ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

La Generalitat i l’Ajuntament de Sagunt aborden solucions davant l’anunci de desnonament de 70 veïns d’un edifici

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 26, 2022
235 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Generalitat Valenciana té intenció d’exercir el seu dret de tempteig per a adquirir l’edifici i evitar els desnonaments

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, el regidor delegat d’Habitatge, Quico Fernández, i altres membres de la Corporació Municipal es van desplaçar fins a la zona de la Pinaeta per a mantindre una reunió amb els veïns i veïnes sobre l’anunci de desallotjar els 70 habitatges el dimecres, 29 de juny, la qual cosa suposa un greu problema per a estes famílies. A més, també van estar presents en esta reunió el secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, i la directora general d’Emergència Residencial, Funció Social de l’Habitatge i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana.

Segons van explicar els responsables autonòmics la Generalitat Valenciana té intenció d’exercir el dret que té de tanteig i retracte per a adquirir l’edifici i que les famílies puguen continuar a les seues cases, buscant les fórmules que millor s’adeqüen. La idea és que la nova relació dels veïns siga estrictament amb la Generalitat Valenciana i no amb l’empresa que ara és propietària.

En este sentit, Darío Moreno, ha explicat que «els veïns i les veïnes de l’edifici de la Pinaeta tenen un dret constitucional a l’habitatge, com tots els ciutadans i ciutadanes. I per això l’Ajuntament de Sagunt ha treballat conjuntament amb la Conselleria d’Habitatge per a poder trobar solucions a esta situació tan desagradable en la qual, l’empresa que gestiona l’edifici els havia sol·licitat que abandonaren les seues llars».

Segons ha explicat Moreno, la Generalitat ha mostrat la seua predisposició per a comprar l’edifici a través del dret de tanteig «la qual cosa automàticament paralitzaria la venda per part de l’empresa que obligava al desallotjament dels habitatges, i garantiria que estes famílies puguen continuar en els seus habitatges, en les seues llars». Al que ha afegit que «és una cosa molt important per a nosaltres. Precisament per això creàrem esta legislatura l’Oficina Municipal de l’Habitatge i en eixa línia continuarem treballant, perquè Sagunt siga un municipi referent en habitatge assequible».

Finalment, el primer edil ha manifestat que es tractava d’un dia per a «l’esperança» perquè «esperem tindre confirmats els detalls tècnics que permeten a la Generalitat dur a terme l’adquisició de l’edifici. Esta confirmació es donarà en els següents dies, però estem segurs que podrem trobar una solució a esta situació».

Per la seua banda, el regidor d’Habitatge, Quico Fernández, va indicar abans de la reunió que des de l’Oficina Municipal de l’Habitatge (OMHA) estan a la disposició de les famílies per a assessorar i mediar: «De fet, ja s’està produint una intermediació, un assessorament, perquè com ja vam dir en el seu moment també disposem de l’assessorament jurídic que presta l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València en un servei absolutament gratuït, que es presta el dilluns en el Centre Cívic i que ja han vingut algunes persones a tractar».

Tags: València

Lo + leído

El Consell lanza las nuevas líneas de autobús València-Benidorm y Torrevieja-Alicante: mejor conexión con el AVE y el aeropuerto

El Pleno del Consell ha dado luz verde a la contratación de las futuras concesiones…

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

El Pleno del Consell ha aprobado hoy el decreto que regula la concesión directa de…

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

La política d'infraestructures judicials del Consell s'ha convertit en un trencaclosques d'incoherències per als municipis…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Indemnización récord en España: 13,3 millones por una negligencia médica en un parto en el Hospital de Sagunt

Por Toni Cuquerella
260503 EDUC Teatro Romano Sagunto
El Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt recuperará 250 localidades para Sagunt a Escena 2026

Por Javier Ruiz
Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

El Hospital de Sagunt derivó 14.000 pruebas diagnósticas a la sanidad privada en 2025 por falta de personal en radiología

Por Toni Cuquerella
Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Així avancen les obres a les platges de Sagunt: el litoral guanyarà amplària abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?