ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El Ministeri retarda ara la inversió d’un milió d’euros al Castell de Sagunt a partir de l’estiu de 2023

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 16, 2022
225 vistas
7 Min lectura
Compartir en:

NULL

El secretari general de Cultura i Esport afirma que «farem una intervenció que canviarà en gran manera alguna de les fesomies del castell, són molts diners els que invertirem»

De l’estiu de 2023 a la tardor de 2026 és el nou termini d’execució d’1,1 milions d’euros al Castell de Sagunt, inversió que ja era «imminent» en la primavera de 2021 durant l’última visita d’un Ministre de Cultura a la fortalesa Saguntina.

Ara ha estat el secretari general de Cultura i Esport, Víctor Francos, qui ha visitat el castell junt a l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno i una representació municipal, on ha informat que s’invertirà un milió d’euros, procedent de Fons Europeus. Es preveu que les obres comencen a l’estiu de 2023 i finalitzen a la tardor de 2026. Esta actuació té com a objectiu restaurar el monument, de propietat estatal, però de gestió autonòmica, per a optimitzar la seua accessibilitat, rehabilitar determinades zones i millorar l’experiència de les persones que visiten el castell.

A l’acte també ha assistit el subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Luis Felipe; els regidors i regidores de la Corporació Municipal Ana María Quesada, Guillermo Sampedro i Pepe Gil i la subdirectora general de l’Institut del Patrimoni Cultural d’Espanya (IPCE), Marta Hernández Azcutia.

Les principals qüestions que han explicat l’alcalde i el secretari general han sigut les modificacions de l’actuació a causa dels requisits per a incloure-la en el finançament dels fons europeus; el Pla Director del Castell, en l’actualització del qual s’està treballant actualment, per a detallar les característiques i modificacions del projecte; i la situació actual del projecte d’inversió i el que espera d’ell cada institució.

Moreno ha indicat que l’Ajuntament de Sagunt ha sigut «especialment reivindicatiu amb exigir, que no sols es facen actuacions puntuals per a evitar que caiguen trossos de muralla, sinó que hi haja una visió més àmplia. Ara per fi, el Ministeri està prop de començar una actuació més global, que incrementarà l’accessibilitat del monument, i que incrementarà l’experiència de les persones que visiten aquesta joia de la nostra història».

El representant del mnisteri afirmava que «farem una intervenció que canviarà en gran manera alguna de les fesomies del castell, són molts diners els que invertirem». Respecte a les modificacions que ha tingut el projecte, Darío Moreno ha explicat que ha sigut a partir «de l’entrada en joc dels fons europeus, i això s’ha explicat de manera transparent per part del Ministeri». En este sentit, ha indicat que el secretari general els ha transmés que la modificació del projecte perquè poguera entrar en els fons europeus ja s’ha resolt, «i ja estem parlant de la licitació de l’obra com a tal, la qual cosa és una bona notícia».

A més, l’alcalde de Sagunt ha insistit que «pressionarem per a assegurar que les fases administracions es complisquen i eixos terminis avancen com deuen». A més, ha remarcat que «necessitem un nou Pla Director i que este establisca que els diferents elements que s’afigen al monument tinguen concordança», així com altres actuacions com per exemple «recuperar tota la zona del fòrum i la seua falta de museïtzació o també campanyes arqueològiques per a descobrir misteris històrics que encara guarda el monument».

Quant a la situació que existix quan els monuments es gestionen per tres administracions al mateix temps, Francos i l’alcalde han explicat que «hi ha alguns aspectes que són més administratius o institucionals, com poden ser els convenis, tenim un text inicial que estem parlant, però no hi ha una discussió de veritat sobre temes de fons del que volem que siga este monument ja que les parts estem d’acord». En este sentit ha explicat que la cultura és competència exclusiva de les comunitats autònomes, després les comunitats autònomes tenen béns que són de l’Estat però que gestiona la comunitat i, a més, estan dins d’un municipi, «i això s’ha de gestionar amb coherència».

Respecte a esta qüestió, Marta Hernández ha assenyalat que pel que fa a les eines de coordinació entre les tres administracions, «ja tenim llançada una taula tècnica de treball en la qual es discutiran precisament tots estos temes i es traurà el Pla Director i la seua actualització». En eixa taula tècnica es detallarà quin és l’interés actual, els canvis d’itineraris, la proposta nova de visita al recinte i els resultats de les excavacions arqueològiques, «que ens aniran manant directrius per a anar definint quin és eixe

Crítiques de Compromís

Davant aquesta visita el regidor de Compromís, Pepe Gil, ha manifestat qu la sensació de Gil és que es torna a repetir la mateixa situació de sempre amb un interlocutor nou: “una altra vegada venen a parlar-nos d’una actualització del Pla Director del Castell de l’any 2000 i una inversió d’un milió d’euros. Quantitat que considerem una burla després de tants anys i, per suposat, insuficient, més encara sabent que el Pla Director contemplava a l’any 2001 la necessitat d’invertir al voltant de 20 milions d’euros en el castell”.

El regidor i pròxim candidat a les eleccions municipals considera que «l’Estat torna a riure’s de Sagunt i del seu patrimoni», pel retard de la intervenció fins al pròxim estiu.

Tags: València

Lo + leído

Casas listas en tiempo récord: así es el plan de vivienda industrializada de Utiel para familias afectadas por la DANA

La recuperación de Utiel tras las consecuencias de la DANA de 2024 da hoy un…

Alerta en la Comunitat Valenciana: el 112 avisa de tormentas severas y granizo para lo que queda de jueves

Situación complicada en las carreteras y núcleos urbanos de la Comunitat Valenciana. El Centro de…

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

El conflicto en el sistema educativo valenciano ha alcanzado un punto de no retorno. Tras…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Indemnización récord en España: 13,3 millones por una negligencia médica en un parto en el Hospital de Sagunt

Por Toni Cuquerella
260503 EDUC Teatro Romano Sagunto
El Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt recuperará 250 localidades para Sagunt a Escena 2026

Por Javier Ruiz
Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

El Hospital de Sagunt derivó 14.000 pruebas diagnósticas a la sanidad privada en 2025 por falta de personal en radiología

Por Toni Cuquerella
Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Així avancen les obres a les platges de Sagunt: el litoral guanyarà amplària abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?