ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El canvi radical en els transbords de Sagunt: així funciona el nou bescanviador que ja enllaça el tren amb l’autobús

Last updated: mayo 29, 2026 6:25 pm
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
Seguir
Publicado mayo 29, 2026
715 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Nou bescanviador de Sagunt.
Nou bescanviador de Sagunt.

Fer transbord entre el tren i l’autobús a Sagunt ja no serà el mateix. L’Ajuntament de Sagunt ha donat per finalitzades les obres d’instal·lació del nou bescanviador modal situat al costat de l’estació de Renfe, una infraestructura que ja es troba en funcionament i que suposa un canvi radical en el dia a dia dels milers de passatgers que utilitzen el transport públic al Camp de Morvedre. Amb l’obertura d’este espai, ubicat entre l’avinguda del País Valencià i el carrer de Dolz Castellar, s’anuncia l’eliminació definitiva de la parada provisional en els pròxims dies.

El projecte ha comptat amb una inversió total de 115.230 euros (IVA inclòs), finançats a través dels Fons Next Generation de la Unió Europea (dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència). L’objectiu de la intervenció ha sigut adaptar este punt neuràlgic al creixent flux de viatgers que enllacen les línies d’autobús urbanes i interurbanes amb la xarxa ferroviària.

Més espai per als autobusos i una pèrgola contra el sol i la pluja

El funcionament del nou bescanviador s’ha dissenyat per a resoldre els problemes d’espai i comoditat que patien els usuaris. Entre les principals novetats en la seua operativitat destaquen:

  • Ampliació de la calçada: S’ha guanyat espai en la zona de parada dels autobusos per a millorar l’operativitat dels vehicles i evitar col·lapses, optimitzant de retruc el trànsit rodat de tot l’entorn.
  • Protecció total davant de l’oratge: S’ha retirat la marquesina antiga i l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) n’ha instal·lat una de nova. Esta compta amb una gran pèrgola equipada amb espais connectats que protegix completament els viatgers del sol i de la pluja mentre esperen.
  • Integració de la bicicleta: El nou node no sols connecta tren i autobús, sinó que s’ha enllaçat amb la xarxa municipal de carrils bici mitjançant la incorporació d’un nou aparcabicis.

A més, la reconfiguració de l’espai ha permés anul·lar els antics contenidors soterrats, reorganitzar les zones enjardinades amb un nou sistema de reg adaptat i executar una nova connexió elèctrica per a garantir la il·luminació i accessibilitat dels itineraris de vianants.

Un punt de trobada més accessible i acollidor

El regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro, ha destacat el salt de qualitat que suposa l’entrada en servici d’esta infraestructura: «El bescanviador està preparat per a oferir un espai molt millor als qui cada dia combinen l’autobús i el tren en els seus desplaçaments».

Així mateix, el regidor ha subratllat que esta intervenció urbanística ha transformat l’entorn ferroviari: «Esta obra ens ha permés convertir esta zona central en un punt molt més còmode, més accessible i més acollidor per a tothom». Amb esta obertura, Sagunt oferix un servici de transbord modern, ràpid i preparat per a les demandes de la mobilitat sostenible actual.

Tags: autobús bescanviador Sagunt Toni Cuquerella transbord tren

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 20 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el domingo 20 de septiembre apunta a un día…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 20 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 20 de septiembre indica un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 20 de septiembre

Peñíscola disfrutará de un domingo despejado con temperaturas suaves entre 17 y 27 grados, sin…

Otras noticias

Episodio de lluvias en Torrent.
ComarcalEl Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Chiva y Torrent superan los 90 l/m² en un episodio de lluvias torrenciales que provoca casi 500 incidencias en València

Por Toni Cuquerella
Carretera entre Sagunt i Petrés.
El Camp de Morvedre

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha participat en la conferència al Museu Arqueològic Nacional.
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt brilla al Museu Arqueològic Nacional pel 130é aniversari com a Monument Nacional

Por Toni Cuquerella
albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?