ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Autoritat Portuària afirma que la construcció del tram marítim del pantalà de Sagunt no necessita declaració d’impacte ambiental

La falta d'aquesta declaració permetrà que les obres del tram marítim puguen començar el 2024
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 27, 2023
240 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8679 sagunt pantala projecte

La construcció del tram marítim del pantalà de Sagunt no requereix d’una Declaració d’Impacte Ambiental (DIA), circumstància que permetrà accelerar els terminis i que les obres puguen començar en 2024.

Així ho ha afirmat l’Autoritat Portuària de València (APV) a l’Ajuntament de Sagunt en una reunió aquest dijous hon ha participat l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la Junta de Portaveus amb el director general de l’APV, Francesc Sánchez, en la qual s’han tractat principalment aspectes relacionats amb el projecte del pantalà en la seua dues fases, terrestre i marítima, a més del desenvolupament d’infraestructures d’accés al port marítim de Sagunt, entre altres assumptes.

Francesc Sánchez ha informat en la reunió que el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic ha confirmat oficialment per escrit que no es necessita una declaració d’impacte ambiental per a dur a terme les obres de la fase marítima del pantalà amb la qual cosa s’avançarà l’inici de l’execució de les actuacions.

L’alcalde considerat que es tracta d’una «molt bona notícia que retallem en temps administratius». Així ha afegit que les en el seu tram terrestre «van a molt bon ritme» i que aquestes podrien estar finalitzades abans d’acabar l’any. Però també ha manifestat que «el Pantalà no s’entén sense el seu tram marítim. D’ací la necessitat d’eixes actuacions d’emergència que s’han dut a terme, però d’ahí també la necessitat que tinguem ja el projecte definitiu damunt de la taula».

Així, la presentació oficial del projecte es preveu que tinga lloc en juny d’enguany. L’alcalde ha remarcat que s’espera tindre el projecte definitiu «en les pròximes setmanes», i que «el fet que no necessitem declaració d’impacte ambiental facilita molt la tramitació administrativa». Esta tramitació inclou les dues parts, la part que sent visitable, que continuarà sent un espai obert a la ciutadania, guanyant, per tant, respecte a la situació anterior, que seran un poc més de 300 metres. L’alcalde ha posat l’accent que també es guanyarà amb la recuperació de les pilastres «perquè la petjada paisatgística es mantinga i, amb això, també la memòria del nostre passat industrial, un element que forma part de la nostra identitat i del qual hem de sentir-nos orgullosos i orgulloses».

Projecte d’integració Port-Ciutat

Respecte a la zona d’integració Port-Ciutat, que també s’ha tractat en la reunió, l’Autoritat Portuària de València obrirà un concurs d’idees per a aconseguir una proposta que convertisca esta zona en un lloc atractiu per al turisme, on es desenvolupe el comerç i les empreses.

Així mateix, un tema que també s’ha abordat en la reunió ha sigut el moll centre de la dàrsena segona, sobre el qual es preveu que l’adjudicació definitiva es resolga molt pròximament. L’empresa que s’encarregue d’este terreny, a més de la construcció, també s’encarregarà de la seua explotació.

Un altre dels assumptes de la reunió ha versat sobre la connexió ferroviària directa amb l’Autoritat Portuària, que està en execució i que facilitarà el transport, per la qual cosa les empreses seran més competitives per la reducció del preu del mateix que suposarà esta via.

Un altre aspecte tractat té a veure amb l’execució del viari Sud d’accés al port marítim que evitarà que el trànsit derivat de la indústria pesant i els camions circulen per la rotonda pròxima a l’Alt Forn, i per tant descongestionarà el trànsit en l’accés actual.

Finalment, cal destacar que s’ha comentat que en el port marítim de Sagunt es realitzaran les mateixes actuacions de transició energètica que s’estan duent a terme a València relacionades amb l’energia solar i l’hidrogen.

Tags: admin València

Lo + leído

Utiel se prepara para el eclipse solar total de 2026 con una programación científica y cultural especial

Utiel, 9 de julio de 2026. El próximo 12 de agosto de 2026 España vivirá…

Inyección millonaria tras la DANA: más de 35 millones para l’Alcúdia y Sollana y el reparto de ayudas en la Ribera

La comisionada especial, Zulima Pérez, constata el avance de las obras en la zona. L'Alcúdia…

Los bomberos de Castellón y la Diputación coordinarán sus intervenciones en las zonas limítrofes de nueve municipios

Los bomberos del Ayuntamiento de Castellón y el Consorcio Provincial actuarán de forma conjunta y…

Otras noticias

Costa de Alboraia.
Baix VinalopóComunitat ValencianaEl Camp de MorvedreL'AlacantíL'Horta NordLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera BaixaLa SaforLa Vega Baja

Radiografía del alquiler en la costa valenciana: de la exclusividad de Alboraia y Xàbia a los precios más amables de Vinaròs

Por Toni Cuquerella
M1IMG8079
El Camp de Morvedre

Sagunt repartirá 10.000 pulseras antipérdida para niños y mayores en sus playas

Por Javier Ruiz
Consultori del Raval de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Bloquejat el trasllat del Consultori del Raval: Sagunt reclama 461.000 euros a la Generalitat per unes instal·lacions «inadequades»

Por Toni Cuquerella
Sagunt en Escena y los protagonistas teatrales de este 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Estos son los grandes nombres que actuarán este verano en Sagunt a Escena

Por Adrián Lupiáñez
Presentación de Sagunt a Escena 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena 2026: Programación completa, fechas y grandes figuras del festival en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
1 6
El Camp de Morvedre

La Policía Nacional detiene a 12 personas por tráfico de drogas en Camp de Morvedre

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?