ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PSPV es queda sol defensant la reestructuració sanitària de l’Hospital d’Ontinyent en estiu

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 28, 2022
250 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Hi ha una protesta convocada per a aquest dimarts 28 de juny amb suport de tots els partits del ple municipal (La Vall ens Uneix, Compromís i PP)

El PSPV s’ha quedat com a única formació que ha defensat la reestructuració sanitària per a l’estiu que ha presentat la Conselleria de Sanitat Universal i que suuposa el tancament de la panta de medicina interna de l’Hospital d’Ontinyent.

Després de les crítiques sorgides per part de La Vall ens Uneix, Compromís i PP, la reacció del departament va ser habilitar una unitat d’hospitalització per a atendre els i les pacients que necessiten atenció integral no quirúrgica a partir de l’1 de juliol i durant el període estival. No obstant aquest s’ha considerat insuficient i per això s’ha convocat una protesta ciutadana aquest mateix dimarts a la vesprada a Ontinyent.

Davant aquesta situació el PSPV ha emés un comunicat en el qual ha defensat les mesures assegurat que no es «ni una retallada, ni una mala gestió», i ha lamentat «els atacs i les manipulacions interessades de certs sectors llançades com a cortines de fum per amagar els seus problemes».

Aquest dilluns, 27 de juny, els alcaldes de la comarca es reunien a la seu de la Mancomunitat de municipis de la Vall d’Albaida amb la gerent del Departament de Salut, Margarita Llaudes, per conèixer els detalls de com quedarà el funcionament de la planta de medicina interna de l’hospital d’Ontinyent durant l’estiu. Segons es va transmetre, el servei no es tancarà ja que quedarà un metge de servei durant els matins i la resta es completarà amb l’assistència del centre de Xàtiva.

Expliquen que «aquesta circumstància està motivada per l’absència de facultatius disponibles per a cobrir els torns de vacances del personal habitual malgrat la disponibilitat pressupostària de la Generalitat per a assumir-hi les nòmines i l’obertura amb suficient antelació de les borses de contractació». Per tant alerten que “qui afirma que es tracta d’un tancament, menteix; qui confon la medicina familiar dels centres de salut amb la medicina interna d’un hospital, menteix; qui ha inclòs en aquesta situació els centres de salut locals, menteix; qui intervé en nom dels alcaldes de la Vall d’Albaida sense haver-hi dialogat abans amb ells, menteix; qui parla de retallades quan hi ha pressupost suficient, menteix”, segons el secretari de Comu-nicació de l’executiva comarcal, José M. Beneyto.

Igualment, el responsable de Relacions institucionals dels socialistes, Vicent Gomar, amb el suport dels alcaldes reunits transmetia a Margarita Llaudes “la confiança absoluta en els criteris tècnics fixats per a reduir molèsties a la ciutadania i optimitzar els recursos disponibles”.

Crítiques de La Vall, Compromís i PP

La formació comarcalista La Vall Ens Uneix per la seua banda ha acusat a la Conselleria de Sanitat de traslladar a la costa els metges que falten a les comarques d’interior. Així subratllen que el Pla d’Estiu Sanitari anunciat per la Conselleria, «contempla una inversió de 69 milions d’euros, la contractació de més de 7.000 profesionals i el reforç a 56 centres sanitaris de la costa».

Lamenten que «fer anuncis com aquest mentre a l’Hospital d’Ontinyent lleven atenció en medicina interna i damunt plantejar que siguen els ajuntaments els qui paguen el trasllat dels pacients, com feia la gerent del Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent aquest dilluns en una reunió amb els ajuntaments afectats, és una autèntica vergonya i una falta de respecte al veïnat de les localitats afectades”.

Per a La Vall Ens Uneix, aquest plantejament de fer prevaldre la costa sobre l’interior «ens fa preguntar-nos si els partits que governen la Generalitat detesten als municipis d’interior amb mesures que clarament van a favor del seu despoblament”.

Per la seua part el portaveu de Compromís, Nico Calabuig, ha manifestat que «és urgent que, una vegada detectades les mancances de personal que té l’Hospital, des de la Conselleria de Sanitat es posen en marxa tots els mecanismes al seu abast per a buscar els i les professionals i incentivar la seua arribada o continuïtat». Entén que «s’han de contemplar totes les mesures possibles per tal de garantir una dotació suficient de professionals que presten els serveis propis del centre hospitalari en qualsevol època de l’any. I sobretot, cal tindre molt clar que una situació de dificultat per a cobrir les vacances del personal no hauria de resoldre’s per part del Departament de Salut amb el tancament d’un servei, encara que siga de manera temporal».

Finalment el PP afirma que «la conselleria ens ha posat un pegat al que és en majúscules una altra retallada de serveis sanitaris a Ontinyent». Així afirmen que en realitat «es crearà una UCE a càrrec exclusivament d’Urgències, que seran els responsables de les decisions a prendre sobre diagnòstic, tractament i evolució i o destí dels malalts ingressats».

Tags: Ontinyent

Lo + leído

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

La fideuà de Gandia consolida la seua hegemonia com a ambaixadora de la gastronomia valenciana…

De Calles a Alpuente: la rebelión de La Serranía contra la despoblación de la ‘España vaciada’

En el corazón del interior de Valencia, una comarca ha decidido cambiar el guion que…

Los embalses del Júcar registran su segundo mejor nivel en 35 años y garantizan la campaña de riego

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) encara la inminente campaña de riego con unas perspectivas…

Otras noticias

Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?