ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’ERTO de ArcelorMittal afectarà a quasi tota la plantilla de Sagunt

L'expedient acordat entre la direcció i els sindicats per a uns 7.000 treballadors per l'incendi d'un forn afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Sagunt, de 755 empleats
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 13, 2023
317 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
3326 sagunt arcelor mittal

L’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) acordat entre la direcció de ArcelorMittal i els sindicats per a uns 7.000 treballadors per l’incendi d’un forn afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Sagunt, de 755 empleats.

Només un xicotet percentatge de treballadors de la planta de Sagunt, que és personal essencial (mèdics, prevenció), queda exclòs de l’ajust, segons informen a EFE fonts de CCOO, que especifiquen que els dies d’aplicació de l’ERTO no estan fixats i es determinaran en funció de la càrrega productiva.

La direcció de ArcerlorMittal i els sindicats han acordat l’aplicació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO), en principi de sis mesos i que afectarà uns 7.000 treballadors, entre ells als de la planta de Sagunt, per l’incendi ocorregut en el forn alt A de la planta de Gijón, que ha provocat la paralització de les instal·lacions.

Segons han informat fonts sindicals, l’acord estableix garanties econòmiques del 90% del salari brut i la totalitat de les pagues extres i les vacances per als afectats per l’ERTO, que corresponen amb els treballadors del denominat clúster d’Astúries, que inclou les plantes de Gijón i Avilés, a més de les de Sagunt (València), Etxebarri (Biscaia) i Leska (Navarra).

UGT ha assegurat que accepta la proposta de l’empresa “sempre que es respecten escrupolosament les mateixes condicions econòmiques pactades en l’expedient anterior” i ha demanat un compromís per escrit per part de l’adreça de la reparació del forn i marcar un límit temporal de la vigència de l’ERTO

Per part seua, CCOO ha expressat la necessitat que s’aclarisca un límit temporal més definit de l’ERTO i ha demanat les mateixes garanties que les acordades en el passat expedient de 2022, que va expirar al març.

El passat 22 de març es va produir un incendi en el forn alt A de Gijón, on l’empresa compta amb dues instal·lacions d’aquest tipus, la vida útil del qual estava programada fins a 2025 i que havia représ la seua activitat el passat 6 de febrer després d’estar parat des de finals de setembre per la contracció de la demanda de productes siderúrgics.

ArcelorMittal va presentar al juliol de 2021 un pla de descarbonització de la seua producció que plantejava la substitució d’aquest forn alt per una planta de reducció directa del mineral de ferro, que en un primer moment utilitzaria gas natural i després hidrogen verd, i un forn híbrid d’arc elèctric.

La Comissió Europea va aprovar al febrer una ajuda estatal espanyola de 460 milions d’euros, autoritzada el passat 4 d’abril pel Consell de Ministres, per a un projecte que comptaria amb una inversió de 1.000 milions d’euros encara està pendent d’aprovació definitiva per la multinacional siderúrgica.

A més, la direcció de ArcelorMittal i els sindicats mantenen obertes les converses per a tancar el VIII Acord marc per als 8.300 treballadors de les seues onze plantes a Espanya en les quals la companyia ha proposat una pujada salarial amb caràcter retroactiu per a 2022 d’un 4% i una paga no consolidable del 1,7%, mentre que l’alça seria del 3% per a enguany i del 2,5% per a 2024 i 2025.

Els sindicats han considerat insuficients aquestes quantitats i CCOO ha convocat ja una primera jornada de vaga de 24 hores per al dia 24 i una altra de 16 hores per al dia 28 dins d’un calendari de mobilitzacions que es definirà al llarg del mes de maig.

Tags: admin València

Lo + leído

Alaquàs destina más de 80.000 euros a la colocación de mobiliario urbano de plástico reciclado

El Ayuntamiento de Alaquàs ha iniciado los trabajos para ampliar y renovar de forma progresiva…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 31 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 31 de julio indica una jornada despejada…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 31 de julio

Se espera un día despejado en Gandia con temperaturas máximas de 35ºC y mínimas de…

Otras noticias

260503 EDUC Teatro Romano Sagunto
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt: 2000 años de historia para el escenario más espectacular del verano valenciano

Por Javier Ruiz
642fbb7f6cf0ca3ba276c5ae
CulturarteEl Camp de Morvedre

Los 5 espectáculos imprescindibles de Sagunt a Escena 2026 (y por qué)

Por Javier Ruiz
Platja del Grau Vell de Sagunt, amb el port al fons.
El Camp de Morvedre

Llum verda a la regeneració de la platja del Grau Vell: Un respir per al litoral de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Taula de negociació entre la SAG i l'Ajuntament de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Fi a la vaga del fem a Sagunt: l’Ajuntament i el comitè segellen un acord amb pujades salarials

Por Toni Cuquerella
MIMG7003recort
El Camp de Morvedre

Finaliza la huelga del servicio de recogida de residuos y limpieza en Sagunt tras alcanzar un acuerdo

Por Javier Ruiz
Actuación de Coque Malla.
El Camp de Morvedre

Coque Malla, Estrella Morente y Sandra Monfort lideran el cartel musical de Sagunt a Escena 2026

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?