BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 19 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Tret d’eixida per al projecte de transformació dels embulls del port de Gandia en espai social i d’oci

L'Autoritat Portuària de València licita la redacció del projecte de construcció d'un projecte en el que invertirà 6 milions d'euros
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 23, 2023
26 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5398 gandia embulls projecte

L’Autoritat Portuària ha comunicat a l’Ajuntament de Gandia que s’ha iniciat el procés de licitació de la redacció del projecte de construcció que remodelarà els embulls del port i l’obrirà al públic com a espai d’oci, cultura i restauració.

Tal com marca el document, es tracta d’una inversió de més de 6 milions d’euros que l’Autoritat Portuària durà a terme basant-se en el projecte guanyador del concurs d’idees titulat ‘Camins a la mar’.

Aquesta actuació aconseguirà una efectiva integració urbana entre el Grau i el Port, acabant amb les barreres arquitectòniques existents i posant en valor uns elements icònics per a la ciutat i el barri com són les antigues vies de tren i els embulls fruiters.

La intervenció crearà un «singular equipament urbà» que omplirà de vida i d’activitat cultural, social i de lleure el Moll Sud. Així doncs, la zona del darrere dels tinglados es convertirà en un passeig amable i modern d’uns 11.000 metres quadrats d’extensió on la vegetació i l’arquitectura es fusionaran per crear el màxim confort als vianants.

Pel que fa als continguts, els tinglados seran lloc de trobada de la ciutadania i punt de referència dels visitants. S’hi allotjarà un espai singular interior i exterior. També hi ha establiments de restauració, comerços i locals culturals i d’oci. L’actual Torre del rellotge cobrarà especial importància, situant al costat d’ella una passejada oberta al públic que comunicarà la zona Nord i Sud de l’antic moll fruiter.

En total, es preveu una actuació total sobre 12.949,64 m². Els embulls 14 i 15 es destinaran a un Espai Singular mentre que els embulls 9, 10, 11 i 13 acolliran usos recreatius i comercials. L’embull número 12 es convertirà en un passeig semicobert que servirà per a connectar les zones Nord i Sud.

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha valorat positivament la notícia afirmant que «és un dia important per a la ciutat. Els tinglados del port seran una zona de dinamització, de revulsiu econòmic, comercial, turístic i d’oci per als ciutadans» i ha atribuït aquesta actuació a les bones relacions amb l’autoritat portuària de València i el president. «Gràcies a la fluïdesa en els contactes podem aconseguir inversions i diners que repercuteixen i beneficien la nostra ciutat generant oportunitats i millorant l’entorn de la zona».

Tags: Gandia
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

El Ministerio de Agricultura destinará más de 3,7 millones al sector agrario de Cheste afectado por la dana

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, ha destinado 3,7 millones de euros a la…

Otras noticias

8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Feria de Abril de Gandia
FiestasLa Safor

La Feria de Abril de Gandia regresa con una programación repleta de actividades gratuitas

Por Javier
Viviendas de protección oficial en Gandia
La Safor

Gandia contará con un nuevo edificio de 67 viviendas protegidas frente al Palacio de Justicia

Por Javier
Obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia
La SaforLa Vall d'Albaida

La Diputació de València licita les obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia

Por Javier
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
La Safor

L’ex alcaldessa de Gandia Diana Morant es manté com a única ministra valenciana al nou govern de Pedro Sánchez

Por admin
7024 lara romero salome pradas
La Safor

Tavernes de la Valldigna demana a la Generalitat que accelere l’execució de la circumval·lació de la CV-50

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?