ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Els instituts de Sagunt s’impliquen en la conservació de la natura amb el projecte ‘Participa!’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 10, 2021
269 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’activitat pretén formar i conscienciar mediambientalment a les noves generacions de la capital del Camp de Morvedre

Els instituts d’ensenyament secundari de Sagunt han impulsat el projecte ‘Participa!’ de la Comissió d’Educació Ambiental d’Acció Ecologista-Agró, iniciativa que compta amb el suport de l’Ajuntament de Sagunt. Enguany els adolescents de la capital del Camp de Morvedre han treballat de valent per a recuperar i potenciar els valors naturals de la platja, el Palància, Romeu i parcs i jardins urbans.

Impulsar la participació ciutadana, fomentar la presa de decisions col·lectives consensuades i conscienciar mediambientalment als adolescents de Sagunt. Enguany els instituts que han protagonitzat este projecte han sigut el María Moliner, el Camp de Morvedre, el Clot del Moro, el Sant Vicent Ferrer, el Jaume I i l’Eduardo Merello. Concretament, els alumnes de 4t d’ESO. En primer lloc, els adolescents han realitzat una sessió teòrica a classe per a decidir col·lectivament l’espai natural i l’acció que volien protagonitzar.

Fruit d’este procés participatiu, els i les alumnes del María Moliner han plantat vegetació autòctona a la platja del Port per a millorar l’estat de conservació de les dunes del Pantalà. Els del Jaume I i els Clot del Moro han plantat al Riu Palància, on també han realitzat batudes de neteja. I els del Sant Vicent Ferrer han dissenyat un itinerari amb codis QR en la pineda que envolta el col·legi per a posar en valor la vegetació autòctona d’este racó de l’entorn de la Muntanya de Romeu.

A més a més, els i les alumnes del Camp de Morvedr i de l’Eduardo Merello han realitzat actuacions en parcs i jardins de la ciutat, on han instal·lat caixes niu per a ocells insectívors i han descobert la importància d’estos enclavaments com a oasis urbans de biodiversitat.

Després de cada acció, els i les alumnes del María Moliner, el Camp de Morvedre, el Clot del Moro, el Sant Vicent Ferrer, el Jaume I i l’Eduardo Merello han realitzat una tercera dinàmica a classe per a posar en comú les conclusions del seu treball de camp i transmetre la importància de les seues actuacions per a conservar i millorar la natura local.

Des de la Comissió d’Educació Ambiental d’AE-Agró s’ha agraït al professorat i a l’alumnat dels instituts de Sagunt, la seua implicació amb el projecte ‘Participa!’, especialment en un curs com el 2020-2021, en el qual la pandèmia de la COVID-19 ens ha obligat a totes i a tots a adaptar-nos a esta nova realitat.

També han agraït el suport de l’Ajuntament de Sagunt per a portar endavant esta nova edició del projecte ‘Participa!’ que, junt amb la Colla Verda i el Dia Escolar de l’Arbre, forma part del programa municipal d’educació i voluntariat ambiental.

Tags: València

Lo + leído

Claves de la crisis educativa valenciana: por qué los sindicatos no negociarán más con la Conselleria este curso

La educación en la Comunitat Valenciana entra en una fase de incertidumbre. Lo que comenzó…

Requena plantea peatonalizar la Villa y limitar el tráfico para transformar su casco histórico

La transformación del casco histórico de Requena pasa por reducir de forma notable la presencia…

Piden cinco años de cárcel por estafar a su consuegra en un negocio de hostelería en Xàtiva

Una mujer se enfrenta a una petición de cinco años de prisión acusada de falsificar…

Otras noticias

Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?