ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Amics de la Costera renova la seua junta directiva amb Vicent Torregrosa de president i Antonia Maseres de vicepresidenta

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 14, 2022
213 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’associació per la defensa de la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera agraeix i reconeix el treball realitzat per Ximo Corts, i les diferents juntes directives, qui s’acomiada de la presidència després de quasi tres dècades

L’associació per la promoció i la defensa de la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera, Amics de la Costera-Institut d’Estudis Comarcals, va celebrar el divendres 11 de març una nombrosa assemblea on, entre altres qüestions, es va renovar per unanimitat la junta directiva de l’entitat.

La nova junta directiva està encapçalada per Vicent Torregrosa (cofundador de l’entitat, històric activista per la cultura i el patrimoni xativí, antic professor i inspector d’educació i ex tinent d’alcalde de Xàtiva i ex responsable de l’àrea de gestió de cultura, patrimoni històric i artístic i turisme de l’Ajuntament de Xàtiva), com a president, i Antonia Maseres (mestra consolidada del CEP Gozalbes Vera de Xàtiva, activista de la cultura i l’educació, i de les primeres dones que han format part de la junta directiva d’Amics de la Costera), com a vicepresidenta. Com a secretari de l’associació s’incorpora Jordi Estellés, i com a vicesecretari Arturo Pellicer. Alfred Pastor continua com a tresorer, sumant-se com a vicetresorera Mari Carme Martínez. Les vocalies estan ostentades per Ximo Corts, Alfred Pastor, Artur Pellicer, Rafa Penadés, Vicente Pérez, César Pla, Paco Tortosa i Paco Zamorano.

Per altra banda, l’entitat cultural va aprovar, també per unanimitat, la gestió de l’any 2021, on destaquen l’aconseguiment de més de 3 milions d’euros per a vivendes per a joves al nucli antic de Xàtiva mitjançant els pressupostos participatius de la Generalitat, el prestigiós cicle de conferències ‘Metges i altres científics de Xàtiva’ o la publicació i presentació del reputat llibre ‘La transició a la Costera’, entre altres. També es va aprovar el programa d’activitats per a 2022, on l’associació vol continuar aportant per la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera.

Amics de la Costera va reconéixer i va mostrar la seua gratitud a Ximo Corts -així com a les persones que l’han acompanyat en les diferents juntes directives-, el qual es va acomiadar de la presidència després de quasi 30 anys de treball al capdavant de l’associació. Totes les persones assistents van coincidir en ressaltar la gran llavor que els diferents equips, baix el lideratge de Corts, han realitzat pel patrimoni cultural xativí i comarcal.

Per finalitzar, Vicent Torregrosa, nou president d’Amics de la Costera, va traslladar a l’assemblea la necessitat de sumar, amb major força si cap, per treballar des de l’associacionisme i el teixit ciutadà per la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera, una zona que compta amb les majors riqueses històriques, culturals i patrimonials de tot el territori valencià. Així mateix, Torregrosa va destacar la importància d’adaptar-se als nous temps i als nous vessants culturals, així com d’apropar-se a totes les capes de la societat, incidint en el col·lectiu jove i en les dones com a eina d’impuls i democratització de l’associació.

Tags: València

Lo + leído

MARTE lleva el arte contemporáneo al Hotel Intelier Rosa con ‘Hábitats Subversivos’ en la Nit de l’Art

La feria MARTE se incorpora este año a la Nit de l’Art de Castelló con…

Adiós al peligro de DANA en el barranco del Poyo: así es el nuevo «muro» de ingeniería que protege a Torrent

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha entrado en la fase decisiva de los trabajos…

Buñol crea empleo mientras Chiva destruye y Cheste se estanca en el mes de abril

El paro registrado en La Hoya de Buñol - Chiva baja en abril de 2026…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?