ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació aprova la moció d’Ens Uneix que demana al Govern que condone el deute als ajuntaments com a Catalunya

Compromís i VOX no donen suport a la moció presentada per la diputada Natàlia Enguix
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 22, 2023
781 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5757 natalia enguix ple diputacio valencia

La Diputació de València ha aprovat aquest dimarts, al ple de novembre, la moció presentada per Ens Uneix que insta el Govern d’Espanya a condonar el deute als ajuntaments igual que es té previst fer amb Catalunya i altres autonomies.

La proposta defensada per la portaveu d’Ens Uneix i vicepresidenta primera de la Diputació, Natàlia Enguix, té com a objectiu “no exercir més pressió fiscal sobre les famílies, especialment en un moment molt sensible després de la pandèmia i les conseqüències econòmiques de les guerres de Rússia i Ucraïna i Israel i Gaza”.

Compromís i VOX han estat els únics grups que no han donat suport a la moció que reclama més finançament per als ajuntaments, i que finalment ha tirat endavant amb els vots del PP, Ens Uneix i el PSPV.

La portaveu d’Ens Uneix, Natàlia Enguix, ha considerat que «és el moment d’afrontar el finançament de les entitats locals, que mai no arriba a afrontar-se perquè sembla que per al Govern central els municipis són entitats de segona». Des d’Ens Uneix “tenim clar que això no és així i que ha arribat el moment que els ajuntaments disposen dels recursos necessaris”, ha afegit Enguix durant el debat de la moció al ple provincial.

En representació del grup Ens Uneix, la primera tinenta alcalde a l’Ajuntament d’Ontinyent planteja la condonació total o parcial del deute del Fons d’Impuls Econòmic, o l’increment proporcional dels ingressos de l’Estat, en el cas dels consistoris que ja hagen liquidat aquest fons.

La responsable provincial té clar que les entitats locals “són les que més a prop estan de la realitat econòmica i social de la ciutadania i les famílies”, i en aquest sentit “han patit, de la mateixa manera que les comunitats autònomes, les conseqüències derivades de la pandèmia i l’impacte negatiu d’un cicle econòmic condicionat per dues guerres que segueixen en marxa”.

Natàlia Enguix proposa, a més, la creació d’una comissió d’experts en finançament i autonomies que lidere aquest moviment dels ens locals que afavoriria tot el territori espanyol, alhora que insta a valorar la modificació de la llei reguladora de les hisendes locals per a garantir la suficiència financera de les corporacions.

Tags: admin València

Lo + leído

Morella presenta el libro de fiestas de 2026 y comenzará el reparto por las viviendas este miércoles

Morella ya tiene listo el libro de fiestas de 2026, una publicación que comenzará a…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el martes 28 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el martes 28 de julio indica un día despejado…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el martes 28 de julio

Gandia disfrutará de una jornada despejada con temperaturas que oscilarán entre 22 y 33 grados,…

Otras noticias

Montserrat Caballé.
La Vall d'Albaida

Concert gratuït a Llutxent: Una gran Gala d’Òpera i Sarsuela retrà homenatge a Montserrat Caballé aquest dissabte

Por Toni Cuquerella
01TerritoriSimfonic51231
CulturarteLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

Por Pau Gómez
Vendimiabl
AgronewsLa SerraníaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

La uva valenciana sufre una parálisis comercial a un mes de la vendimia

Por Javier Ruiz
Reunió de l'alcalde d'Ontinyent amb representants de l'lCAV.
La Vall d'Albaida

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Acaben els accessos ‘furtius’ al Pou Clar d’Ontinyent: noves tecnologies i més policia per protegir el paratge

Por Toni Cuquerella
Espectacle 'Juga!' de la companyia La Trócola.
La Vall d'Albaida

La Mostra de Titelles d’Estiu 2026 recorrerà la Vall d’Albaida: consulta ací tots els pobles, dates i horaris de les actuacions

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?