ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

El Ministeri retarda ara la inversió d’un milió d’euros al Castell de Sagunt a partir de l’estiu de 2023

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:01 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado noviembre 16, 2022
323 vistas
7 Min lectura
Compartir en:

NULL

El secretari general de Cultura i Esport afirma que «farem una intervenció que canviarà en gran manera alguna de les fesomies del castell, són molts diners els que invertirem»

De l’estiu de 2023 a la tardor de 2026 és el nou termini d’execució d’1,1 milions d’euros al Castell de Sagunt, inversió que ja era «imminent» en la primavera de 2021 durant l’última visita d’un Ministre de Cultura a la fortalesa Saguntina.

Ara ha estat el secretari general de Cultura i Esport, Víctor Francos, qui ha visitat el castell junt a l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno i una representació municipal, on ha informat que s’invertirà un milió d’euros, procedent de Fons Europeus. Es preveu que les obres comencen a l’estiu de 2023 i finalitzen a la tardor de 2026. Esta actuació té com a objectiu restaurar el monument, de propietat estatal, però de gestió autonòmica, per a optimitzar la seua accessibilitat, rehabilitar determinades zones i millorar l’experiència de les persones que visiten el castell.

A l’acte també ha assistit el subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Luis Felipe; els regidors i regidores de la Corporació Municipal Ana María Quesada, Guillermo Sampedro i Pepe Gil i la subdirectora general de l’Institut del Patrimoni Cultural d’Espanya (IPCE), Marta Hernández Azcutia.

Les principals qüestions que han explicat l’alcalde i el secretari general han sigut les modificacions de l’actuació a causa dels requisits per a incloure-la en el finançament dels fons europeus; el Pla Director del Castell, en l’actualització del qual s’està treballant actualment, per a detallar les característiques i modificacions del projecte; i la situació actual del projecte d’inversió i el que espera d’ell cada institució.

Moreno ha indicat que l’Ajuntament de Sagunt ha sigut «especialment reivindicatiu amb exigir, que no sols es facen actuacions puntuals per a evitar que caiguen trossos de muralla, sinó que hi haja una visió més àmplia. Ara per fi, el Ministeri està prop de començar una actuació més global, que incrementarà l’accessibilitat del monument, i que incrementarà l’experiència de les persones que visiten aquesta joia de la nostra història».

El representant del mnisteri afirmava que «farem una intervenció que canviarà en gran manera alguna de les fesomies del castell, són molts diners els que invertirem». Respecte a les modificacions que ha tingut el projecte, Darío Moreno ha explicat que ha sigut a partir «de l’entrada en joc dels fons europeus, i això s’ha explicat de manera transparent per part del Ministeri». En este sentit, ha indicat que el secretari general els ha transmés que la modificació del projecte perquè poguera entrar en els fons europeus ja s’ha resolt, «i ja estem parlant de la licitació de l’obra com a tal, la qual cosa és una bona notícia».

A més, l’alcalde de Sagunt ha insistit que «pressionarem per a assegurar que les fases administracions es complisquen i eixos terminis avancen com deuen». A més, ha remarcat que «necessitem un nou Pla Director i que este establisca que els diferents elements que s’afigen al monument tinguen concordança», així com altres actuacions com per exemple «recuperar tota la zona del fòrum i la seua falta de museïtzació o també campanyes arqueològiques per a descobrir misteris històrics que encara guarda el monument».

Quant a la situació que existix quan els monuments es gestionen per tres administracions al mateix temps, Francos i l’alcalde han explicat que «hi ha alguns aspectes que són més administratius o institucionals, com poden ser els convenis, tenim un text inicial que estem parlant, però no hi ha una discussió de veritat sobre temes de fons del que volem que siga este monument ja que les parts estem d’acord». En este sentit ha explicat que la cultura és competència exclusiva de les comunitats autònomes, després les comunitats autònomes tenen béns que són de l’Estat però que gestiona la comunitat i, a més, estan dins d’un municipi, «i això s’ha de gestionar amb coherència».

Respecte a esta qüestió, Marta Hernández ha assenyalat que pel que fa a les eines de coordinació entre les tres administracions, «ja tenim llançada una taula tècnica de treball en la qual es discutiran precisament tots estos temes i es traurà el Pla Director i la seua actualització». En eixa taula tècnica es detallarà quin és l’interés actual, els canvis d’itineraris, la proposta nova de visita al recinte i els resultats de les excavacions arqueològiques, «que ens aniran manant directrius per a anar definint quin és eixe

Crítiques de Compromís

Davant aquesta visita el regidor de Compromís, Pepe Gil, ha manifestat qu la sensació de Gil és que es torna a repetir la mateixa situació de sempre amb un interlocutor nou: “una altra vegada venen a parlar-nos d’una actualització del Pla Director del Castell de l’any 2000 i una inversió d’un milió d’euros. Quantitat que considerem una burla després de tants anys i, per suposat, insuficient, més encara sabent que el Pla Director contemplava a l’any 2001 la necessitat d’invertir al voltant de 20 milions d’euros en el castell”.

El regidor i pròxim candidat a les eleccions municipals considera que «l’Estat torna a riure’s de Sagunt i del seu patrimoni», pel retard de la intervenció fins al pròxim estiu.

Tags: València

Lo + leído

Subida del agua en Albuixech desde octubre: el Pleno aprueba nuevas tarifas para financiar la telelectura e infraestructuras

El Ayuntamiento de Albuixech ha aprobado el acuerdo plenario por el que se modifican y…

Multitudinaria Baixà de Sant Miquel en Llíria: miles de vecinos celebran la emotiva procesión del 700 aniversario del Monasterio

Miles de personas han tomado las calles de Llíria para participar en la tradicional Baixà…

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?