ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

El Consell incorpora al Patrimoni Públic de Sòl els terrenys per a les instal·lacions fotovoltaiques de la gigafactoria de Sagunt

La localització estratègica dels sòls vinculats a aquests projectes d'energia fa necessari que siga l'administració la que els adquirisca
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 7:53 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado marzo 24, 2023
311 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
2941 sagunt parc sagunt

El Consell ha aprovat l’acord per a la incorporació al Patrimoni Públic de Sòl els terrenys que es destinaran per a projectes d’instal·lacions fotovoltaiques, denominats Sagunt II i Sagunt III, per al subministrament del Projecte Territorial Estratègic en l’entorn industrial de la gigafactoria de bateries de Sagunt, declarats projectes territorials estratègics i de prioritat energètica.

El text refós de la Llei d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge estableix que la declaració del Projecte Territorial Estratègic per a indústries d’alt component tecnològic i innovador, així com el sòl necessari per a la implantació d’infraestructures de producció i subministrament energètic a través d’energies renovables, porta implícita la d’utilitat pública i interés social a l’efecte d’expropiació forçosa, que realitzarà l’administració en cas que els terrenys vinculats s’incorporen al Patrimoni Públic del Sòl, per acord del Consell.

Davant la situació d’emergència climàtica en la qual es troba la Comunitat Valenciana, s’ha considerat essencial la construcció i posada en marxa de centrals elèctriques basades en energies renovables, especialment la fotovoltaica, ja que és la tecnologia que puga donar la resposta més eficaç a l’actual situació i permetrà superar la crisi energètica, al mateix temps, possibilitarà millorar la seguretat de subministrament o proveïment i reduir el preu de l’electricitat amb energia lliure d’emissions de CO₂.

La declaració de l’entorn de la gigafactoria com a Projecte Territorial Estratègic per a indústries d’alt component tecnològic i innovador ha suposat el reconeixement de la necessitat del subministrament energètic mitjançant energies renovables i ha comportat la declaració com a Projecte Territorial Estratègic dels projectes d’instal·lacions fotovoltaiques vinculats.

La localització estratègica dels sòls vinculats a aquests projectes d’energia fa necessari que siga l’administració la que els adquirisca, ja que se situa en un node estratègic d’activitat econòmica en el qual, a més de la gigafactoría, es localitzaran projectes industrials de gran escala, així com parcs de proveïdors, serveis, i altres usos relacionats.

Tags: admin València

Lo + leído

Xàtiva traurà a licitació la concessió de l’alberg Casa del Cigroner per deu anys

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat l’expedient i la convocatòria de la licitació en concurrència pública…

Gandia reforça la neteja urbana i destina fons al Palau Ducal i a ajudes escolars

L’Ajuntament de Gandia ha donat llum verda a un important conjunt de mesures aprovades en…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 30 de septiembre

Para este miércoles 30 de septiembre en Requena se esperan intervalos nubosos con lluvia escasa…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?