a la ràpida actuació de l’aeronau i del seu pilot, així com del servici de socorrisme, la banyista es troba en perfecte estat, ja que malgrat l’esglai, no va ser necessària una intervenció per part de l’equip mèdic.

«Onejava bandera verda pel que al principi tot estava tranquil. Durant una ruta de vigilància amb el dron detectem un possible banyista en dificultats, així que decidim acostar-nos ràpidament per a veure si necessitava ajuda i, efectivament, trobem una parella que no aconseguia tornar a la vora. La banyista estava pàl·lida i amb símptomes d’estar angoixada, mostrava clars indicis de fatiga pel que feia moviments com donar-se la volta per a poder respirar millor i descansar, mentre la seua parella intentava ajudar-la, però sense èxit» segons explica Enrique Fernández, pilot de l’empresa General Drons, que presta el servici per encàrrec municipal.

A diferència del primer rescat, durant el dilluns 20 de juny, onejava la bandera groga, senyal que els banyistes han de prestar més atenció i cura en endinsar-se en la mar. No obstant això, l’avís no va ser suficient, ja que van tindre lloc tres rescats en els quals va haver d’actuar el dron. Per sort, l’equip de socorrisme i salvament en coordinació amb esta ferramenta tecnològica van aconseguir salvar els banyistes en dificultats sense que patiren danys.

L’Auxdron LFG és una aeronau no tripulada (UAS), que forma part de l’equip de rescat del municipi de Sagunt. El consistori ha incorporat drons salvavides per a millorar la seguretat en dos de les seues platges: platja del Port de Sagunt i platja d’Almardà.

L’empresa encarregada de realitzar els servicis de vigilància i rescat amb drons és la companyia General Drons. Des que este servici es va incorporar, s’ha convertit en una part fonamental de l’equip de salvament.

Finalment, des del departament de Platges sol·liciten la col·laboració dels banyistes a l’hora de respectar les senyalitzacions a les platges i en entorns aquàtics. És important que per a la seua seguretat no s’endinsen de manera insegura o temerària fins i tot quan onege la bandera verda.

Tags: València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 11 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 11 de julio indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 11 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 11 de julio anuncia un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 11 de julio

Peñíscola disfrutará de un sábado con temperaturas suaves y cielos poco nubosos, sin riesgo de…

Otras noticias

Costa de Alboraia.
Baix VinalopóComunitat ValencianaEl Camp de MorvedreL'AlacantíL'Horta NordLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera BaixaLa SaforLa Vega Baja

Radiografía del alquiler en la costa valenciana: de la exclusividad de Alboraia y Xàbia a los precios más amables de Vinaròs

Por Toni Cuquerella
M1IMG8079
El Camp de Morvedre

Sagunt repartirá 10.000 pulseras antipérdida para niños y mayores en sus playas

Por Javier Ruiz
Consultori del Raval de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Bloquejat el trasllat del Consultori del Raval: Sagunt reclama 461.000 euros a la Generalitat per unes instal·lacions «inadequades»

Por Toni Cuquerella
Sagunt en Escena y los protagonistas teatrales de este 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Estos son los grandes nombres que actuarán este verano en Sagunt a Escena

Por Adrián Lupiáñez
Presentación de Sagunt a Escena 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena 2026: Programación completa, fechas y grandes figuras del festival en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
1 6
El Camp de Morvedre

La Policía Nacional detiene a 12 personas por tráfico de drogas en Camp de Morvedre

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?