ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

El Consell accepta la reducció del número de jutjats de violència contra les dones i anuncia taxis per a les víctimes

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 25, 2022
286 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

La mesura tira endavant malgrat les mobilitzacions impulsades a Xàtiva o la proposició no de llei anunciada per Compromís a les Corts per demanar el manteniment de l’actual planta

La reordenació de jutjats de violència contra les dones que ha aprovat el Ministeri de Justícia que concentrarà a les comarques valencianes en 5 jutjats els que fins ara eren 11, han obtingut el vist-i-plau del Consell.

Així, malgrat protestes i mobilitzacions com les que s’han impulsat a Xàtiva -un dels jutjats que es traslladen-, o iniciatives com la de Compromís de presentar una proposición no de llei a les Corts demanant al Govern que es mantinga l’actual planta, la portaveu del Consell, Aitana Mas, ha demanat «tranquil·litat» i s’han anunciat mesures com oferir taxis per a traslladar a les víctimes i augmentar les plantilles.

Així ho ha indicat Mes en la roda de premsa posterior al ple del Consell en ser preguntada per les manifestacions convocades en contra del Reial decret aprovat pel Govern sobre la reorganització de jutjats i les posicions contràries de jutges i alcaldes de diferents municipis afectats.

Mas ha manifestat que les dones víctimes «poden estar tranquil·les» perquè «tindran una atenció el menys traumàtica possible i el més eficient possible» en l’autonomia.

Així, ha indicat que s’augmentaran les plantilles en els jutjats especialitzats, en els quals s’oferirà atencions integrals perquè les dones no hagen de repetir els successos patits durant diversos dies en funció d’amb qui parlen.

A més, ha assenyalat que des de la Generalitat complementaran la decisió del Ministeri amb, per exemple, un servei de taxis per a traslladar a les víctimes de manera ràpida a la ubicació que corresponga.

«Volem que prevalga una atenció ràpida i facilitar que les dones puguen denunciar i ser ateses al més prompte possible; que puguen abandonar la proximitat del seu agressor i eixir d’aqueixa situació», ha manifestat.

Preguntada per si considera que la mesura aprovada pel Govern central és un pas arrere, ha respost: «Entenc que no hauria de ser-ho». «Si implementem mesures és per a afavorir que les dones denuncien, que estiguen millor ateses, que no revisquen el cas mil vegades. Entenc que ha de ser una mesura a millor», ha postil·lat.

«Els protegirem -les dones víctimes- i a ajudar. Estarem al seu costat. Espere que la mesura no supose un pas arrere. Les polítiques de qualsevol govern no es fan per a fer un pas arrere, sinó per a millorar l’atenció», ha incidit.

Tags: València

Lo + leído

Horaris i actes dels Moros i Cristians d’Ontinyent per a dissabte 22 d’agost: Diana, Contrabando i la Baixada del Crist

Després de les emocions de la gran Entrada, Ontinyent no frena el seu ritme fester…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 22 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 22 de agosto indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 22 de agosto

Gandia presenta intervalos nubosos con lluvia escasa y temperaturas que oscilarán entre 21 y 31…

Otras noticias

Tren de Cercanías de Renfe.
El Camp de MorvedreLa CosteraLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Renfe renovará los Cercanías de València: más capacidad y nuevos trenes en las líneas C1, C2 y C6

Por Toni Cuquerella
sueca
La Ribera Baixa

Sueca construirà un panteó al cementeri municipal per a les 54 víctimes de la Guerra Civil

Por Adrián Lupiáñez
Generalitat
AgronewsEl Camp de TúriaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

Estos son los 53 municipios valencianos donde la Generalitat invertirá 56,4 millones para limpiar ríos y barrancos

Por Adrián Lupiáñez
ribera baixa
La Ribera Baixa

El número de parados aumenta en 64 personas en la Ribera Baixa en un año marcado por el incremento del desempleo entre los jóvenes

Por Adrián Lupiáñez
1830 policia nacional agents
La Ribera BaixaLa Safor

Golpe al robo en viviendas con registros en Gandia y Cullera: intervienen joyas, dinero y material tras detener a tres personas

Por Javier Ruiz
AgrupacionMusicalSanClementedelaManchaganadoraCertamenCullera2
CulturarteLa Ribera Baixa

La Agrupación Musical San Clemente gana el Certamen de Bandas de Cullera

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?