ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Alt Forn 2 de Sagunt reprén el seu camí per ser declarat Bé d’Interés Cultural

El nou forn, que és el que hui dia es pot veure, es va encendre per primera vegada en 1965 i es va apagar definitivament el 24 de març de 1984
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 16, 2023
224 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8654 sagunt alt forn

La Conselleria de Cultura ha représ l’expedient per a declarar com a Bé d’Interés Cultural (BIC) l’Alt Forn número 2 de la siderúrgica del Port de Sagunt, amb la categoria de monument.

Segons publica aquest dijous el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), el tràmit es va iniciar al novembre de 2020 i va caducar en transcórrer el termini legal de vint mesos des que degué ser resolt, com estableix la Llei 4/1998 del Patrimoni Cultural Valencià.

Ara, davant la nova sol·licitud del Consell Valencià de Cultura (CVC) de declarar BIC l’Alt Forn 2 de Sagunt, com a institució consultiva, la direcció general de Cultura i Patrimoni es fa càrrec de la tramitació.
La declaració com BIC suposa delimitar l’entorn de protecció del monument, assenyalar els béns de rellevància local existents i fixar les normes de protecció.
A més, Patrimoni notifica a l’Ajuntament de Sagunt que la realització de qualsevol intervenció o canvis d’ús en l’Alt Forn 2 hauran de ser autoritzats prèviament fins a la convalidació del pla especial de protecció.
Queda així suspés l’atorgament de llicències municipals de parcel·lació, urbanització, construcció, demolició, activitat i altres actes d’edificació i ús del sòl que afecten el monument i al seu entorn de protecció, així com d’aquestes actuacions quan siguen dutes a terme directament per ajuntaments. També es deixen sense efecte les ja atorgades, suspensió temporal que es resoldrà després de la declaració.
No obstant això, Patrimoni podrà autoritzar aquestes actuacions quan considere que, en aplicació de les normes de protecció, manifestament no perjudiquen els valors del bé que motiven la declaració.
Construït en 1922, apagat en 1984
L’Alt Forn 2 és l’edifici més destacat del patrimoni miner-siderúrgic de Sagunt, ja que per la seua altura ha marcat el perfil urbà del Port i és l’únic que queda dels tres elements fonamentals de la seua indústria.
La seua construcció es va iniciar en 1922, després del que en les següents dècades el seu funcionament va ser intermitent per la conjuntura política i empresarial. En 1961 va ser derrocat i reconstruït, canviant la seua tipologia i augmentant les seues dimensions i la seua producció. De l’anterior forn només es va aprofitar una part dels fonaments, el pla inclinat de càrrega i el conjunt d’estufes i soplafuegos. El nou forn, que és el que hui dia es pot veure, es va encendre per primera vegada en 1965 i es va apagar definitivament el 24 de març de 1984.
Després de les remodelacions urbanístiques dels últims anys, l’Alt Forn 2 ha quedat situat en el centre d’una rotonda. Rehabilitat en 2012, es va construir al seu costat un pavelló de recepció de visitants equipat amb instal·lacions audiovisuals i es van obrir tres portes en la part baixa del cresol per a possibilitar la visita a l’interior. També es van recuperar elements relacionats amb la seua activitat, que estan exposats al costat de l’edifici, i es va construir una via fèrria en el perímetre de la rotonda per al pas d’una locomotora a vapor.

Tags: admin València

Lo + leído

Lion Capital Group consolida su crecimiento exponencial en el sector inmobiliario de lujo

Lion Capital Group, firma reconocida por su especialización en propiedades de alto standing y su…

MARTE lleva el arte contemporáneo al Hotel Intelier Rosa con ‘Hábitats Subversivos’ en la Nit de l’Art

La feria MARTE se incorpora este año a la Nit de l’Art de Castelló con…

Adiós al peligro de DANA en el barranco del Poyo: así es el nuevo «muro» de ingeniería que protege a Torrent

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha entrado en la fase decisiva de los trabajos…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Indemnización récord en España: 13,3 millones por una negligencia médica en un parto en el Hospital de Sagunt

Por Toni Cuquerella
260503 EDUC Teatro Romano Sagunto
El Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt recuperará 250 localidades para Sagunt a Escena 2026

Por Javier Ruiz
Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

El Hospital de Sagunt derivó 14.000 pruebas diagnósticas a la sanidad privada en 2025 por falta de personal en radiología

Por Toni Cuquerella
Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Així avancen les obres a les platges de Sagunt: el litoral guanyarà amplària abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?