ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Alicante

El festival Ojos Rojos impulsa la fotografia des de la Marina Alta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 13, 2021
61 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La tercera edició del festival internacional Ojos Rojos, que compta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, arrancarà el pròxim 17 de setembre amb la incorporació, per primera vegada, d’un país convidat, en aquest cas de Mèxic, entre altres novetats.

L’auge de les arts visuals, especialment la fotografia i els llenguatges més avantguardistes, fa dels artistes mexicans una interessant proposta internacional.

El festival aposta una edició més per reivindicar els espais públics com a llocs de trobada, però també de reflexió de les arts fotogràfiques, pel que fa a cultura de la diversitat i gènere.

El festival internacional Ojos Rojos, organitzat per l’Associació Cultural Arteria Urbana i comissariat per Mili Sánchez i Mike Steel, i que serà retransmés per reproducció en continu (‘streaming’), proposa una intensa agenda del 17 de setembre al 17 d’octubre, que compta amb el suport del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, les regidories de Cultura de Dénia i Xábia i el consolat de Mèxic a Espanya.

El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, José Luis Pérez Pont, ha presentat el festival acompanyat pel regidor de Cultura i Esport de Xàbia, Quico Moragues, el regidor de Cultura i Esport de Dénia, Raúl García de la Reina, i membres de l’equip del festival Ojos Rojos, Mili Sánchez, Mike Steel i Cristina de María-Tomé.

Pérez Pont ha recordat «l’impuls que, des del Consorci de Museus, estem donant als festivals de fotografia que es desenvolupen a la Comunitat Valenciana i que, com el festival Ojos Rojos, vertebren el territori, ja que estan situats fora de les capitals de província i dels circuits habituals de l’art», i ha afegit que «les obres dels fotògrafs participants en Ojos Rojos ens aproximen diferents realitats i ens conviden a la reflexió a través de la fotografia com un llenguatge universal».

12 exposicions a Xàbia i Dénia

Xàbia acollirà autores i autors de llarga trajectòria entre els quals destaca el treball del fotògraf Bernard Plossu, un dels professionals més importants de la història de la fotografia contemporània, en una mostra que reunirà instantànies de la seua col·lecció personal.

‘Correspondència amb Mediterrània’ del fotògraf reconegut Xavier Mollà farà parada obligada també a Xàbia, amb l’objecte de mostrar els resultats de més de vint-i-cinc anys capturant instantànies del Mediterrani.

Continuant en aquesta localitat de la Marina Alta, el fotògraf mexicà José Luis Cuevas submergirà l’espectador en la història de la cantina La Apestosa, considerada «santuari d’homes i dones fanàtics de la borratxera i la luxúria».

L’exposició de Lucía Morate, ‘Panta Rei’, perfila i desenvolupa la teoria d’Heràclit: «tot flueix, tot està en canvi constantment», amb un treball considerat de naturalesa «orgànica i sensual».

‘Archipiélagos’ d’Ire Lenes mostra, a través del nou documentalisme, la realitat d’una Lituània escindida de l’antiga URSS, juntament amb exquisits ‘collages’ de Nina Llorens Peters que ens transportaran a mons de fantasia i bellesa. Finalment, Isabel San Ruperto ens submergirà en una «autèntica transformació vital» a través d’una fotografia íntima i suggeridora.

Per la seua banda, Dénia acollirà treballs com el de la fotògrafa mexicana Dulce Pinzón, que amb un discurs crític i irònic, acosta ‘La verdadera historia de los superhéroes’: històries molt humanes de persones corrents que, per a sobreviure en el dia a dia, utilitzen autèntics «poders sobrehumans».

Històries de ‘Tránsitos’, el nou treball de Jerónimo Álvarez que es presenta per primera vegada, arreplega els seus retrats subaquàtics a manera de metàfora sobre la bambolla durant la crisi de la COVID-19.

S’exhibeixen així mateix el multipremiat treball ‘Carpoolers’, d’Alejandro Cartagena, que relata la realitat dels treballadors en la seua anada i tornada diària, i els treballs del gran fotògraf de carrer Baylón, amb les seues imatges en blanc i negre, fetes amb una Rolleiflex, dels carrers de Beijing, que tanquen una oportunitat única i irrepetible.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: València

Lo + leído

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Durante varios años Blanca Tomás trabajó como diseñadora de moda en Valencia, pero la llegada…

Condenados los responsables del “Proyecto Némesis”, la asociación cannábica con delegaciones en Buñol y Requena

El llamado “Proyecto Némesis”, que nació en Murcia en 2013 como una supuesta asociación cannábica…

Industrializadas, no prefabricadas: Torrent y Albal acogerán las primeras viviendas de este tipo en la Comunitat

La Generalitat Valenciana ha licitado el contrato para la redacción del proyecto y la ejecución…

Otras noticias

opfondeosermaralicanteedit1
La Marina Alta

La Guardia Civil sanciona a embarcaciones por fondear en praderas de posidonia en Jávea

Por Redacción ComarcalCV
31 Sir Mark Elder Orquestra de la Comunitat Valenciana ©Miguel Lorenzo Les Arts
CulturarteLa Marina BaixaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

La Orquestra de la Comunitat Valenciana retoma la actividad con una gira en Requena, Altea y Cullera

Por Javier
2623 lluvias dana
AlicanteCastellonComunitat ValencianaValencia

Estos son los municipios que suspenden clases mañana martes ante la alerta por lluvia

Por Javier
Algemesi torna a A Punt
Alto PalanciaLa Marina AltaLa Plana AltaLa Ribera Alta

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

Por Redacción ComarcalCV
FOTOTERRENOSEMERITOMAESTRE1
El Vinalopó Mitjà

Elda crea un nuevo aparcamiento público gratuito cerca del casco histórico

Por Redacción ComarcalCV
2880 ava uva requena
AgronewsLa Marina AltaRequena - Utiel

AVA-ASAJA espera hasta un 20% menos de uva en la vendimia de Requena – Utiel o La Marina

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?