ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El Govern autoritza una nova inversió de 76 milions per l’electrificació de la línia de tren Saragossa-Terol-Sagunt

El Mitma, a través d'Adif, ha mobilitzat ja més del 96% (438 milions d'euros) del total dels 455 milions que representa el Pla Director de modernització de la línia Saragossa-Terol-Sagunt
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 5, 2023
277 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4313 tunel

El Consell de Ministres ha autoritzat hui el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) a licitar, a través d’Adif, tres contractes per un total de 76 milions d’euros (IVA no inclòs) per a continuar avançant en l’electrificació de la línia de ferrocarril convencional Saragossa-Terol-Sagunt, eix estratègic i nexe de connexió entre el Corredor Mediterrani i Atlàntic.

Els treballs es destinaran a adaptar les dimensions dels gàlibs de 23 passos superiors del traçat entre Terol i Saragossa i la secció de 19 túnels de la línia per a la instal·lació dels pals, la catenària i la resta de les instal·lacions d’electrificació. Aquestes actuacions se sumen a la inversió d’altres 22 milions d’euros (IVA no inclòs) autoritzada la setmana passada per a adaptar l’electrificació dels 22 passos superiors del tram Terol-Sagunt.

Dos dels contractes seran de 52,8 milions d’euros (32,18 milions per al tram Terol-Sagunt i 20,58 milions altre per al tram Saragossa-Terol) destinats a l’adaptació de 19 túnels (4,4 km): quinze mitjançant eixample de la seua secció i quatre a través de l’articulació de falsos túnels. Els túnels que superen els 100 metres (m) s’adaptaran per a la instal·lació de catenària rígida.

Els túnels estan distribuïts en la línia al seu pas pels municipis de Encinacorba (8), Xèrica (3), Sarrión (3), Navajas (1), Teruel (1), Viver (1), Calamocha (1) i Vila-real de Huerva (1).

Modernització de la línia

Aquestes actuacions se sumen a les que Adif realitza per a electrificar la línia: a l’agost, van començar a alçar-se els pals de suport de la catenària en el tram Saragossa-Terol. A més, s’ha licitat la construcció de dues subestacions elèctriques en Carinyena i Villafranca i s’ha contractat la redacció del projecte de les del tram Terol-Sagunt, previstes a Sogorb i Pobla de Valverde.

El Mitma, a través d’Adif, ha mobilitzat ja més del 96% (438 milions d’euros) del total dels 455 milions que representa el Pla Director de modernització de la línia Saragossa-Terol-Sagunt, que reforçarà la seua interoperabilitat, capacitat i velocitat de circulació, potenciant el trànsit, especialment el de mercaderies.

A més, farà possible la circulació de trens elèctrics, reforçant l’eficiència i sostenibilitat. El pla comprén altres actuacions, com a millores en la senyalització i la dotació de apartaderos per a trens de 750 m.

Per la seua ubicació geogràfica, la línia Saragossa-Terol-Sagunt és estratègica per a connectar per ferrocarril el Mediterrani amb el Cantàbric; i l’Atlàntic, i unir les àrees portuàries de València i Bilbao i els nodes logístics de Platea (Terol), Saragossa-Plaza i Júndiz (Vitòria).

Es contribueix així amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) amb els quals està compromés el Ministeri, en concret en aquest cas amb els núm. 9 (foment d’infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat), 8 (creixement econòmic i generació d’ocupació) i 7 (sostenibilitat).

Aquests projectes podran ser cofinançades pel Mecanisme “Connectar Europa” de la Unió Europea (CEF).

Tags: admin València

Lo + leído

La CV-425 entre Buñol y Alborache reabrirá el próximo fin de semana tras la instalación de la nueva pasarela peatonal

Las obras de transformación de la carretera CV-425, que conecta Buñol y Alborache, han entrado…

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Èxit rotund de la nova campanya d'atracció de població a la Costera. L'Ajuntament de Cerdà…

La playa de La Pobla de Farnals estrena la 10ª edición de su Fira d’Estiu

La playa de La Pobla de Farnals se convierte desde este viernes en el epicentro…

Otras noticias

Port de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El Camp de Morvedre recorta su cifra de desempleados en junio con Sagunt al frente de las bajadas absolutas

Por Javier Ruiz
Treballs de l'Ajuntament de Sagunt a les platges.
El Camp de Morvedre

Comencen els treballs per a eliminar l’escaló de les platges d’Almardà, Corinto i Malva-rosa a Sagunt

Por Toni Cuquerella
Sagunt ha presentat el nou centre divulgatiu del Grau Vell.
El Camp de Morvedre

El Grau Vell de Sagunt reviu la seua història marítima: així és el nou museu del port iberoromà que ja es pot visitar

Por Toni Cuquerella
Noche de San Juan en Gandia.
El Camp de MorvedreLa SaforValenciaValencia ciudad

El dispositivo de seguridad en la noche de San Juan en la provincia de València se salda con 40 detenidos

Por Toni Cuquerella
Proyecto de la futura depuradora de Sagunt.
El Camp de Morvedre

La Generalitat blinda el agua de Sagunt: una inversión de 50 millones en la depuradora garantizará el futuro de la factoría PowerCo

Por Toni Cuquerella
Patrulla marítima de la Policia Local de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Així es preparen les platges de Sagunt per a l’estiu: Policia Local diària, drons i reforç massiu de neteja

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?