ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Bocairent inaugura el seu nou castell de festes de Moros i Cristians en el centenari de la fortalesa original

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 11, 2022
399 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

El projecte de renovació ha estat impulsat per l’Associació de Festes a Sant Blai amb l’aportació econòmica de les nou filaes i de l’Ajuntament

bocairent castell moros cristians Dissabte es va inaugurar el nou castell.

Dissabte Bocairent va acollir la inauguració del nou castell de les festes patronals. En l’acte va intervindre el president de l’Associació de Festes de Moros i Cristians a Sant Blai, Ximo Carbonell; el gerent de Carrozas Chacón, Manuel Mesas Chacón, que ha dut a terme la construcció, i l’alcalde, Xavi Molina. A més, el rector de la Parròquia de l’Assumpció de Nostra Senyora, Vicent Femenia, va ser l’encarregat de la benedicció.

La renovació del castell ha coincidit amb el centenari de l’anterior, construït l’any 1922. El deteriorament important d’aquest va portar l’Associació de Festes de Moros i Cristians a Sant Blai a impulsar el projecte, que ha tingut un cost total de 76.835 euros i que s’ha finançat amb l’aportació econòmica tant de la mateixa associació com de cada membre de les nou filaes i de l’Ajuntament.

El nou castell manté fidelment l’estructura de l’anterior, ja que el disseny formava part de l’imaginari col·lectiu de Bocairent, però s’ha refet integralment l’estructura i el recobriment de fusta. A més, s’han introduït mesures de seguretat respecte de les escales, les baranes i el sistema de muntatge. El projecte ha estat supervisat per una comissió específica coordinada per Ximo Ferre Tormo, els treballs de la qual es van iniciar fa dos anys.

Ximo Carbonell, president de l’Associació de Festes de Moros i Cristians a Sant Blai, valora molt positivament tant la decisió com el resultat final: “Era el moment oportú per a dur a terme un projecte que s’havia previst des de feia uns quants anys per necessitats estètiques i de seguretat: aprofitant que en 2021 no es van poder celebrar les festes, s’han pogut dedicar els recursos econòmics necessaris per a dur a terme el canvi, amb una aportació extra de cada fester”. “Ara ja llueix a la plaça i crec que tindrà molt bona acollida per part del veïnat i també dels visitants”, afig Carbonell.

Al seu torn, Mari Luz Pascual, regidora de Festes i Tradicions, insisteix també en el fet que es tractava d’una assignatura pendent: “Calia donar una solució integral més enllà dels ajustos i les reparacions que anualment s’havien de fer. Per això, vam decidir unir esforços el món fester i l’Ajuntament per a traure avant aquest ambiciós projecte”. En aquest sentit, Pascual destaca que el consistori ha aportat 10.000 euros per al nou castell.

Tags: Tales

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 26 de julio

El domingo 26 de julio en Requena se presenta con cielos despejados y temperaturas máximas…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 26 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 26 de julio anuncia un día despejado…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 26 de julio

La previsión meteorológica en Peñíscola para el domingo 26 de julio anuncia una jornada despejada…

Otras noticias

Montserrat Caballé.
La Vall d'Albaida

Concert gratuït a Llutxent: Una gran Gala d’Òpera i Sarsuela retrà homenatge a Montserrat Caballé aquest dissabte

Por Toni Cuquerella
01TerritoriSimfonic51231
CulturarteLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

Por Pau Gómez
Vendimiabl
AgronewsLa SerraníaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

La uva valenciana sufre una parálisis comercial a un mes de la vendimia

Por Javier Ruiz
Reunió de l'alcalde d'Ontinyent amb representants de l'lCAV.
La Vall d'Albaida

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Acaben els accessos ‘furtius’ al Pou Clar d’Ontinyent: noves tecnologies i més policia per protegir el paratge

Por Toni Cuquerella
Espectacle 'Juga!' de la companyia La Trócola.
La Vall d'Albaida

La Mostra de Titelles d’Estiu 2026 recorrerà la Vall d’Albaida: consulta ací tots els pobles, dates i horaris de les actuacions

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?