ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Els Ludi Saguntini comencen la seua 25a edició el dilluns 24 d’abril

Entre els dies 24 i 28 d'abril se celebrarà l'edició número 25 dels Ludi Saguntini, que comptarà amb la celebració del 26é aniversari del Festival de Teatre Grecollatí, compost per onze actuacions
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 19, 2023
298 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
1354 sagunt ludi saguntini 2023

Els Ludi Saguntini tornen en 2023 entre els dies 24 i 28 d’abril per a celebrar el seu 25é aniversari, incloent-hi el 26é Festival de Teatre Grecollatí, que tindrà el seu acte de clausura el 17 de juny. De manera simultània, es duran a terme diversos tallers didàctics de cultura clàssica, organitzats per l’Associació Ludere et Discere. Paral·lelament, es duran a terme activitats organitzades per l’Associació Prósopon Sagunt, només per a l’alumnat inscrit en el Festival de Sagunt.

Tant els Ludi Saguntini com el Festival de Teatre Grecollatí estan organitzats per l’Associació Ludere et Discere i la Domus Baebia, junt amb Prósopon Sagunt, i compten amb el suport de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’Ajuntament de Sagunt i empreses patrocinadores, així com entitats i personal voluntari.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor delegat d’Educació, Josep Manuel Tarazona, han participat en la presentació dels Ludi Saguntini junt amb la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació, Reis Gallego; el president de l’Associació Ludere et Discere, Germán González; la presidenta de Prósopon Sagunt, Isabel Pérez; i el director del CEFIRE de Sagunt, Vicente Lorenzo.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha ressaltat que els Ludi Saguntini són «un projecte educatiu i formatiu a tots els nivells perquè és una experiència en la qual tots i totes descobrim noves maneres de comunicar, de traslladar coneixements i de continuar creixent». En eixa mateixa línia ha parlat la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació, Reis Gallego, qui ha afirmat que Sagunt és un referent d’innovació educativa, permetent que l’ensenyament traspasse les parets de les aules. «Com sabeu Sagunt té un vessant cultural i educatiu molt potent al voltant de la cultura clàssica, reconegut i que és únic en tota Europa», ha afegit el regidor delegat d’Educació de l’Ajuntament de Sagunt, Josep Manuel Tarazona.

«És un esdeveniment a escala estatal molt important i potent», ha comentat Reis Gallego, atés que un total de sis companyies de tot Espanya representaran les onze actuacions programades dins del XXVI Festival de Teatre Grecollatí que es podran veure en el Teatre Romà de Sagunt entre els dies 24 i 28 d’abril, a més de l’acte de clausura del dia 17 de juny. La presidenta de Prósopon Sagunt, Isabel Pérez, ha explicat les peces que es representaran, destacant la que farà el Grup Kosmos, de l’IES Districte Marítim de València, que complix 20 anys.

El 26é Festival de Teatre Grecollatí començarà el dilluns 24 d’abril a les 12.00 hores amb la representació de l’obra Antígona, de Sòfocles, a càrrec del Grup Europa de Madrid. Esta obra «és un projecte d’integració de diferents estudiants d’Europa, representant a més de 18 nacionalitats», tal com ha comentat Josep Manuel Tarazona. Li seguirà, a les 16.30 hores, l’obra El gorgojo, de Plaute, duta a terme pel grup Helios Teatre, també de Madrid.

El dia 25 d’abril s’iniciarà amb l’obra Electra, de Sòfocles, a les 12.00 hores, representada pel grup Noite Bohemia de l’IES Menéndez Pidal de la Corunya. A la vesprada, a les 16.30 hores serà l’hora de l’obra Anfitrión, de Plaute, a càrrec també del grup Noite Bohemia. El dimecres 26 d’abril, a les 12.00 hores, es representarà l’obra Las Troyanas, d’Eurípides, per part del grup Kosmos, de l’IES Districte Marítim de València. El mateix grup serà el protagonista de l’obra de les 16.30 hores, Tesmoforias, d’Aristòfanes.

