ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado octubre 1, 2025
680 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.

El projecte de transformació del barri de la Cantereria d’Ontinyent i la creació del Parc de les Mamàs Belgues han tornat a situar la ciutat com a referent en matèria d’urbanisme sostenible i resiliència climàtica. Els Premis del Col·legi Oficial d’Arquitectes de la Comunitat Valenciana (COACV) 2025 han reconegut amb tres distincions el model impulsat després de la dana de 2019, que ha convertit una catàstrofe en una oportunitat per a guanyar seguretat, qualitat de vida i paisatge urbà.

En concret, l’Ajuntament d’Ontinyent ha sigut distingit amb la distinció especial al promotor, que reconeix el seu paper en liderar el projecte de regeneració urbana de la Cantereria. El jurat va destacar que la proposta “no es limita a reconstruir el que es va perdre, sinó que aposta per una visió a llarg termini capaç de prioritzar la resiliència davant nous episodis climàtics, amb un enfocament multidisciplinar i coordinat entre diversos agents”.

L’alcalde, Jorge Rodríguez, va remarcar que “la dana va ser un colp molt dur per a Ontinyent, però també ens va fer reaccionar i prendre la determinació de convertir aquella catàstrofe en una oportunitat. Aquesta distinció és un reconeixement al conjunt de la ciutat i al treball col·lectiu per fer realitat una transformació necessària”.

A més, el Parc de les Mamàs Belgues va rebre dues distincions més: la distinció especial de conservació del paisatge i el premi en la categoria d’urbanisme i paisatge. El jurat va valorar el projecte com un exemple d’adaptació i anticipació davant l’emergència climàtica, transformant un espai afectat per les avingudes del riu en un parc fluvial integrat en la vida quotidiana. També es va posar en relleu la seua transversalitat, la sensibilitat en el disseny i la seua capacitat com a model exportable a altres municipis.

“El Parc de les Mamàs Belgues és una actuació que conjuga urbanisme, paisatge i sostenibilitat, que ens permet fer del riu un element d’unió i no de separació”, va destacar Rodríguez. “Rebre dos premis per aquest projecte ens ompli d’orgull i confirma que la línia de treball iniciada fa més d’una dècada era la correcta”.

L’alcalde va concloure que aquests tres reconeixements “no són premis individuals sinó col·lectius”, fruit de la implicació de l’Ajuntament, dels equips tècnics, de les administracions i de la ciutadania: “Els moments difícils també poden ser una oportunitat per construir una ciutat millor. Continuarem treballant perquè Ontinyent siga cada vegada més un referent en sostenibilitat, resiliència i qualitat de vida”.

Tags: Ontinyent Toni Cuquerella

Lo + leído

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

El nucli antic de Xàtiva ha iniciat aquesta setmana una important transformació urbana amb l'engegada…

L’alcalde d’Aielo de Malferit, Juanra Espí (PSPV) cedeix la vara de comandament a Cristian Verdú (Compromís) complint el pacte de govern

L'Ajuntament d'Aielo de Malferit ha fet efectiva aquesta setmana una de les clàusules principals de…

Cruz Roja inaugura su nueva sede en Aldaia para continuar el Plan de Respuesta a la DANA

Cruz Roja en Aldaia ha presentado sus nuevas instalaciones ubicadas en la Avenida Dos de…

Otras noticias

5afbecec1cac4d7aa33a00d736563d70
ComarcalL' Horta Sud

Instalan dos grandes plataformas metálicas que dan forma a la nueva pasarela de Paiporta

Por Pau Gómez
El presumpte segrestador fuig de la casa de la víctima.
Comarcal

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

Por Toni Cuquerella
Regidors del PSPV i Som Ibi després de signar el Pacte del Molí en 2023.
ComarcalL'Alcoià

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

Por Toni Cuquerella
Concejales del gobierno de Crevillent de PP y Vox que acaba de romperse.
Baix VinalopóComarcal

El Gobierno de PP y Vox Crevillent salta por los aires: la retirada de competencias a una concejala de extrema dercha rompe el pacto

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?