ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Els instituts de Sagunt s’impliquen en la conservació de la natura amb el projecte ‘Participa!’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 10, 2021
327 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’activitat pretén formar i conscienciar mediambientalment a les noves generacions de la capital del Camp de Morvedre

Els instituts d’ensenyament secundari de Sagunt han impulsat el projecte ‘Participa!’ de la Comissió d’Educació Ambiental d’Acció Ecologista-Agró, iniciativa que compta amb el suport de l’Ajuntament de Sagunt. Enguany els adolescents de la capital del Camp de Morvedre han treballat de valent per a recuperar i potenciar els valors naturals de la platja, el Palància, Romeu i parcs i jardins urbans.

Impulsar la participació ciutadana, fomentar la presa de decisions col·lectives consensuades i conscienciar mediambientalment als adolescents de Sagunt. Enguany els instituts que han protagonitzat este projecte han sigut el María Moliner, el Camp de Morvedre, el Clot del Moro, el Sant Vicent Ferrer, el Jaume I i l’Eduardo Merello. Concretament, els alumnes de 4t d’ESO. En primer lloc, els adolescents han realitzat una sessió teòrica a classe per a decidir col·lectivament l’espai natural i l’acció que volien protagonitzar.

Fruit d’este procés participatiu, els i les alumnes del María Moliner han plantat vegetació autòctona a la platja del Port per a millorar l’estat de conservació de les dunes del Pantalà. Els del Jaume I i els Clot del Moro han plantat al Riu Palància, on també han realitzat batudes de neteja. I els del Sant Vicent Ferrer han dissenyat un itinerari amb codis QR en la pineda que envolta el col·legi per a posar en valor la vegetació autòctona d’este racó de l’entorn de la Muntanya de Romeu.

A més a més, els i les alumnes del Camp de Morvedr i de l’Eduardo Merello han realitzat actuacions en parcs i jardins de la ciutat, on han instal·lat caixes niu per a ocells insectívors i han descobert la importància d’estos enclavaments com a oasis urbans de biodiversitat.

Després de cada acció, els i les alumnes del María Moliner, el Camp de Morvedre, el Clot del Moro, el Sant Vicent Ferrer, el Jaume I i l’Eduardo Merello han realitzat una tercera dinàmica a classe per a posar en comú les conclusions del seu treball de camp i transmetre la importància de les seues actuacions per a conservar i millorar la natura local.

Des de la Comissió d’Educació Ambiental d’AE-Agró s’ha agraït al professorat i a l’alumnat dels instituts de Sagunt, la seua implicació amb el projecte ‘Participa!’, especialment en un curs com el 2020-2021, en el qual la pandèmia de la COVID-19 ens ha obligat a totes i a tots a adaptar-nos a esta nova realitat.

També han agraït el suport de l’Ajuntament de Sagunt per a portar endavant esta nova edició del projecte ‘Participa!’ que, junt amb la Colla Verda i el Dia Escolar de l’Arbre, forma part del programa municipal d’educació i voluntariat ambiental.

Tags: València

Lo + leído

Gandia reforça la protecció del corriol camanegre i les dunes de l’Auir amb una campanya de vigilància i sensibilització

L'Ajuntament de Gandia ha posat en marxa una nova campanya de sensibilització i vigilància preventiva…

El Gobierno destina más de 400 millones al sector agrario tras la DANA y supera los 40 millones en ayudas para los regantes del Túria

El Gobierno de España ha destinado más de 400 millones de euros a la recuperación…

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

L’Ajuntament d’Ontinyent ha posat oficialment en marxa una nova edició del seu consolidat programa de…

Otras noticias

Platja de la Malva-rosa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Boies intel·ligents a Sagunt: el pla de futur per a salvar de la regressió les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por Toni Cuquerella
Muntanya del castell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El pla de Sagunt per a protegir la Muntanya del Castell: un «laboratori real» per a ser Patrimoni de la Humanitat

Por Toni Cuquerella
Coche de la Policía Nacional
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

Detenidos en Sagunt por cobrar hasta 800 euros por empadronar ilegalmente en un piso de El Puig

Por Pau Gómez
Nou bescanviador de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El canvi radical en els transbords de Sagunt: així funciona el nou bescanviador que ja enllaça el tren amb l’autobús

Por Toni Cuquerella
Protesta contra la exclusión de mujeres en la cofradía de Sagunt.
El Camp de Morvedre

La Fiscalía acorrala a la Cofradía de Sagunt: investigación penal por prohibir procesionar a las mujeres

Por Toni Cuquerella
Policia Local de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Es lliura voluntàriament a Madrid el conductor fugat que va atropellar mortalment un home al Port de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?