ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

Parc Sagunt II rebrà una injecció de 30 milions per acabar les expropiacions i garantir la urbanització per a la gigafactoria

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 15, 2022
256 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Els 30 milions d’euros els aportaran en dues meitats la Generalitat i l’empresa pública Sepides

L’entitat pública Espais Econòmics Empresarials rebrà una injecció de 30 milions d’euros per a concloure els treballs d’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt II «i començar el procés de parcel·lació, venda i urbanització de la zona com més prompte millor». Així ho ha explicat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España en la reunió de treball amb la presidenta del parc empresarial i secretària autonòmica de Model Econòmic, María José Mira, així com amb la directora d’Espais Econòmics, Teresa Ventura.

En concret es tracta d’una operació de préstec que compta amb una dotació total de 30 milions d’euros, dels quals la Generalitat aporta 15 milions d’euros i l’empresa pública Sepides, integrada en la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) i propietària de l’altre 50% de participacions d’Espai Econòmics, els 15 milions d’euros restants.

El crèdit es concedeix per un termini de 6 anys, amb amortització a final de la vida útil del préstec i amb un tipus d’interés fix del 0,5% i un tipus d’interés variable del 0,5% en cas que Espais Econòmics compte amb beneficis anuals per damunt d’1 milió d’euros.

El conseller España ha confirmat que divendres que el pròxim ple del Consell aprovarà un préstecs participatiu «que garantisca la liquiditat suficient a l’entitat fins que comence el procés de vendes i, per tant, aconseguisca els ingressos necessaris, a la fi de 2022, permetent que puga continuar desenvolupant les labors necessàries per a la parcel·lació dels terrenys i l’inici de les obres d’urbanització».

«El nostre objectiu com a administració és impulsar i defensar la necessària col·laboració públic-privada perquè el major projecte d’inversió empresarial de la Comunitat Valenciana, com és la gigafactoría de bateries del grup Volkswagen puga instal·lar-se en Parc Sagunt II com més prompte millor i complint els terminis establits», ha assenyalat Arcadi España.

Inici del desenvolupament urbanístic

Tal com ha confirmat Arcadi España, Espais Econòmics Empresarials ha iniciat ja el desenvolupament urbanístic de Parc Sagunt II, amb una superfície bruta de 568 hectàrees. Actualment, s’estan desenvolupant els tràmits de gestió urbanística necessaris per a la seua classificació com a sòl urbanitzable amb futur ús industrial i logístic.

Paral·lelament al procés d’urbanització i després de l’aprovació del PERTE del Vehicle Elèctric, es preveu que el Grup Volkswagen comence finals de 2022 les obres de la planta de bateries en ser considerat com a Projecte d’Inversió Estratègica (PEU). Aquesta actuació podria suposar una inversió inicial aproximada de 3.300 milions d’euros, que podria generar fins a 3.000 ocupacions directes i indirectes quan estiga en ple funcionament.

Tags: València

Lo + leído

L’Ajuntament de Xeraco recorrerà davant el TSJCV la sentència que declara viable la instal·lació d’una gasolinera al carrer Jaume I

L’Ajuntament de Xeraco ha anunciat oficialment que interposarà un recurs d’apel·lació davant el Tribunal Superior…

Torrent celebra Música a la Fresca 2026 con dos conciertos en julio

Torrent volverá a llenar sus noches de verano con la música de “Música a la…

La Confederación del Júcar blinda el río Buñol frente a futuras DANA con una inversión de 3,5 millones

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado por finalizadas las ambiciosas obras de emergencia…

Otras noticias

FIMAP 2
CollaEconomía

FIMAP Levante colabora con Fallers pel Món para impulsar unas celebraciones más sostenibles y eficientes

Por Javier Ruiz
Economía

La automatización transforma la logística valenciana y marca el futuro del sector industrial

Por Javier Ruiz
DrGutierrez Nota Prensa Foto 2 1
Economía

El futuro de la implantología dental tiene sello valenciano: la revolución del protocolo del Dr. Gutiérrez que roza el 100% de éxito

Por Toni Cuquerella
Obras Riba roja3
Economía

Veolia invierte 4,4 millones en Riba-roja para renovar las infraestructuras hídricas tras la DANA

Por Toni Cuquerella
phpmhIiGE6a28060547a22
Economía

Taller Honda Maquina, servicio técnico especializado para cuidar tu moto con confianza

Por admin
Foro Crevillent Veolia y Cruz Roja
Economía

Veolia, Cruz Roja y el Ayuntamiento de Crevillent se alían para impulsar el empleo y la sostenibilidad local

Por admin
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?