ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

La Generalitat celebra el Dia Mundial de l’Educació Ambiental a la Marjal dels Moros de Sagunt

El Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana de la marjal dels Moros acull esta jornada en el 25é aniversari des de la seua obertura
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 26, 2024
383 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
1445 sagunt dia mundial medi ambient generalitat

El 26 de gener és el Dia Mundial de l’Educació Ambiental i per a commemorar esta efemèride la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha organitzat una jornada de divulgació mediambiental a Sagunt.

El Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV) de la marjal dels Moros ha sigut l’emplaçament triat per a celebrar esta jornada. Cal esmentar que en 2024 es complix el 25o aniversari de l’obertura al públic d’este espai dedicat a l’educació, divulgació i sensibilització mediambiental.

L’esdeveniment ‘Educació Ambiental per a millorar la vida de les persones’ ha sigut inaugurat a les 11 hores pel regidor de Medi Ambient i Transició Ecològica de l’Ajuntament de Sagunt, Jorge Vidal; al costat del director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco. A continuació, la directora del CEACV, Anna Pons, ha presentat el programa d’activitats que es desenvoluparà durant la jornada.

El regidor Jorge Vidal ha explicat que l’educació ambiental sempre ha sigut un dels «principals àmbits d’actuació» del seu departament: «Ara comptem amb un educador ambiental en plantilla, també tenim un programa potent en esta matèria, així com un grup de voluntaris consolidat ja des de fa anys». A més, l’edil de Medi Ambient i Transició Ecològica ha destacat la col·laboració que mantenen amb Acció Ecologista-Agró: «Cal agrair el treball que fan en este municipi i en el conjunt de la comarca».

El director general de Qualitat i Educació Ambiental ha manifestat que el fet que els ciutadans tinguen una «bona qualitat de vida» ha de ser un «objectiu comú» de les diferents administracions: «Per a això, han d’adoptar mesures de mitigació i adaptació al canvi climàtic, evitar la pèrdua de biodiversitat, lluitar contra la desertificació i aprofitar els recursos que tenim d’una manera eficient». Jorge Blanco ha manifestat que estos són els reptes que hem d’aconseguir per a gaudir d’una vida «saludable i amb qualitat».

La coordinadora investigadora distingida d’excel·lència del Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM), Samira Khodayar, ha impartit una conferència titulada ‘Canvi climàtic a la regió del Mediterrani: canvis en les condicions del nostre entorn’. Després d’esta ponència, ha arribat el moment de ‘València millora la vida dels veïns de tots els barris’, una conferència a càrrec del director general de la Capitalidad Verde Europea 2024, Antonio García.

A les 12.45 hores, la tècnica del CEACV, Sara Huertas, va moderar una dinàmica en la qual s’han presentat tres experiències diferents: el tècnic del Servei d’Adaptació al Canvi Climàtic de Qualitat i Educació Ambiental, Juan Carlos de Pau, va exposar ‘Canvi climàtic, salut i escala urbana: Potenciar les capacitats locals d’acció climàtica des de l’educació ambiental’; per la seua banda, el CEO de la fundació València Clima i Energia, Carlos Sánchez, va parlar de ‘El paper de l’administració local en la transició ecològica per a millorar la vida de les persones’; finalment, la subdirectora general de Seguretat Alimentària, Laboratoris de Salut Pública i Sanitat Ambiental, Blanca Gómez, va explicar el ‘Programa de Prevenció i Atenció als problemes de salut derivats de les Altes Temperatures a la Comunitat Valenciana’.

La jornada ‘Educació Ambiental per a millorar la vida de les persones’ ha sigut clausurada per la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana, Salomé Pradas. Després del discurs de tancament de la consellera, el tècnic del CEACV, Víctor Benlloch, ha presentat una nova exposició sobre residus titulada ‘Menos es más’. Finalment, els assistents a l’esdeveniment s’han desplaçat al pati del Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana per a fer-se una foto grupal i procedir a prendre un refrigeri.

Tags: admin València

Lo + leído

Elvira Lindo, gran protagonista de l’XI Cicle ‘Ontinyent Negre’ aquest maig

Ontinyent es prepara per convertir-se en l’epicentre de la narrativa criminal i policial amb l'arribada…

Arrestado en Bétera tras varios robos en casas habitadas y vehículos

La detención de un hombre ha puesto fin a la cadena de robos que venía…

Riba-roja cierra 2025 con un superávit de 4,5 millones tras la reconstrucción por la DANA

El Ayuntamiento de Riba-roja de Túria ha dado cuenta al pleno de los resultados económicos…

Otras noticias

Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?