ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La llúdriga torna al riu Clariano

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 24, 2021
308 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Un treball encomanat per l’Ajuntament d’Ontinyent a l’Arrel confirma la presència d’un mínim de 2 exemplars i corrobora la presència de 100 espècies animals

Un estudi encomanat per l’Ajuntament d’Ontinyent a la Colla Ecologista l’Arrel per radiografiar l’ecosistema local i comarcal del mamífers ha constatat el retorn de la llúdriga al riu Clariano i els entorns fluvials de la comarca. Aquest dimecres es presentaven els primers resultats preliminars del treball, que parteix del seguiment de la llúdriga com a espècie representativa, confirma la presència d’un mínim de 2 exemplars a la zona i constata la presència de 100 espècies animals a la comarca, entre elles 7 mesomamífers.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, explicava que es tracta d’un estudi aprovat pel Consell Local de Medi Ambient i que es finança amb el cànon de la pedrera que es destina anualment a projectes d’aquest tipus. En aquest cas, s’ha encomanat aquest estudi a la Colla Ecologista l’Arrel “perquè compta amb especialistes capacitats per a dur-lo a terme, i volem posar en valor a associacions que en altres ocasions venen treballant de manera altruista per la conscienciació ambiental. A més a més, és un moment clau per fer una radiografia d’aquest tipus, per saber com afecten el canvi climàtic i altres factors als éssers vius del nostre entorn natural”, assenyalava.

L’estudi, que està duent-se a terme des de principis de 2021 i es perllongarà fins inicis de 2022, està sent dut a terme per un equip integrat pel doctor en Biologia Gustau Calabuig, els biòlegs Àngel Such i Ramón Gòmez, i la veterinària Noelia Tormo. El president de la Colla Ecologista l’Arrel, David Gironés, que també participa al projecte, destacava la importància d’un treball “que esperem que puga ser un primer pas per a animar a les institucions locals a apostar per la investigació local, tal com està fent l’Ajuntament d’Ontinyent”.

Gustau Calabuig explicava com s’està duent a terme el l’estudi que a més de detectar la presència de llúdriga, té entre els seus objectius intentar determinar si existeix reproducció de l’espècie a l’àrea d’estudi; conèixer les variables ambientals relacionades amb la presència,

expansió i possible reproducció de la llúdriga a la Vall d’Albaida o la comunitat de paràsits de l’especie, entre d’altres qüestions. Per a dur a terme el treball s’està mostrejant 18 punts repartits en l’entorn dels rius Clariano, Albaida i Micena, treballant-se amb un protocol de fototrampeig amb càmeres de visió nocturna i una APP dissenyada per recollir les màximes dades de l’estudi.

Tot açò permet replegar dades sobre altres espècies d’amfibis, mamífers o rèptils, constatant-se l’existència d’un centenar d’espècies. Entre elles s’ha trobat un total de 7 dels 8 mesomamífers que s’esperava constatar, entre els quals, a més de la llúdriga, estan el gat cerval, la rabosa, el teixo, la geneta, la fagina i la mostela, “restant per ara el turó, que de moment no ha aparegut i que seria tota una troballa”, explicava. Entre la resta d’espècies, destaquen la Rata d’Aigua (desapareguda a altres zones), la Tortuga de Rierol o el Duc. A més, s’ha detectat espècies alòctones de caràcter invasor presents en moltes altres zones d’Espanya i la Comunitat Valenciana, “l’evolució i efectes de les quals requeriria seguiment”, apunten, com la Ludwigia Peploides en la flora i el Carranc de riu Americà i la Tortuga de Florida a la fauna.

La realització de l’estudi i estos primers resultats preliminars seran presentats a la ciutadania públicament el proper dissabte, junt a un seminari sobre rastres i senyals dels carnívors d’Ontinyent i La Vall d’Albaida, que tindrà lloc dissabte a les 9:30 hores a la Casa de Cultura, sent necessària inscripció prèvia a l’email [email protected]. Tant la regidora com els representants de la Colla Ecologista destacaven la importància de la vessant didàctica que acompanya al projecte, que inclou també la realització d’un audiovisual sobre el mateix que es posarà posteriorment a l’abast dels centres educatius, junt a un dossier d’activitats didàctiques.

Tags: València

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
Unitat de dany cerebral de l'Hospital d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El nou Hospital d’Ontinyent estrena una unitat pionera per a recuperar pacients amb dany cerebral

Por Toni Cuquerella
2427 ontinyent hospital
La Vall d'Albaida

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Por Toni Cuquerella
Visita dels bloggers a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Què busquen 60 ‘travel bloggers’ a Ontinyent? Els secrets que han captivat els creadors de viatges

Por Toni Cuquerella
Nou Hospital d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Compte enrere per completar el nou Hospital d’Ontinyent: Sanitat comença el trasllat i obrirà totes les instal·lacions abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?