ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Torna el control d’accés al Pou Clar d’Ontinyent: horaris, autobús gratuït i com reservar plaça aquest estiu

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado junio 30, 2026
5 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.

Escomença la temporada estival i, amb ella, tornen les mesures per a evitar la massificació en un dels paratges naturals més estimats de la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament d’Ontinyent reactiva, des d’aquest dimecres 1 de juliol i fins al 31 d’agost, el sistema de regulació d’accés al Pou Clar, limitant l’aforament a un únic torn diari de 450 persones.

Aquest model, que ja s’ha aplicat amb èxit en els últims anys, té com a objectiu prioritari protegir la biodiversitat del paratge i garantir una experiència segura i agradable per als visitants. El punt de control d’accés estarà situat a la senda de l’Alba, al costat de l’antiga fàbrica de l’Alba.

Com reservar l’entrada per al Pou Clar d’Ontinyent?

El departament de Medi Ambient ha confirmat que la web oficial de reserves (www.reservespouclar.es) ja es troba totalment operativa. El funcionament del sistema és molt senzill:

  • Reserves el mateix dia: Es poden tramitar les entrades tant per a dies posteriors com per al mateix dia de la visita. També es dona l’opció de cancel·lar-les si finalment no es pot assistir.
  • Fins a 5 places per persona: Una única persona pot reservar un màxim de 5 entrades. El control es farà mitjançant codis QR individualitzats que els vigilants escanejaran amb dispositius PDA.
  • Atenció telefònica: Per a aquelles persones que no disposen d’Internet o tinguen dificultats digitals, s’habilita el telèfon de suport 96 066 21 60.

Prohibició d’aparcar i servei d’autobús gratuït el cap de setmana

Una de les novetats més importants afecta la mobilitat: està completament prohibit estacionar vehicles al Pou Clar. Com a alternativa, l’Ajuntament ofereix un servei d’autobús gratuït tots els caps de setmana de juliol i agost amb eixida des del Poliesportiu Municipal.

Horaris de l’autobús gratuït (Dissabtes i diumenges):

  • Eixides des del Poliesportiu: 10:00h, 14:00h, 17:00h i 19:50h.
  • Torns de tornada des del Pou Clar: 10:10h, 14:10h, 17:10h i 20:00h.

Si prefereixes accedir-hi a peu o en bicicleta, els accessos per l’escala, Galindo i la rampa romandran tancats, per la qual cosa només es podrà entrar per la Senda de l’Alba. Els aparcaments recomanats més propers són els de la piscina coberta i el campus universitari.

Normes bàsiques i prohibicions per a protegir el paratge
Per a gaudir del Pou Clar cal respectar escrupolosament l’Ordenança Municipal. Per aquest motiu, els vigilants recordaran que està totalment prohibit:

  • Fumar i accedir amb animals de companyia.
  • Abandonar residus o fer pícnic.
  • Escoltar música alta amb altaveus o elements de reproducció sonora.
  • Accedir amb mobiliari de platja (incloses les neveres rígides).
  • Introduir botelles de vidre o begudes alcohòliques.

Amb aquestes normes, Ontinyent es prepara per a un estiu de turisme sostenible, on la naturalesa i el descans col·lectiu són els únics protagonistes.

Tags: aforament Ontinyent Pou Clar

Lo + leído

Torna el control d’accés al Pou Clar d’Ontinyent: horaris, autobús gratuït i com reservar plaça aquest estiu

Escomença la temporada estival i, amb ella, tornen les mesures per a evitar la massificació…

Gandia blinda el seu patrimoni natural: aprovat el pla per a crear la gran Anella Verda de la ciutat

Gandia fa un pas històric en la defensa de la seua biodiversitat i en la…

El Govern espanyol injecta 17,8 milions d’euros per a duplicar la via de tren entre l’Alcúdia de Crespins i la Encina

El Consell de Ministres ha donat llum verda a una nova inversió estratègica que suposarà…

Otras noticias

Natàlia Enguix.
Comunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix urgeix a rebaixar el llistó electoral al 3% per a frenar el pes de la ultradreta a la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Imatge de l'acte de la Publicació de les Festes d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri les portes a uns Moros i Cristians «històrics» marcats pel Centenari del Mestre Ferrero

Por Toni Cuquerella
Imatge de la visita institucional.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa el Parc de les Mamàs Belgues com model de resiliència urbana

Por Pau Gómez
El conseller Martínez Mus ha visitat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat desbloqueja les obres de la CV-60 amb les primeres actuacions per al futur desdoblament entre l’Olleria i Terrateig

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?