ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

El PP rebutja una condemna pública de la Diputació a Rus argumentant que encara no hi ha sentència en ferm

La moció del PSPV ha tingut el suport de Compromís, però s'ha rebutjat amb el no de PP i Vox, i amb l'abstenció de Ens Uneix
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 21, 2023
553 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5801 alfonso rus

PP i Vox, gràcies a l’abstenció de Ens Uneix, han evitat que la Diputació de València aprovara una moció de condemna pública contra Alfonso Rus, qui fora president de la corporació provincial entre 2007 i 2015 amb el PP, després d’haver sigut sentenciat a 5 anys de presó per la peça dels ‘zombis’ del ‘cas Taula’, que jutjava a l’ex dirigent popular per corrupció en la seua gestió al capdavant de la Diputació.

El principal argument esgrimit pels populars ha sigut que la sentència “no és ferma i cap recurs”, per la qual cosa l’actual president de la Diputació, Vicent Mompó (PP) afirma que “pot comprometre a la institució” i que podria “haver de desdir-se o haver de demanar perdó” en un futur si al final es revoca la sentència.

La moció, que ha sigut presentada pel PSPV assenyalant que “durant molts anys la imatge que s’exportava de la Comunitat Valenciana era la corrupció del PP”, recorda que s’ha condemnat a dirigents del PP i de les diputacions, l’últim d’ells Alfonso Rus la setmana passada. El portaveu socialista Carlos Fernández Bielsa proposava que el ple de la Diputació censurara el comportament de Rus perquè va anar “totalment reprotxable” i “li ha fet molt de mal a aquesta casa”. A més dels cinc anys de presó Rus ha sigut condemnat a 14 d’inhabilitació i multa, per un delicte continuat de malversació en concurs amb prevaricació i falsedat documental.

La portaveu de Compromís, Dolors Gimeno, defensava el suport de la seua formació assenyalant: “Hem lluitat contra la seua manera de ser”. Gimeno va advertir que “la corrupció sí que porta a la desigualtat”. A més va lamentar que el PP “ha desaprofitat una oportunitat de confirmar allò que diuen que no són els mateixos que els anteriors”.

El PP, a través de Remedios Mazzolari, qualificava de “lamentable” i de “demagògia” la moció, i assenyalava que “no és ferma i es pot recórrer” recriminant que era una “instrumentalització política” i “oportunista”. Entre els arguments esgrimits ha recorregut als ERE d’Andalusia i també a la proposta de la Llei d’Amnistia, i va arribar a insinuar que aquesta mateixa llei podria incloure als condemnats en el cas Taula.

Vox va afirmar que no té “la menor simpatia” per Alfonso Rus però que el PSPV està “deslegitimat” per a presentar aquesta moció.

Finalment la moció va ser rebutjada gràcies al vot de qualitat del mateix president Mompó, després de l’empat dels dos blocs PP-Vox i PSPV-Compromís, ja que Ens Uneix s’ha abstingut.

Tags: admin València

Lo + leído

Los bomberos de Castellón y la Diputación coordinarán sus intervenciones en las zonas limítrofes de nueve municipios

Los bomberos del Ayuntamiento de Castellón y el Consorcio Provincial actuarán de forma conjunta y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 10 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 10 de julio indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 10 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el viernes 10 de julio indica un día despejado…

Otras noticias

Diputació de Valencia ofrece ayudas a municipios rurales.
ComarcalEl Rincón de AdemuzEl Valle de Cofrentes - AyoraLa Hoya de Buñol - Chiva

La Diputació de València destina 450.000 euros para reactivar municipios rurales

Por Pau Gómez
Protesta contra l'eliminació del jutjat de violència de gènere a Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere: el Govern rectifica i retorna les competències al partit judicial

Por Toni Cuquerella
Nova via entre Sueca i Fortaleny.
Comarcal

Sueca i Fortaleny ja estan unides: obrin la nova ruta ciclopeatonal que creua el Xúquer i l’A-38 amb il·luminació nocturna

Por Toni Cuquerella
Visita a l'espai habilitat.
ComarcalLa Safor

Gandia ultima les obres del barranc de Beniopa: un «túnel verd» contra les inundacions que unix el nucli urbà i el port

Por Toni Cuquerella
Inundación de Alzira durante la DANA.
Comarcal

Alzira crea una oficina municipal para prevención y coordinación de emergencias

Por Pau Gómez
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional desmantela en Alzira una red de narcotráfico

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?