ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Alicante

El festival Ojos Rojos impulsa la fotografia des de la Marina Alta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 13, 2021
168 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

La tercera edició del festival internacional Ojos Rojos, que compta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, arrancarà el pròxim 17 de setembre amb la incorporació, per primera vegada, d’un país convidat, en aquest cas de Mèxic, entre altres novetats.

L’auge de les arts visuals, especialment la fotografia i els llenguatges més avantguardistes, fa dels artistes mexicans una interessant proposta internacional.

El festival aposta una edició més per reivindicar els espais públics com a llocs de trobada, però també de reflexió de les arts fotogràfiques, pel que fa a cultura de la diversitat i gènere.

El festival internacional Ojos Rojos, organitzat per l’Associació Cultural Arteria Urbana i comissariat per Mili Sánchez i Mike Steel, i que serà retransmés per reproducció en continu (‘streaming’), proposa una intensa agenda del 17 de setembre al 17 d’octubre, que compta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, les regidories de Cultura de Dénia i Xábia i el consolat de Mèxic a Espanya.

El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, José Luis Pérez Pont, ha presentat el festival acompanyat pel regidor de Cultura i Esport de Xàbia, Quico Moragues, el regidor de Cultura i Esport de Dénia, Raúl García de la Reina, i membres de l’equip del festival Ojos Rojos, Mili Sánchez, Mike Steel i Cristina de María-Tomé.

Pérez Pont ha recordat «l’impuls que, des del Consorci de Museus, estem donant als festivals de fotografia que es desenvolupen a la Comunitat Valenciana i que, com el festival Ojos Rojos, vertebren el territori, ja que estan situats fora de les capitals de província i dels circuits habituals de l’art», i ha afegit que «les obres dels fotògrafs participants en Ojos Rojos ens aproximen diferents realitats i ens conviden a la reflexió a través de la fotografia com un llenguatge universal».

12 exposicions a Xàbia i Dénia

Xàbia acollirà autores i autors de llarga trajectòria entre els quals destaca el treball del fotògraf Bernard Plossu, un dels professionals més importants de la història de la fotografia contemporània, en una mostra que reunirà instantànies de la seua col·lecció personal.

‘Correspondència amb Mediterrània’ del fotògraf reconegut Xavier Mollà farà parada obligada també a Xàbia, amb l’objecte de mostrar els resultats de més de vint-i-cinc anys capturant instantànies del Mediterrani.

Continuant en aquesta localitat de la Marina Alta, el fotògraf mexicà José Luis Cuevas submergirà l’espectador en la història de la cantina La Apestosa, considerada «santuari d’homes i dones fanàtics de la borratxera i la luxúria».

L’exposició de Lucía Morate, ‘Panta Rei’, perfila i desenvolupa la teoria d’Heràclit: «tot flueix, tot està en canvi constantment», amb un treball considerat de naturalesa «orgànica i sensual».

‘Archipiélagos’ d’Ire Lenes mostra, a través del nou documentalisme, la realitat d’una Lituània escindida de l’antiga URSS, juntament amb exquisits ‘collages’ de Nina Llorens Peters que ens transportaran a mons de fantasia i bellesa. Finalment, Isabel San Ruperto ens submergirà en una «autèntica transformació vital» a través d’una fotografia íntima i suggeridora.

Per la seua banda, Dénia acollirà treballs com el de la fotògrafa mexicana Dulce Pinzón, que amb un discurs crític i irònic, acosta ‘La verdadera historia de los superhéroes’: històries molt humanes de persones corrents que, per a sobreviure en el dia a dia, utilitzen autèntics «poders sobrehumans».

Històries de ‘Tránsitos’, el nou treball de Jerónimo Álvarez que es presenta per primera vegada, arreplega els seus retrats subaquàtics a manera de metàfora sobre la bambolla durant la crisi de la COVID-19.

S’exhibeixen així mateix el multipremiat treball ‘Carpoolers’, d’Alejandro Cartagena, que relata la realitat dels treballadors en la seua anada i tornada diària, i els treballs del gran fotògraf de carrer Baylón, amb les seues imatges en blanc i negre, fetes amb una Rolleiflex, dels carrers de Beijing, que tanquen una oportunitat única i irrepetible.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: València

Lo + leído

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

L’Ajuntament de Xàtiva ha traslladat una petició d’urgència a la Generalitat Valenciana per a desbloquejar…

La Unió denuncia el robo de 36.000 kilos de mandarinas Clemenvilla en dos fincas de Betxí

La Unió Llauradora alerta de una oleada de robos de la cosecha de cítricos en…

¿Vives en la comarca de Requena-Utiel? Así es el nuevo servicio de Sanidad que te evita el ingreso en el hospital

Los vecinos de la comarca de Requena-Utiel cuentan desde el pasado 27 de octubre con…

Otras noticias

Rascacielos de Benidorm ante la Serra Gelada.
La Marina Baixa

Benidorm cerca de la quiebra: el Constitucional confirma la indemnización urbanística de 333 millones y se asoma la intervención del Estado

Por Toni Cuquerella
Playas de la Vila Joiosa.
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa controlará el aforo de sus playas con cámaras dotadas de Inteligencia Artificial

Por Toni Cuquerella
Cabres Xabia
AgronewsLa Marina Alta

Xàbia impulsa el pasturatge sostenible amb cabres per a prevenir els incendis forestals

Por Agronews
Uno de los detenidos en Torrevieja.
La Vega Baja

Más de 14 detenidos en Torrevieja por una red de estafas con tarjetas y pagos móviles con casi 1.000 víctimas en España

Por Toni Cuquerella
Danos citricos Plana Baixa 1
La Marina AltaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Las lluvias provocan pérdidas de 3 millones en el campo de la Ribera y la Marina Alta

Por Redacción ComarcalCV
03765E1
L' Horta SudLa Marina AltaLa Marina BaixaNavidad

El 25508 reparte un cuarto premio en Moraira, Benidorm, Pedreguer y Manises

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?