ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Valencia

La Diputació recull 514 metres cúbics de residus en les platges durant 2022

La vicepresidenta i responsable de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, anuncia que enguany la neteja d’estiu també es farà durant el mes d’octubre
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 28, 2023
303 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2630 maria josep amigo neteja platges

Al llarg de 2022 l’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha oferit el servei de neteja a les platges de Puçol, el Puig, la Pobla de Farnals, Massalfassar, Foios, Meliana, Sueca, el Mareny de Barraquetes, Tavernes, Gandia, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar i Piles. És a dir, l’equivalent a una superfície de 439.175 m² i prop de 22 km de línia de costa, on s’han replegat 514 m³ de residus, principalment restes vegetals i plàstics.

Actualment, la secció de Platges compta amb quinze mecànics-conductors i en quant als mitjans disponibles trobem dèsset tractors, tres camions i vint màquines netejadores, entre d’altres. En 2022 s’han adquirit quatre màquines netejadores, dos pales i dos caixes hidràuliques. Enguany, a més, es licitaran tres tractors amb pala i una màquina netejadora.

La vicepresidenta de la Diputació i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha anunciat en la reunió anual celebrada a Foios que “enguany també es netejaran les platges un dia a la setmana durant el mes d’octubre, tot i que fins ara la campanya d’estiu finalitzava el 30 de setembre”.

La neteja es fa sempre amb l’autorització corresponent de Demarcació de Costes, la qual té en compte les indicacions del Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (PATIVEL) i l’informe adient de Medi Natural, respectant-se en tot cas, l’època de cria de determinades espècies i el resguard sobre la duna per a la protecció de la flora i de l’hàbitat.

Protecció del corriol camanegre

La secció de Platges no es dedica exclusivament a la neteja mecanitzada. En 2021 va posar en marxa, junt amb Seo/BirdLife, un projecte de renaturalització de platges i millora de l’hàbitat del corriol camanegre en 8 municipis. Ara ja ne són 10 pobles arran de la incorporació de Xeraco i de Guardamar de la Safor.

Amigó ha indicat que “hem realitzat campanyes de sensibilització i jornades de voluntariat ambiental, hem eliminat molta vegetació exòtica invasora, hem plantat flora dunar autòctona i hem retirat de l’interior de les dunes molts residus, sobretot plàstics i enderrocs. Enguany, a més, volem implicar als centres educatius i a les associacions a través d’un programa de custòdia d’un tram de platja dels seus municipis”.

En un parell de setmanes començarà el període de protecció a la posta del corriol, ocell en perill d’extinció. Per tant, la secció de Platges ja ha acabat de recol·locar i reforçar els tancaments en les dunes per a delimitar les àrees de cria. “El corriol és una espècie paraigües, és a dir, si treballem per la seua protecció, al mateix temps estarem ajudant a cuidar les platges i les dunes”, conclou Amigó.

Tags: admin València

Lo + leído

Menys abocador i més contenidor marró: com la separació de l’orgànic està buidant el fem de rebuig a Ontinyent

La revolució de la recollida de residus d'Ontinyent ja té un clar protagonista: el contenidor…

Primer rescate de la temporada de la policía marítima de Calp al evacuar a una mujer en una cala del Racó del Corb

La Unidad de Vigilancia e Intervención Marítima (UVIM) de la Policía Local de Calp ha…

Castellón de la Plana celebra la 8ª edición de la jornada inclusiva ‘Todo el mundo a moverse’

El pabellón deportivo de la Universitat Jaume I, en Castellón de la Plana, ha acogido…

Otras noticias

Paiporta labora
L' Horta Sud

La dirección de Labora visita Paiporta para coordinar los nuevos planes de formación y empleo municipal

Por Adrián Lupiáñez
Roger Cerdà i María Beltrán.
La Costera

La Fira de Xàtiva fa història amb més de 300.000 visites i ja mira cap a la declaració internacional

Por Toni Cuquerella
Bocairent egevasa
La Vall d'Albaida

Bocairent reforma su red hídrica en las zonas diseminadas y reduce un 20 % las pérdidas

Por Adrián Lupiáñez
Pedro Cuesta Turismo
El Valle de Cofrentes - AyoraLa Serranía

Chulilla, Cofrentes y Cortes de Pallás protagonizan las 69 nuevas rutas de turismo fluvial en la provincia de Valencia

Por Adrián Lupiáñez
Moros y Cristianos Torrent
CulturarteL' Horta Sud

Torrent estrena las primeras 13 grabaciones de su archivo de música de Moros y Cristianos

Por Adrián Lupiáñez
Joan Francesc Mira.
La Safor

L’escriptor Joan Francesc Mira, Premi Roís de Corella 2026: homenatge de Gandia a una llegenda viva de les lletres valencianes

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?