Per al dijous 27 d’abril serà, a les 12.00 hores, l’obra Áyax, de Sòfocles, a càrrec del grup Balbo Teatro, d’El Puerto de Santa María (Cadis). A les 16.30 hores, el mateix grup gadità representarà l’obra El mercader, de Plaute. L’últim dia, el 28 d’abril, a les 11.30 hores tindrà lloc la Pompa i Totum Latine. A les 12.00 hores serà el torn de l’obra Cásicos de la luna, a càrrec del grup Clásicos Luna, de l’IES San Pedro de Saragossa.

Sobre els tallers de cultura clàssica que es desenvoluparan simultàniament en els Ludi Saguntini ha parlat el president de l’Associació Ludere et Discere, Germán González. En la 25a edició dels Ludi Saguntini hi haurà un total de 14 tallers: la plaça dels déus, cuina, ceràmica grega, dansa, edats, temps, joieria, escriptura, higiene, mosaics, militaria, indumentària, ciència i teatròpolis. A més, hi haurà 13 spatia, amb temàtiques similars als tallers. Hi haurà tres torns de tallers de 9.30 hores a 14.00 hores. A més, en la plaça Cronista Chabret hi haurà un fòrum lliure on hi haurà jocs romans i un lloc on l’alumnat es podrà vestir de romà.

Una altra novetat és la cessió que ha fet l’Ajuntament de Sagunt del Casal Jove de Sagunt per al desenvolupament d’estes activitats. Després de la seua realització, els estudiants podran realitzar comprovar el seu aprenentatge a través de l’aplicació Kahoot!. Així mateix, cal ressaltar el suport de la Universitat de València als Ludi Saguntini, ja que enguany seran 120 els monitors universitaris que estiguen involucrats en el projecte.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, també ha volgut incidir en els diversos vessants que tenen els Ludi Saguntini: «També és un projecte de divulgació de la nostra cultura clàssica en el qual el teatre juga un paper imprescindible. Així mateix, és un projecte turístic, ja que ens ajuda a posicionar-nos i a valorar tot allò que tenim. I, finalment, també és un projecte d’autoestima perquè ens recorda el patrimoni material i immaterial que té la nostra ciutat».

Tags: admin València

Lo + leído

Alaquàs destina más de 80.000 euros a la colocación de mobiliario urbano de plástico reciclado

El Ayuntamiento de Alaquàs ha iniciado los trabajos para ampliar y renovar de forma progresiva…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 31 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 31 de julio indica una jornada despejada…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 31 de julio

Se espera un día despejado en Gandia con temperaturas máximas de 35ºC y mínimas de…

Otras noticias

260503 EDUC Teatro Romano Sagunto
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt: 2000 años de historia para el escenario más espectacular del verano valenciano

Por Javier Ruiz
642fbb7f6cf0ca3ba276c5ae
CulturarteEl Camp de Morvedre

Los 5 espectáculos imprescindibles de Sagunt a Escena 2026 (y por qué)

Por Javier Ruiz
Platja del Grau Vell de Sagunt, amb el port al fons.
El Camp de Morvedre

Llum verda a la regeneració de la platja del Grau Vell: Un respir per al litoral de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Taula de negociació entre la SAG i l'Ajuntament de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Fi a la vaga del fem a Sagunt: l’Ajuntament i el comitè segellen un acord amb pujades salarials

Por Toni Cuquerella
MIMG7003recort
El Camp de Morvedre

Finaliza la huelga del servicio de recogida de residuos y limpieza en Sagunt tras alcanzar un acuerdo

Por Javier Ruiz
Actuación de Coque Malla.
El Camp de Morvedre

Coque Malla, Estrella Morente y Sandra Monfort lideran el cartel musical de Sagunt a Escena 2026

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?