ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

El conseller d’Educació visita les obres de construcció de l’IES n.5 del Port de Sagunt

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:45 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado julio 16, 2021
430 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Vicent Marzà també ha lliurat a l’Ajuntament de Sagunt un guardó commemoratiu de la capitalitat cultural valenciana de Sagunt de 2018-2019

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha visitat este divendres junt amb l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, les obres del futur IES n. 5 de Port de Sagunt, una infraestructura que avança a bon ritme i dins dels terminis estipulats, tal com ha pogut comprovar la comitiva, en la qual han estat presents també el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Sagunt, José Manuel Tarazona, i la regidora de Cultura, Asun Moll, entre altres personalitats.

L’alcalde, Darío Moreno, ha manifestat que amb el futur IES n. 5 s’està donant compliment a un dels reptes que es va plantejar l’Equip de Govern municipal a l’inici de la legislatura. «Estem parlant d’una infraestructura educativa que era absolutament imprescindible per a la nostra ciutat. Ho és en l’àmbit educatiu, però ho era també en l’àmbit econòmic; empreses i sindicats venien demanant esta infraestructura», ha assenyalat el primer edil, qui considera que, a més a més, ajudarà a impulsar el Centre Integrat de Formació Professional que reclama el Consistori «des de fa molt de temps».

Marzá, després de conéixer l’avanç dels treballs de construcció, on bona part de l’estructura ja és visible, ha declarat que l’IES n. 5 és «una aposta molt clara per a tindre millors infraestructures, que no sols generarà qualitat educativa sinó que també ajudarà a generar, com ho està fent, llocs de treball». En este sentit ha explicat que el moment actual és molt important perquè la inversió pública continue ajudant a generar llocs de treball de qualitat. «Per això estem invertint de forma molt positiva i contundent just en este període», ha agregat el conseller, que situa en 54 milions d’euros la inversió prevista per a infraestructures educatives a la comarca del Camp de Morvedre, amb una generació d’ocupació calculada en més de 1.400 llocs de treball per a les persones de la comarca.

Concretament, la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Educació, ha invertit en el nou centre d’educació secundària de Sagunt prop de 10 milions d’euros. «Este institut és especialment necessari perquè volem que, una vegada construït, puguem reubicar la diferent planificació educativa a la ciutat de Sagunt així com donar eixida, per fi, a un centre integrat de Formació Professional per a donar continuïtat i acompanyament a les empreses del teixit productiu», ha comentat el conseller.

«Si realment Sagunt vol ser un pol industrial, un pol econòmic, és imprescindible que la infraestructura educativa acompanye i que existisca eixa resposta per part de l’administració pública a eixes necessitats econòmiques», ha puntualitzat Moreno durant la seua intervenció.

Vicent Marzà ha aprofitat per a felicitar i agrair a l’Equip de Govern municipal per la seua «col·laboració i predisposició per a treballar amb la Generalitat» en la millora de les infraestructures educatives de Sagunt perquè la joventut del municipi tinga «al més prompte possible un institut en condicions» i «poder continuar planificant tota la dotació formativa de la ciutat de Sagunt». Per la seua part, l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha agraït al conseller esta visita «que demostra, una vegada més, el compromís de la Generalitat amb l’educació pública» i, particularment, amb la ciutat de Sagunt. Així mateix, s’ha mostrat satisfet per l'»interés total de la Generalitat en què esta infraestructura siga una realitat en el menor temps possible».

Reconeixement a la Capitalitat Cultural 2018-2019

El conseller Vicent Marzà ha acudit al Palau Consistorial prèviament per a lliurar un guardó commemoratiu de la condició de Capital Cultural Valenciana de Sagunt en 2018-2019, un detall, en paraules seues, «per la seua aposta per la cultura», perquè Sagunt «va ser una de les primeres ciutats que va posar damunt la taula el reconeixement de Capital Cultural Valenciana», i «que quede per al conjunt de les persones de Sagunt a l’Ajuntament eixe reconeixement simbòlic», així com deixar «constància d’eixa aposta clara que va fer l’Ajuntament de Sagunt en el seu moment, i que continua fent, per la cultura», cosa que, ha apuntat, s’agraeix molt des de la Generalitat i des de l’àrea que dirigeix.

«Sagunt és una ciutat que respira cultura, que viu cultura, que és cultura i, per tant, és d’agrair que la Generalitat haja tingut este reconeixement que demostra que hi va haver tot un treball durant la legislatura passada d’aposta forta per la cultura perquè realment és una part essencial del nostre ADN com a ciutat», ha comentat Darío Moreno, que ha afegit que l’Ajuntament continua «amb eixa aposta decidida».

El primer edil ha transmés la seua alegria per haver rebut este guardó que «és un símbol de tot el treball que es fa per part de l’Ajuntament, però també de tot el teixit associatiu, i que viuen totes les persones de la ciutat», afirmava. «La cultura és una part essencial del nostre ésser, de la nostra manera de viure la vida», ha subratllat l’alcalde.

Tags: València

Lo + leído

Cullera recupera el histórico edificio del ‘Patronat’ como punto de encuentro para adolescentes

Los jóvenes de Cullera cuentan desde este fin de semana con una nueva alternativa de…

Así fue la ‘Fiesta de la siega’ de Catarroja: galería de imágenes

El Port de Catarroja ha reunido este domingo a más de 4.000 personas en una…

Chelva, Aras de los Olmos y Titaguas exhiben sus negocios turísticos ante Europa en un proyecto de 2,5 millones

Las pequeñas empresas turísticas del Alto Turia buscan expandir sus fronteras y abrirse a nuevos…

Otras noticias

informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
2328 vista aerea de valencia
Valencia ciudad

València impulsa la eficiencia energética, la tecnología BIM y el modelo Smart City para avanzar hacia una ciudad más sostenible

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?