ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

El nou Casal Jove de Sagunt ja ha obert les seues portes

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:18 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado abril 4, 2022
335 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Divendres passat es va inaugurar el nou espai, cofinançat pel Fons FEDER de la Unió Europea, destinat a la joventut i a la infància de Sagunt situat al carrer José Romeu

Sagunt ja ha inaugurat el Casal Jove de Sagunt, emplaçat en l’edifici adquirit i remodelat per l’Ajuntament de Sagunt de l’antiga seu de l’ONCE, situat concretament al carrer José Romeu.

A més de l’acte inaugural, la població més jove ha pogut gaudir de diverses activitats i actes que estaven programats, entre ells, diferents tallers de manga, de Il·luminArte, d’Halloween i un taller titulat Riu Viu jocs gegants. També hi ha hagut jocs infantils i juvenils al carrer, dos contacontes (Hi havia dues vegades… la bella dorment i Els contes de Sedajazz), una performance per les llibertats sexuals realitzada per alumnat de l’IES Clot del Moro, dos concerts dels grups Bateria Baixa i Cactus, la creació d’un mural participatiu i col·laboratiu i videojocs, jocs de taula i futbolí.

El regidor de Joventut i Infància, Guillermo Sampedro, ha agraït el treball a totes les persones que han col·laborat, d’una manera o un altre, en què el Casal Jove de Sagunt ja siga una realitat i ha explicat que es continuarà treballant perquè el municipi tinga més de dues ubicacions de trobada per a la població més jove: «Hui obrim aquest segon Casal Jove però crec que l’Ajuntament i aquesta ciutat mereixen ser més ambiciosos i hauríem d’aspirar a tindre fins a tres o cuatros casals joves. Evidentment no demà, però considere que la corporació hauria de començar a replantejar-se ja el tindre aqueix tercer centre juvenil».

«Aquest Casal Jove ens permetrà realitzar més i millors polítiques d’infància i de joventut i, sobretot, els permetrà als xiquets i a les xiquetes tindre un espai propi on aprendre, jugar, divertir-se, on socialitzar i on trobar-se», ha afegit el regidor de Joventut i Infància.

En l’acte han participat l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor de Joventut i Infància, Guillermo Sampedro; la regidora responsable de la EDUSI, Natalia Antonino i el director general del Institut Valencià (IVAJ) de la Joventut, Jesús Martí. Tots ells acompanyats per membres de l’Equip de Govern, de la Corporació Municipal i de la ciutadania.

El nou Casal Jove oferirà els serveis habituals d’aqueix departament en uns espais que compten amb les instal·lacions i equipaments adequats. Algunes de les activitats que es realitzaran seran, entre altres: aules d’estudi, tallers i cursos, reunions, exposicions, representacions de teatre, concerts, cinema fòrum i serveis d’informació i orientació a la joventut, a més dels serveis administratius.

Per part seua, l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat la importància de tindre en compte a la joventut: «Hui és un dia per a pensar en la joventut, en la gent jove i en els xiquets i xiquetes del nostre municipi, que són els que, el dia de demà, han de viure aquest edifici. No són ciutadans del futur, són ciutadans de hui i per això és essencial que les administracions posem els recursos necessaris perquè els puguen gaudir i, també, que siguem administracions permeables, que escoltem, que sapiem portar avant les seues iniciatives, que els animem que interactuen, col·laboren i creen, entre tots i totes, una societat millor».

L’edifici del nou centre Casal Jove ha sigut rehabilitat, equipat i adequat a les necessitats actuals dels més xicotets i joves, amb l’ajuda del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). L’import de les obres d’aquesta rehabilitació integral de l’edifici ascendeix a la quantitat d’una mica més de 166.000 €, dels quals el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), cofinança el 50%, en el marc de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) “Join Sagunt” del Programa Operatiu pluriregional d’España FEDER 2014-2020, i dins de l’objectiu temàtic del programa “Foment de la inclusió social i la lluita contra la pobresa i contra qualsevol mena de discriminació”.

En aqueix sentit, la regidora delegada de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) Join Sagunt ha manifestat: «Hui és un dia molt especial perquè es realitza la primera inauguració d’una operació EDUSI a la nostra ciutat. I és més especial encara perquè a través d’una actuació secundada i cofinançada per la Unió Europea, pels fons FEDER, la joventut local disposa d’un nou espai en el qual es desenvoluparan les activitats que integren el programa Casal Jove».

Tags: València

Lo + leído

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Xàtiva ha conclòs la seua participació en la segona edició de l’Open House València amb…

Gandia impulsa un pacte de ciutat per a desbloquejar el futur Centre d’FP

L’Ajuntament de Gandia ha reclamat de manera contundent a la Generalitat Valenciana la licitació immediata…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?