ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

‘Las Danesas’ arriba al Teatre Rialto

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 4, 2022
213 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Del 7 al 30 d’octubre el Teatre Rialto de València presenta la nova producció de l’Institut Valencià de Cultura ‘Las Danesas’, espectacle amb autoria i direcció de Xavo Giménez.

‘Las Danesas’ és un text fruit del IV Laboratori de Dramatúrgia Insula Dramataria Josep Lluís Sirera, que ara arriba a l’escenari de la mà del seu creador i interpretat per Verònica Andrés, Álvaro Báguena, Rosanna Espinós, Toni Misó i Marta Santandreu; l’escenografia és de Blanca Añón i la il·luminació, de Marc Gonzalo i Miquel Llop.

Després de l’exhibició en el Teatre Rialto, ‘Las Danesas’ inaugurarà la Mostra Espanyola d’Autors Contemporanis d’Alacant en el Teatre Arniches d’aquesta ciutat, i posteriorment anirà al Teatre Principal de Castelló.

El tema de la IV Ínsula era la veritat i la mentida, i Xavo va fer una proposta amb unes imatges que conformaven un diàleg entre eixe delicat binomi que conforma el que és vertader i el que és fals a les nostres vides.

‘Las Danesas’ és un velat homenatge a la seua família, un cant d’amor a una família que al voltant dels anys cinquanta i seixanta es dedicava al cultiu de flors i que, quan van expropiar els seus terrenys, marxà a viure al centre de la ciutat.

Els Valle, protagonistes d’aquesta història, també eren una família de flors, concretament especialitzada en les corones de flors per als morts, i també han hagut de mudar-se al centre de la ciutat. El seu negoci ha acabat perquè les flors de plàstic han substituït les flors naturals. De fet, són moltes les coses falses (també en aquesta família) que han substituït les verdaderes.

Però sols Florencia, la germana major, se n’adona, però s’ho calla, com s’ho calla tot des que un accident en la infantesa li va facilitar fingir ser muda.

Així, l’obra comença quan Florencia, als seixanta anys, decideix parlar i acaba quan efectivament parla. També és ella l’única, la major dels quatre germans, que sent els cruixits de la casa que amenaça a caure.

Els altres personatges són Narciso, Jacinto i Lis, noms de flor per a fills de pares que cultivaven flors, i Florencia, deessa romana de les flors. I la resta de personatges que interactuen amb ells, però no importen.

L’obra és una història de conquesta, la tranquil·la i silenciosa lluita d’una dona per fer-se un lloc, per més fantasiós i marginal que ens semble.

 

Tags: València

Lo + leído

Casas listas en tiempo récord: así es el plan de vivienda industrializada de Utiel para familias afectadas por la DANA

La recuperación de Utiel tras las consecuencias de la DANA de 2024 da hoy un…

Alerta en la Comunitat Valenciana: el 112 avisa de tormentas severas y granizo para lo que queda de jueves

Situación complicada en las carreteras y núcleos urbanos de la Comunitat Valenciana. El Centro de…

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

El conflicto en el sistema educativo valenciano ha alcanzado un punto de no retorno. Tras…

Otras noticias

WhatsApp Image 2026 05 07 at 09.45.44
CulturarteLa Plana Alta

MARTE lleva el arte contemporáneo al Hotel Intelier Rosa con ‘Hábitats Subversivos’ en la Nit de l’Art

Por Javier Ruiz
Benaguasil
CulturarteEl Camp de Túria

La Unió Musical de Benaguasil se impone en el 49º Certamen de Bandas de la Diputación

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 29 at 09.44.04
CulturarteLa Plana Alta

MARTE 2026 refuerza su carácter internacional y vuelve a llenar Castellón de arte contemporáneo

Por Javier Ruiz
01CarlesMagranerbz91scaled
CulturarteL' Horta Sud

El Auditori de Torrent despide abril con Toni Acosta, Novembre Elèctric y Capella de Ministrers

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 20 at 10.09.43
Culturarte

Europa ya tiene modelo: “Pasos Digitales hacia la Libertad” irrumpe como referente internacional en reinserción

Por Javier Ruiz
20260417UnaescenadeMapachecaptadaperPaulaRomanenledicioXXIIIEsceniamostradeteatreemergentdeFoios
CulturarteL'Horta Nord

Foios recibe 71 proyectos teatrales para el festival Escènia 2026

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?