ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’infern de l’incendi de Montitxelvo: Dos pobles evacuats, 850 desallotjats i 2.000 hectàrees cremades

La Guàrdia Civil ha desallotjat als veïns de Terrateig, Castellonet de la Conquesta i la Font d'en Carròs, i també d'urbanitzacions d'Ador i Vilallonga
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 3, 2023
228 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
3730 montitxelvo incendi forestal 04

L’incendi declarat aquest dijous a Montitxelvo ha cremat una superfície forestal de fins a 2.000 hectàrees que afecta les comarques de la Vall d’Albaida i la Safor i també afecta al nord del Comtat, segons ha explicat el propi president de la Generalitat, Carlos Mazón. A més ha obligat a l’evacuació d’entre 800 i 850 persones.

Concretament s’han evacuat els municipis de Terrateig i Castellonet de la Conquesta, dues residències d’Ador i Vilallonga, les urbanitzacions de Tarrasó, La Corona i La Esclapisà, de Vilallonga i les de L’Ermita, Muntanya Corona i la Llancuna d’Ador. També s’ha desallotjat la vall des de Lorxa fins a Vilallonga i s’ha confinat als veïns de Potries, Ador i la Font d’en Carròs pel fum. La Creu Roja ha habilitat un total de 3 albergs (2 a Potries i 1 a Llocnou de Sant Jeroni) amb capacitat per a 380 places, de les quals hi ha hagut 87 ocupades.

A Ador i Vilallonga, a causa de les complicacions derivades de l’incendi, entre elles desallotjaments i l’intens fum, i per recomanació de les autoritats s’han suspés les classes en tots els centres escolars del poble, i totes les activitats esportives programades.

El foc s’ha iniciat aquest dijous passades les 14.00 hores en un barranc de la zona. Segons AEMET la situació meteorològica ha sigut molt adversa en la zona ja que a la vesprada va bufar vent molt fort de ponent amb ratxes superiors a 80 km/h. Quant a la temperatura a primera hora de la vesprada es van superar els 25°C en la zona, després del pas del front la temperatura va baixar i no va ser excessivament alta. En aquests moments, l’incendi està en el flanc dret, en el Alt de la Creu.

Els mitjans mobilitzats per a aquest divendres ja compten amb 300 efectius. Són 9 unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, 6 autobombes, 3 coordinadors forestals, 5 dotacions de bombers i 6 brigades del Consorci Provincial de València; 3 dotacions de bombers del Consorci Provincial d’Alacant; 1 coordinador de prevenció; també hi ha recursos d’extinció, seguretat i sanitaris, de la Generalitat, Diputacions, Estat (UME inclosa), comunitats de Castella-la Manxa i Múrcia, administració local i voluntaris. Pel que fa als mitjans aeris s’han incorporat dues unitats de la Generalitat, un del Consorci de Bombers i un de la UME, però els mitjans FOCA del Govern previstos aquest matí no poden enlairar per les condicions meteorològiques.

Segons el servei d’emergències de la Generalitat i el Consorci de Bombers les tasques d’extinció de l’incendi durant la nit han prioritzat la protecció i seguretat de les persones i de les infraestructures crítiques, com per exemple uns depòsits de gas; també es van protegir habitatges, empreses i infraestructures de comunicacions.

 

Tags: admin València

Lo + leído

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

L’última abraçda de La Fúmiga: Alzira anuncia un concert històric i gratuït per a acomiadar la banda a casa

Una nit històrica, un comiat inoblidable i, sobretot, de baldraga i de franc per a…

Otras noticias

Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
Unitat de dany cerebral de l'Hospital d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El nou Hospital d’Ontinyent estrena una unitat pionera per a recuperar pacients amb dany cerebral

Por Toni Cuquerella
2427 ontinyent hospital
La Vall d'Albaida

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Por Toni Cuquerella
Visita dels bloggers a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Què busquen 60 ‘travel bloggers’ a Ontinyent? Els secrets que han captivat els creadors de viatges

Por Toni Cuquerella
Nou Hospital d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Compte enrere per completar el nou Hospital d’Ontinyent: Sanitat comença el trasllat i obrirà totes les instal·lacions abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?