ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El plenari aprova per unanimitat el conveni entre Ajuntament i Generalitat per a la coordinació en matèria de Serveis Socials

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 13, 2021
165 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

També s’ha aprovat l’amortització anticipada de deute amb els vots favorables del PSPV i Ciutadans, l’abstenció del PP i el vot contrari de Xàtiva Unida

El plenari municipal ha aprovat per unanimitat aquest dissabte el contracte programa i l’addenda entre la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i l’Ajuntament de Xàtiva per a la col·laboració i coordinació interadministrativa i financera en matèria de Serveis Socials des d’aquest any i fins el 2024.

Aquest conveni, que ha comptat amb el suportdel PSPV, Xàtiva Unida, Partit Popular i Ciutadans permetrà la prestació en matèria de serveis socials amb caràcter plurianual establint els objectius, les actuacions, els indicadors, els mecanismes d’avaluació i el finançament d’aquests per a una major eficàcia i eficiència en la gestió.

“La Generalitat Valenciana té la competència exclusiva en serveis socials i aquest conveni busca dotar-nos als ajuntaments d’una estabilitat financera respecte als centres, les prestacions i els professionals que l’integren, col·laborant entre institucions. En la nostra ciutat tindrem un equip base gràcies a aquest programa”, ha manifestat la regidora de Benestar Social Xelo Angulo.

Per la seua part, la regidora de Xàtiva Unida ha indicat que “entenem que calia tindre un marc adequat i que l’estabilitat dels diners fóra a quatre anys, i no com s’estava fent fins ara”, mentre que la portaveu del Partit Popular Maria José Pla ha exposat que “és necessari que continúe arribant finançament per a Benestar Social i esperem que aquest programa siga beneficiós de forma real per a la nostra ciutat” i la regidora de Ciutadans Maria Beltrán també ha pres la paraula per corroborar el vot a favor de la seua formació en aquest punt.

Cal recordar que amb la nova llei de Serveis Socials Inclusius de la Generalitat Valenciana, s’ha anat implementant en Xàtiva el nou model, aconseguint alguns objectius com ara l’eradicació de les llistes d’espera en matèria de dependència, acolliment i agilització en matèria de discapacitat; una major atenció, assessorament i intervenció amb la població demandant de serveis socials; i la implantació de nous programes i recursos per a la infància i adolescència.

Aprovada amortització deute

A més a més al plenari municipal també s’ha aprovat l’amortització anticipada de 800.000 euros del deute financer a càrrec de la incorporació de romanent líquid de tresoreria, punt que ha comptat amb el vot favorable del PSPV i Ciutadans, l’abstenció del Partit Popular i el vot contrari de Xàtiva Unida.

L’Ajuntament de Xàtiva porta nou anys d’amortització pel que fa als 11,2 milions d’euros de l’anomenat del préstec Montoro, des de la seua contractació en 2012. “Des de llavors hem renegociat per a reduir els interessos, hem amortitzat anticipadament quasi tots els anys i des de l’any 2019 hem fusionat en un únic préstec, passant de l’aval de l’Estat a la garantia de l’Institut de Crèdit Oficial”, ha indicat el portaveu socialista Nacho Reig. L’import d’aquest préstec és de 4 milions dels quals quedaven per pagar 2,4, i que passaran a ser 1,6 amb l’aprovació d’aquest dissabte. “Afortunadament aquests préstecs Montoro ja són una part relativament menuda del nostre deute, i ja no suposen una amenaça per a presentar un pressupost equilibrat. Són 9 anys de pagament de factures no registrades i sense crèdit entre els anys 2007 i 2011. Esperem, ser l’última generació de xativins i xativines que dedica una dècada a pagar factures impagades i els seus corresponents interessos”, ha afegit Reig.

Per la seua part, el portaveu de Xàtiva Unida Miquel Lorente ha defensat el seu vot contrari exposant que “no és una bona idea utilitzar estos diners per a amortitzar préstec en el context en el que estem, on l’economia necessita una injecció de les administracions”, al que el portaveu socialista Ignacio Reig ha respost que “aquesta amortització ens permetrà reduir la càrrega d’interessos, estalviant 47.000 euros a l’Ajuntament que ja no haurem de pagar, i la reducció de la partida d’amortització del pressupost 2022 que ens permetrà presentar un pressupost equilibrat”.

Tags: València

Lo + leído

Paiporta impulsa nuevos ciclos formativos de Emergencias y Seguridad

El Ayuntamiento de Paiporta ha colaborado en el impulso de dos nuevos ciclos formativos de…

Caudete de las Fuentes ha abordado el uso seguro de WhatsApp y la prevención de fraudes digitales

Caudete de las Fuentes ha puesto el foco en la seguridad digital con la celebración…

Condicions infrahumanes i producció il·legal: així funcionava la macrofàbrica clandestina de tabac de Muro

L'operació 'Murali' de la Guàrdia Civil ha tret a la llum la realitat oculta darrere…

Otras noticias

L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
La Costera

Gir de 180 graus de la Generalitat: tomba el Palau de Justícia en el centre de Xàtiva després de 8 anys de tramitació

Por Toni Cuquerella
xativa guardia civil
La Costera

Detenido en Xàtiva un hombre con tres requisitorias de ingreso en prisión

Por Redacción ComarcalCV
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
El Passeig del Ferrocarril tindrà nou arbrat.
La Costera

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
Alumnes de l'escola taller de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva contractarà 38 persones mitjançant un taller d’ocupació i una escola taller per a remodelar el Jardí del Bes

Por Toni Cuquerella
Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?