ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’autobús urbà de Sagunt bat rècord de persones usuàries amb quasi 1 milió de viatges

L'ús del transport públic municipal creix un 56 % gràcies als descomptes en les tarifes i la posada en marxa de les noves línies
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 17, 2024
308 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
3398 sagunt bus urba

Les persones usuàries del transport públic de Sagunt van fer ús de l’autobús urbà més de 980.000 vegades en 2023. El transport públic de la ciutat aconseguix el seu rècord històric i incrementa el seu ús un 56 % respecte a l’any anterior.

«L’aposta pel transport públic i la sostenibilitat és innegable», ha asseverat el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro. Els resultats del servici proven, segons Raro, «la consolidació d’un nou model de mobilitat, accessible, respectuós amb l’entorn i assequible econòmicament».

De nou, en 2023, la línia D, que connecta el Port de Sagunt, l’estació de Renfe i Sagunt ha sigut la més utilitzada amb quasi 832.000 viatges, un increment pròxim als 300.000 respecte al 2022. A continuació, les més utilitzades són les circulars C1 i C2 – que passen per la platja i l’hospital, a més dels dos nuclis poblacionals -, que superen els 143.000 viatges, 57.000 més que l’any passat.

També la línia nocturna ha augmentat el seu ús. El conegut com a Bus de Nit passa de 5.500 viatges de persones usuàries en 2022 a superar els 8.700 en 2023. A més, les dades llancen una altra conclusió i és que, «en 2023 hem experimentat un canvi en els usos del Bus de Nit. Mentre que en 2022 les usuàries i els usuaris ho van utilitzar, especialment, en els mesos d’estiu; en 2023 l’ús s’ha mantingut al llarg de cada mes», segons el regidor de Mobilitat Urbana. Una tendència que, d’acord amb Raro, és fruit «de l’esforç del consistori per oferir un servici de transport públic nocturn que done resposta a les demandes de la població. Estem molt satisfets perquè hem aconseguit consolidar un servici que garantix un oci nocturn segur, especialment, entre la joventut», ha declarat.

L’ajuntament exigix millores en el transport interurbà

«Els descomptes en les tarifes, impulsats des de l’Ajuntament de Sagunt al costat del Govern d’Espanya i l’Autoritat del Transport Metropolità de València, i els ajustos que hem realitzat en les línies urbanes han tingut molt a veure amb l’increment d’usuàries i usuaris», ha analitzat Raro, que ha recordat que la modificació dels recorreguts de la C1 i C2, així com la coordinació d’horaris amb els dels trens de Rodalia «ha sigut molt ben acollida per les veïnes i els veïns». No obstant això, des de l’Ajuntament de Sagunt s’és conscient que «encara existix marge de millora, i per això continuem treballant en el nou projecte de servici públic que esperem que veja la llum este primer semestre de 2024». Malgrat les bones notícies del transport urbà «la principal preocupació ara és el transport interurbà. Des de l’Ajuntament exigim solucions urgents. Una ciutat com la nostra mereix una connexió interurbana de qualitat, amb millors horaris i suficient capacitat perquè no es produïsquen col·lapses en hores punta», ha conclòs Raro.

Tags: admin València

Lo + leído

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

El futur Centre de Dia de Xàtiva ja té un horitzó clar de posada en…

Paiporta moviliza 19,5 millones de euros para la redacción de siete grandes proyectos de reconstrucción tras la dana

El proceso de reconstrucción de Paiporta ha alcanzado un hito administrativo fundamental con la entrada…

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

El nucli antic de Xàtiva ha iniciat aquesta setmana una important transformació urbana amb l'engegada…

Otras noticias

Red ciclopeatonal calle Rodamilans 1 m
El Camp de Morvedre

Sagunt invertirà més de 672.000 € per millorar 30 quilòmetres de xarxa ciclopedestre

Por Javier Ruiz
2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
Engel Volkers Valencia W 02QIBZ
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

Monte Picayo renace como zona de alto nivel residencial al calor de la planta de Volkswagen

Por Pau Gómez
Treballs a la costa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt fixa el 2 de març per a l’arribada de la megadraga: així serà la gran regeneració d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?