ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

200 participants a Sagunt en la jornada de neteja i reforestació al llit del riu Palància

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:52 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado mayo 17, 2021
451 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament fa un «balanç molt positiu» de la jornada que es va dur a terme diumenge passat 16 de maig

El diumenge 16 de maig la regidoria de Joventut i Infància va celebrar una jornada lúdica i reivindicativa en el llit del riu Palància, amb una extraordinària resposta de la ciutadania. A l’acte van acudir unes 200 persones, a més dels regidors implicats en l’acció, com Guillermo Sampedro i l’alcalde, Darío Moreno, a més d’altres edils de la Corporació que es van implicar en totes les accions de reforestació i neteja. L’esdeveniment també va tindre una part lúdica dirigida a la població menor amb jocs i activitats.

Sota el nom de ‘Riu Viu’ es van desenvolupar diferents accions. Prèviament al diumenge, L’IES Alt Palància, col·laborador de l’acte, va subministrar les plantes, arbustos, arbres i substrat per a l’acció de reforestació. Així mateix, dies previs a l’acció van acudir a la zona per a netejar, fer forats i preparar la terra per a la reforestació. El grup HRJove i corresponsals, al costat del grup convocat per l’ajuntament de Canet i la SAG, van baixar pels dos marges del va riure realitzant una neteja i recollida de fems, enderrocs i estris. De la mateixa manera, l’Associació Agró i la gent convocada va realitzar la plantació de totes les plantes i arbres en la zona de darrere de l’Hospital de Sagunt, on està el niu de metralladores. Durant la jornada, el grup de monitores del departament de Joventut i Infància va realitzar jocs i a activitats per als més xicotets. I, finalment, per finalitzar l’acte, el grup de HRJove i Corresponsals van llegir un manifest amb deu punts on es reivindicava el compromís de la ciutadania i les administracions públiques amb el manteniment i protecció de l’ecosistema del va riure Palància.

Per al regidor de Joventut i Infància, Guillermo Sampedro, «la jornada ha sigut tot un èxit, tant de participació, amb prop de 200 persones, com els fruits que ha donat, amb una neteja general del fem que hi havia en el llit i la plantació de desenes d’arbres i plantes. Amb activitats com esta donem a conéixer un dels nostres pulmons verds, que és el riu Palància. I conéixer-ho i posar-ho en valor és la millor manera de protegir-ho, però també, de gaudir-ho».

L’esdeveniment ha tingut un efecte multiplicador amb diverses entitats i administracions implicades, entre elles: l’Ajuntament de Sagunt i l’Ajuntament de Canet d’en Berenguer; la regidoria de Joventut i Infància, de Medi Ambient i de Trànsit; la SAG; l’IES Alt Palància; l’Associació Ecologista Agró i el Centre d’Estudis del Camp de Morvedre, a més dels supermercats Carrefour i Sagunt Cash, que també van col·laborar en la jornada.

L’activitat forma part d’un projecte continuat i transversal que els grups de participació de la regidoria, Dinakids, Corresponsals i HRJove han realitzat des d’octubre per conscienciar a la gent jove. Estos grups ja van fer tasques de neteja i, a més, d’identificació dels abocadors il·legals que hi ha al llarg del llit. A més, els corresponsals han dissenyat una activitat de Geocaching que consistix a amagar i trobar tresors amb l’ajuda d’un GPS. És una iniciativa perquè les famílies aprofiten un passeig pel Riu Palància i coneguen les seues característiques mediambientals i històriques.

Durant l’acte, els menors van llegir el següent manifest en el qual reivindiquen la necessitat de cuidar i protegir el riu Palància com un dels nostres principals ecosistemes: «Els grups de participació del Casal Jove: DinaKids, HRJove i Corresponsals signem este manifest amb el desig que siga una acció entre moltes per a cuidar i protegir el nostre Riu Palància. Un patrimoni natural de tots i totes i un ecosistema essencial per al nostre benestar i salut col·lectiva. Hem realitzat des del mes d’octubre una llarga anàlisi i treball de camp per a conéixer el nostre riu i saber quines són les seues necessitats i quines accions poden millorar la seua qualitat mediambiental. Hem aprés a mirar-ho d’una altra manera, amb una mirada còmplice que ens fa veure-ho com un gran pulmó verd que alleuja el cost que provoca viure en una ciutat industrial i agrícola. És un ecosistema vital per al nostre benestar i està ple de vida, no sols ple de flora i fauna sinó ple de gent que ho gaudix fent passejos i esport. Però també una mirada preocupant perquè necessita amb urgència d’una actitud més responsable, menys nociva i amb plans de manteniment».

Tags: València

Lo + leído

Cullera recupera el histórico edificio del ‘Patronat’ como punto de encuentro para adolescentes

Los jóvenes de Cullera cuentan desde este fin de semana con una nueva alternativa de…

Así fue la ‘Fiesta de la siega’ de Catarroja: galería de imágenes

El Port de Catarroja ha reunido este domingo a más de 4.000 personas en una…

Chelva, Aras de los Olmos y Titaguas exhiben sus negocios turísticos ante Europa en un proyecto de 2,5 millones

Las pequeñas empresas turísticas del Alto Turia buscan expandir sus fronteras y abrirse a nuevos…

Otras noticias

informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
2328 vista aerea de valencia
Valencia ciudad

València impulsa la eficiencia energética, la tecnología BIM y el modelo Smart City para avanzar hacia una ciudad más sostenible

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?