ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Mor Vicente Vayá Pla, poeta, regidor i fill adoptiu de Sagunt

L'Ajuntament de Sagunt ha decretat tres dies de dol, i la capella ardent estarà instal·lada aquest 29 de setembre al Saló de Plens de l'Ajuntament de Sagunt de 10.30 a 15.30 hores
admin
Last updated: abril 5, 2025 7:41 pm
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 28, 2023
296 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4694 vicente vaya

Als 85 anys ha mort l’escriptor, poeta i biògraf Vicente Vayá Pla, que va ser nomenat Fill Adoptiu de Sagunt el juliol de 2022. Amb motiu de la seua defunció, l’Ajuntament de Sagunt ha decretat tres dies de dol oficial.

Així mateix, les banderes de tots els edificis públics municipals onejaran a mitja asta. A petició de la família i de la Federació Junta Fallera de Sagunt (FJFS), demà 29 de setembre, s’instal·larà la capella ardent en el Saló de Plens (c/ Autonomia, 2, segona planta) de 10.30 a 15.30 hores.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha acomiadat Vicente Vayá reconeixent tot el que va fer per Sagunt: «Hui la ciutat de Sagunt plora per Vicente Vayá, un ciutadà exemplar. Una persona que es va deixar la pell per les nostres tradicions, per la cultura valenciana. Un poeta i, sobretot, una persona que va estimar profundament la nostra ciutat. Una persona que sempre ha lluitat per a dur el nom de Sagunt a lo més alt. Ell va deixar la seua empremta indeleble en totes les nostres tradicions, va treballar per a millorar i també perquè siguerem conscients del que teníem i que ho valoràrem. València tindrà Falles, i Sagunt per sempre tindrà a Vicente Vayá».

Vayá va nàixer a València en 1938, però va quedar orfe als huit anys i vingué a Sagunt a viure amb la seua àvia. Va arribar a ser regidor de Sagunt pel Centre Democràtic i Social (CDS) i pel Partit Popular, ostentant la regidoria de Cultura. A més, va estar molt vinculat al món de les Falles i dels Moros i Cristians de la localitat. Entre les seues publicacions més importants destaca Joaquín Rodrigo: su vida y su obra.

Vicente Vayá, des de molt jove, va tindre gran passió per la poesia, sobretot la festiva. En els llibrets de falla va publicar des de 1956 un gran nombre dels seus poemes. Així mateix, va ser mantenidor des de 1969 fins a 2008 de nombroses comissions falleres de la ciutat i de fora de la nostra comarca (València, Massamagrell, Puçol, el Puig, Nàquera, Picassent, Paiporta, la Vall d’Uixó) i mantenidor de les Falleres Majors de la Federació Junta Fallera de Sagunt (FJFS).

També va ser mantenidor de la Casa d’Aragó de Sagunt i de les Festes de Moros i Cristians, en les quals va interpretar papers importants en les ambaixades a la Porta d’Almenara, així com en el Despullament del Moro a l’Església del Salvador. Va fundar, a més, l’Associació Passió per Sagunt, de la qual és president d’honor.

Tags: admin València

Lo + leído

L’Alcúdia de Crespins culmina el procés per a esborrar el nom d’Isabel-Clara Simó del seu institut amb el vot de menys del 10% del poble

El controvertit procés per a canviar el nom de l'institut d'Educació Secundària de l'Alcúdia de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 16 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el miércoles 16 de septiembre anuncia intervalos nubosos con…

Alerta por el estado de l’Albufera: un estudio de la Universitat de València detecta un peligroso repunte de nitrógeno y un parón en su recuperación

La recuperación ecológica del Parque Natural de l'Albufera se encuentra atrapada en un "callejón sin…

Otras noticias

albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
Paqui Rondán.
El Camp de Morvedre

Sagunt concedeix la Medalla de la Ciutat a la Falla Luis Cendoya, Margarita Pín i Paqui Rondán

Por Toni Cuquerella
Espectáculo de Sagunt a Escena.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena 2026: récord de aforo, 11.000 espectadores y cinco ‘sold out’ en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
Sagunt.
El Camp de Morvedre

El paro sube en el Camp de Morvedre en agosto empujado por el incremento estival en Sagunt y Canet d’en Berenguer

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?