ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

La rehabilitació de la nau de Sagunt que albergarà el futur Museu Industrial encara el seu tram final

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:24 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado febrero 9, 2022
350 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’alcalde ha visitat este matí l’espai acompanyat de personal de l’empresa adjudicatària de la intervenció i dels edils de Patrimoni Industrial, Contractació i Manteniment així com representants de la Fundació Patrimoni Industrial i Memòria Obrera de Port de Sagunt

Les obres de rehabilitació de l’antiga nau d’efectes i recanvis d’Altos Hornos del Mediterráneo (AHM) en el Port de Sagunt per a la seua adequació i conversió en Museu Industrial i de la Memòria Obrera avancen cap a la seua finalització per a donar pas pròximament a la fase de museïtzació.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha visitat este dimecres este espai museístic acompanyat pel regidor delegat de Contractació, Javier Raro; el regidor delegat de Patrimoni Industrial i vicepresident de la Fundació de la Comunitat Valenciana de Patrimoni Industrial i Memòria Obrera del Port de Sagunt, Guillermo Sampedro; el regidor delegat de Manteniment, Pepe Gil; representants de l’empresa adjudicatària de la intervenció, Llop Projectes Integrals, i també de la Fundació, entre altres persones.

La intervenció, adjudicada per vora 247.000 euros, consisteix en la finalització d’alguns treballs pendents, com certs retocs relacionats amb el manteniment i l’acabat de l’actuació, que estava iniciada però no conclosa, i que havia romàs parada durant uns deu anys, i posteriorment es realitzarà l’acabat exterior de l’edifici i la urbanització de l’espai confrontant.

«Continuem desbloquejant projectes que venen d’anteriors legislatures i que tenien una dificultat per a poder-se finalitzar», ha anunciat l’alcalde, per a qui el futur Museu Industrial i de la Memòria Obrera es tracta de «un projecte emblemàtic» i «essencial» per a recuperar el testimoni d’una època en la qual Sagunt «va canviar per sempre».

«Hem de posar en valor tota eixa part de la nostra història, tots eixos elements que encara conservem, és important que no es perden, i que no sols els conservem sinó que a més permetem que la ciutadania puga conéixer-los, assegurant-nos que les noves generacions comprenen d’on venim i tota eixa gran part del nostre passat», ha agregat Moreno.

El projecte de rehabilitació de l’antiga nau d’efectes i recanvis d’AHM en el Port de Sagunt per a la seua adequació i conversió en Museu Industrial i de la Memòria Obrera és una iniciativa en la qual han treballat diverses regidories de l’Ajuntament de Sagunt, entre les quals destaquen el departament Contractació –que és l’àrea que ha gestionat la licitació i els contractes per a reiniciar les obres–, de Patrimoni Industrial, i de Manteniment, entre altres.

El projecte de rehabilitació i museïtzació manté l’estructura de la nau i part del mobiliari del seu interior, com les prestatgeries i especialment l’antiga via fèrria per la qual s’endinsaven en el complex els trens per a carregar i descarregar des de l’interior de l’estructura les peces de recanvi que es transportaven i que estarà coberta amb vidre reforçat, de manera que els visitants podran caminar per damunt.

El futur Museu Industrial i de la Memòria Obrera tindrà quatre espais expositius dividits en tres plantes en l’ala nord i en la primera planta de l’ala sud. També comptarà amb àrea de recepció, biblioteca, arxiu, aules, sala d’actes, cafeteria, banys, oficines, magatzem i taller de restauració de peces.

A més a més, este espai museístic albergarà al seu interior maquinària, eines i utensilis, motles de fusta, maquetes de la fàbrica, la seua àrea i voltants, documents, tot tipus de material divulgatiu i il·lustratiu així com antics trens i vagons amb tremuja i el mineral que servia de matèria prima per a la fosa dels Alts Forns de Sagunt, entre els quals destacaran locomotores centenàries com la màquina elèctrica de l’antic ‘Trenillo’ de passatgers que feia el trajecte Sagunt-Port de Sagunt i la màquina de vapor de maniobres per a mercaderies i culleres d’acer de set metres d’alt per quatre d’ample que servien per a moure l’acer fos per l’interior de la fàbrica o un camió de bombers dels Alts Forns de Biscaia.

El futur museu, que repassarà la tradició siderúrgica del municipi i la formació del nucli del Port de Sagunt lligada a l’auge d’esta indústria entre finals del segle XIX i bona part del segle XX, també tindrà instal·lats elements i mesures d’accessibilitat, ascensors, etcètera. «Parlem, particularment, del naixement del Port de Sagunt i tota eixa indústria siderúrgica que va fer el que hui som com a municipi, així que toca posar-ho en valor, i precisament per a això avancem en esta finalització d’obres del museu per a després passar a la fase de museïtzació», ha puntualitzat el primer edil respecte a esta qüestió.

Tags: València

Lo + leído

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Xàtiva ha conclòs la seua participació en la segona edició de l’Open House València amb…

Gandia impulsa un pacte de ciutat per a desbloquejar el futur Centre d’FP

L’Ajuntament de Gandia ha reclamat de manera contundent a la Generalitat Valenciana la licitació immediata…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?