ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

Sagunt es converteix en capital de la cultura clàssica acollint el Concurs Nacional de Grups de Teatre Grecollatí

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 19, 2022
209 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

El teatre romà va acollir el concurs organitzat pel Ministeri d’Educació, en la qual van participar companyies estudiantils vingudes des d’Alacant, Màlaga, Sevilla i la Corunya

El Teatre Romà de Sagunt va ser l’escenari on es van coronar divendres passat els millors grups estudiantils de teatre grecollatí del curs 2021/2022. El monument va acollir la fase final de la XV edició del Concurs Nacional de Grups de Teatre Grecollatí, organitzat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i de l’Ajuntament de Sagunt.

En la jornada van participar companyies estudiantils vingudes des d’Alacant, Màlaga, Sevilla i la Corunya les quals al llarg de tot el dia van interpretar davant el jurat i la resta de participants obres com las Troyanas d’Eurípides, Electra de Sòfocles, Miles Gloriosus i Mostellaria de Plaute, Hedera Helix, sobre textos d’Eurípides i Ovidi, o ¡Por una huella de vaca! Una aproximación didáctica a ‘Los sabuesos’ de Sófocles.

L’esdeveniment va comptar amb la presència de l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i del regidor delegat d’Educació, José Manuel Tarazona, així com d’altres autoritats del Ministeri i la Conselleria, i representants del Festival de Teatre Grecollatí i de les associacions del municipi dedicades al foment de la cultura clàssica.

El primer edil va donar l’enhorabona als i les estudiants per vindre, participar i «haver arribat a un dia tan important», i va donar les gràcies també al Ministeri per haver triat Sagunt com a seu d’esta fase final.

«Sagunt és una ciutat que vincula tot el seu passat i tot el seu present al fet que vivim la cultura grecollatina d’una forma diferent. Vam jugar un paper determinant. La II Guerra Púnica va començar just ací, a Sagunt, i això ha portat a que tinguem uns instituts que estan molt implicats i que creuen en la cultura clàssica, però també que la Generalitat tinga un programa únic d’ensenyament didàctic de cultura clàssica de la forma més innovadora, que tinguem grups de recreació històrica que també es prenen amb molta cura explicar-ho i reviure-ho. Al cap i a la fi la ciutat respira cultura grecollatina», va manifestar Moreno.

L’alcalde va elogiar el projecte perquè es basa en la cultura grecollatina, la història i el teatre en les seues diferents variants. «Però, a més, hi ha un altre extra: pujar-se’n a un escenari no és tan senzill, i poder parlar en públic menys encara; és una cosa que haureu experimentat al llarg de totes les representacions que heu fet. Al llarg de tot este viatge estic segur que haureu aprés moltíssim», es va dirigir als i les participants.

Per la seua part, l’edil d’Educació, José Manuel Tarazona, va destacar «la qualitat interpretativa i també humana dels xics i de les xiques que formen part d’estos grups de teatre». El regidor va donar la seua enhorabona als grups i estudiants premiats. «Van brillar amb llum pròpia», va expressar. «Sens dubte, Sagunt és una ciutat educadora de la cultura clàssica», concloïa el regidor.

Els grups La Nave Argo i Noite Bohemia van obtindre el premi ex aequo en la modalitat de Tragèdia per las Troyanas d’Eurípides i Electra de Sòfocles respectivament. El primer premi en la modalitat de Comèdia va ser per a Noite Bohemia pel Miles Gloriosus de Plaute, mentre que el segon se’l va emportar Alezeia Teatro per Mostellaria, també de Plaute. I en la categoria de Promoció de la Cultura Clàssica i el Teatre Clàssic per a alumnat de l’ESO el primer lloc es va atorgar a In Albis Teatro per ¡Por una huella de vaca! Una aproximación didáctica a ‘Los sabuesos’ de Sófocles; la segona posició la va aconseguir Alezeia Teatro per Hedera Helix, sobre textos d’Eurípides i Ovidi.

Tags: València

Lo + leído

Casas listas en tiempo récord: así es el plan de vivienda industrializada de Utiel para familias afectadas por la DANA

La recuperación de Utiel tras las consecuencias de la DANA de 2024 da hoy un…

Alerta en la Comunitat Valenciana: el 112 avisa de tormentas severas y granizo para lo que queda de jueves

Situación complicada en las carreteras y núcleos urbanos de la Comunitat Valenciana. El Centro de…

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

El conflicto en el sistema educativo valenciano ha alcanzado un punto de no retorno. Tras…

Otras noticias

WhatsApp Image 2026 05 07 at 09.45.44
CulturarteLa Plana Alta

MARTE lleva el arte contemporáneo al Hotel Intelier Rosa con ‘Hábitats Subversivos’ en la Nit de l’Art

Por Javier Ruiz
Benaguasil
CulturarteEl Camp de Túria

La Unió Musical de Benaguasil se impone en el 49º Certamen de Bandas de la Diputación

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 29 at 09.44.04
CulturarteLa Plana Alta

MARTE 2026 refuerza su carácter internacional y vuelve a llenar Castellón de arte contemporáneo

Por Javier Ruiz
01CarlesMagranerbz91scaled
CulturarteL' Horta Sud

El Auditori de Torrent despide abril con Toni Acosta, Novembre Elèctric y Capella de Ministrers

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 20 at 10.09.43
Culturarte

Europa ya tiene modelo: “Pasos Digitales hacia la Libertad” irrumpe como referente internacional en reinserción

Por Javier Ruiz
20260417UnaescenadeMapachecaptadaperPaulaRomanenledicioXXIIIEsceniamostradeteatreemergentdeFoios
CulturarteL'Horta Nord

Foios recibe 71 proyectos teatrales para el festival Escènia 2026

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?