L’Ajuntament d’Ontinyent ha iniciat un projecte per a millorar el transport públic urbà amb una inversió de 457.259 euros, finançada per la Diputació de València. Aquesta actuació inclou la instal·lació de noves marquesines digitals i tòtems informatius que oferiran dades en temps real sobre el servei d’autobús urbà gratuït.
El projecte de modernització afecta a 37 parades en les dues línies actuals del servei, amb set marquesines digitals i 15 tòtems en la línia 1, i sis marquesines i 13 tòtems en la línia 2. En total, es col·locaran huit marquesines digitals i 28 tòtems informatius, al costat de dos tòtems digitals de reserva, a més de l’adaptació de nou marquesines existents. Les millores també inclouen l’adequació dels entorns, mobiliari urbà nou, i un sistema de control que mantindrà la informació actualitzada durant dos anys.
El regidor de Transport, Jordi Vallés, ha destacat l’impacte positiu d’aquesta inversió, resultat d’un acord de govern en la Diputació de València, i l’aposta per la digitalització que facilitarà als usuaris conéixer els temps d’espera dels autobusos. “Suposa una millora real en el dia a dia dels veïns d’Ontinyent i un pas avant en la qualitat del servei”, ha assenyalat.
El projecte també busca fomentar l’ús del transport públic, reduir les emissions de gasos contaminants, incrementar la seguretat i promoure un model de mobilitat sostenible. En aquest sentit, s’ha previst que l’actuació continuarà amb la licitació pròxima de nous autobusos urbans, el cost dels quals podria acostar-se als 600.000 euros.