ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El Consorci de Residus duplica les ajudes a la ciutadania per reciclar als ecoparcs i ecomòbils

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 8, 2022
286 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les ajudes als ajuntaments augmenten en 150.000 euros i augmenta la dotació per educació ambiental per coordinar-se amb mancomunitats i els 93 municipis

El Consorci de Residus V5 (COR) va aprovar ahir per unanimitat una modificació de crèdit que suposa un pas importantíssim en matèria de sensibilització respecte a la bona gestió dels residus, considerant qüestions tan importants com destinar 300.000 euros més pel programa El Meu Compte Ambiental, duplicant la quantitat, que recompensa directament a la ciutadania més implicada amb descomptes a la seua taxa de residus. Aquestes bonificacions arriben fins els 27 euros de baixada en la taxa: una rebaixa de 12 euros pels qui composten a casa i fins a 15 euros per a la ciutadania que fa ús de l’ecoparc.

“El Meu Compte Ambiental va nàixer amb el propòsit de premiar les bones pràctiques de la ciutadania que fa un bon ús de la xarxa d’ecoparcs mòbils i fixes del COR, amb este acord comptarem amb 600.000 euros per premiar més rebuts i beneficiar a més famílies” va explicar el president del COR Vicent Muñoz ahir a l’assemblea d’alcaldes celebrada a Xàtiva.

Per a fer costat als 93 municipis que conformen el COR, es destinaran 100.000 euros per a accions de sensibilització ambiental locals. Seguint l’aposta per augmentar la separació en origen de la matèria orgànica, el COR també va aprovar ahir un programa d’ajudes per a establir illes de compostatge locals dotada en 50.000 euros. Aquest programa pioner d’economia circular permet que els municipis dipositen la matèria orgànica al seu propi territori, evitant la contaminació i la despesa econòmica de traslladar els residus a una planta, reduint les tones de residu mesclat (les més cares de gestionar) i donant una segona vida a les restes de menjar convertides en compost per al camp o municipals i de la pròpia ciutadania.

Una de les novetats aprovades a l’assemblea d’ahir és la creació d’una aula ambiental, que vol ser la imatge i punt de trobada del COR on explicar a tota la ciutadania les accions per planificar, reduir i fomentar les bones pràctiques en matèria de residus per a tota la ciutadania. Es destinaran 40.000 euros per a aquest projecte d’educació ambiental, que donarà servei als 93 municipis que conformen el consorci. També es va aprovar la contractació d’un nou educador ambiental, seguint la ferma aposta per la sensibilització i conscienciació ambiental del COR, que servirà per coordinar les accions de mancomunitats i ajuntaments.

Finalment, es va aprovar 100.000 euros per a compensar la diferència del preu de les matèries primeres per al projecte de la futura planta de bioresidus de la Vall d’Aiora. Amb l’aprovació d’aquesta partida, la Vall d’Aiora-Cofrents tindrà molt prompte una de les plantes de reciclatge pioneres a Espanya.

Amb les ajudes aprovades a l’assemblea celebrada ahir, el COR demostra el seu compromís amb la sensibilització ambiental ciutadana i els objectius de reducció de residus marcats per la normativa autonòmica, estatal i europea.

“Després de dos anys molt complicats, el COR ha fet un esforç molt important per augmentar les dotacions econòmiques de les bonificacions directes de la ciutadania i els programes de suport de sensibilització, compostatge i educació ambiental dels ajuntaments,” ha remarcat Vicent Muñoz, “la suma d’aportacions i el consens s’ha traslladat en una aprovació per unanimitat per reforçar les línies traçades des del COR per seguir avançant pel bon camí i vertebrar les nostres comarques i la gestió adequada dels nostres residus”

Tags: València

Lo + leído

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

La Diputación de Valencia y la Fundació Sonora han puesto en marcha la iniciativa cultural…

Torrent ofrece un gran concierto gratuito con Rosa López, Natalia y Chema Rivas

La Plaza de la Libertad de Torrent acogerá este domingo 26 de julio a las…

Gandia, tercera destinació més buscada a Espanya per a l’estiu del 2026

Gandia reforça la seva presència com una de les capitals turístiques a Espanya. La ciutat…

Otras noticias

Vendimiabl
AgronewsLa SerraníaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

La uva valenciana sufre una parálisis comercial a un mes de la vendimia

Por Javier Ruiz
Reunió de l'alcalde d'Ontinyent amb representants de l'lCAV.
La Vall d'Albaida

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Acaben els accessos ‘furtius’ al Pou Clar d’Ontinyent: noves tecnologies i més policia per protegir el paratge

Por Toni Cuquerella
Espectacle 'Juga!' de la companyia La Trócola.
La Vall d'Albaida

La Mostra de Titelles d’Estiu 2026 recorrerà la Vall d’Albaida: consulta ací tots els pobles, dates i horaris de les actuacions

Por Toni Cuquerella
carretera pobla del duc Benigànim
La Vall d'Albaida

La Diputació de València licita per 830.000 euros la nova via ciclopeatonal entre Benigànim i la Pobla del Duc

Por Adrián Lupiáñez
Presentació del concert de les quatre bandes d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Històric concert a Ontinyent: les quatre bandes de la ciutat s’uniran per primer cop pel Centenari del Mestre Ferrero

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?