ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Tano, Mariles Azcón i Vicent Rocher seran Fills Predilectes de Gandia

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 29, 2022
224 vistas
7 Min lectura
Compartir en:

NULL

Tots els grups polítics municipals han donat suport al reconeixement d’aquestes tres personalitats de Gandia

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, acompanyat del vicealcalde i portaveu del Grup Municipal Compromís Més Gandia unida, Josep Alandete, i dels altres dos portaveus dels grups municipals: Vicent Mascarell i Víctor Soler (PSPV-PSOE i PP, respectivament), ha comparegut aquest matí davant els mitjans de comunicació per tal d’anunciar els noms de les persones que seran nomenades en 2023 Fills Predilectes de Gandia: Josep Gomar Martínez, ‘Tano’; Mariles Azcón Malonda i Vicent Rocher Font.

«Tres veïns i veïnes de Gandia, persones que tots i totes coneixereu per la seua història lligada a la ciutat i per la seua contribució com a persones implicades, cadascun en el seu àmbit. Quan un té la sort de viure i estimar una ciutat culta, amable, oberta, treballadora i capaç de reposar-se davant les adversitats, és, sens dubte, perquè al darrere hi ha una societat que respon a eixos valors amb determinació i sentit de la responsabilitat», ha assegurat l’Alcalde.

Per la seua banda, el vicealcalde ha destacat que el nomenament és el reflex d’una ciutat plural que és capaç d’arribar acords: «Les tres persones han contribuït amb la seua faceta professional, però també a enfortir la societat civil a través del seu treball i col·laboració en diferents àmbits socials. Representen, cadascú des de la seua manera de pensar, el que és Gandia: ciutat plural, que és capaç d’unir-se en els assumptes cabdals…».

Víctor Soler ha ressaltat «que el simbolisme també és important per a construir ciutat. L’acord que fem públic parla d’eixa pluralitat d’opinions d’idees… Tot això és Gandia.. Perquè l’objectiu de tots tres és treballar per millorar la seua ciutat».

«Cal felicitar-nos tots, perquè d’aquest acord la ciutat ix més forta. Precisament, fortalesa i superació són els adjectius que probablement millor definisquen els Fills Predilectes. Diferents mirades de viure i entendre la ciutat, però el mateix compromís amb Gandia i la seua gent», ha expressat Vicent Mascarell.

‘Tano’

Josep Gomar Martínez, de sobrenom Tano, o conegut com a ‘Pepito Tano’, va heretar el seu ofici de pastisser de son pare, qui tenia un forn en el Pont Vell d’Oliva. Ell era qui més afició pel forn tenia de tots els germans. La revolució de la pastisseria de Gandia i de la Safor es va iniciar i consolidar gràcies a la figura de Tano. El prestigi d’una marca que és orgull de la ciutat, i que sempre portarà el seu sobrenom.

Molt aficionat al món de l’esport, va arribar a ser president del Gandia Bàsquet, vivint l’històric ascens a la LEB Or en 2008.

L’empresa, des dels seus inicis, sempre va ajudar a l’esport i a la cultura de Gandia a través de patrocinis, suports i múltiples col·laboracions.

Mariles

L’empresària Mariles Azcón Malonda, independent, decidida, solidària. Ha sigut propietària d’una de les farmàcies històriques i cèntriques de Gandia i és filla del qual fora president del sindicat de farmacèutics de la UGT.

Junt amb la seua mare, Ángeles Malonda, va lluitar per recuperar la farmàcia del carrer Major que li van arrabassar a la família després de la Guerra Civil quan el seu pare va morir a la presó de Gandia.

Ha sigut presidenta de Creu Roja Gandia i de l’Associació de la Safor d’Informació i Prevenció sobre Drogodependències. Va ser una de les primeres persones que en els anys 80 va apostar per la prevenció, en una època on la droga era un gran problema social.
I actualment és presidenta d’honor de la falla Carrer Major i Passeig entre d’altres coses.

La dona que sap mirar endavant sense oblidar arrels, dolors i absències, però amb el convenciment que la vida és el resultat de lliscar per una corda fina de perseverança, de lluita i determinació. Fortalesa física i mental que suposa un raig de llum per a Gandia.

Vicent Rocher

Vicent Rocher Font és una persona tremendament vinculada a la Gandia. Tot i estar jubilat no concep un sol dia sense estar devorant premsa escrita, ràdio i televisió.
Persona enamorada de la ciutat que el va veure nàixer el 3 d’octubre del 48 (Dia del Patró) i del CF Gandia del que va ser directiu l’any de l’ascens a 2B, té entre els seus referents Vicente Ferrer, tant en les seues obres com en la seua forma d’entendre la vida i que va tenir ocasió de conéixer en persona. En la política sempre agrana cap a casa i situa José Vicente Sáenz de Juano com a referent.

Del seu pare va aprendre moltes coses, però es queda amb la lliçó que l’educació i el respecte als altres és el més important en aquesta vida.

Pel que fa als seus amics, representen per a ell una prolongació de si mateix, aquest punt de suport i confiança necessari. Llargues converses, alguna que altra «trucaeta» i per descomptat el sopar de tots els divendres, sense falta i com una tradició, a «Los Arcos».
És un home de ciutat, que no hi ha col·lectiu o manifestació cultural/ festiva on s’haja implicat. Una persona de les que ajuden els altres sense demanar res a canvi.

«Hui pronunciem amb veu alta i amb respecte infinit els seus noms, evoquem les seues vides i no podem sinó mostrar la nostra gratitud pel seus testimoni, per l’exemple que són, i per la petjada que han deixen no només al seu entorn personal, sinó amb la resta de la societat gandiana», ha conclòs l’Alcalde.

Tags: Gandia

Lo + leído

El secreto oculto bajo el suelo de una plaza de Manises: hallan un refugio de la Guerra Civil que no figuraba en los mapas

Lo que comenzó como una obra rutinaria de remodelación integral en la plaza Corazón de…

Paiporta aprueba por unanimidad una línea de ayudas extraordinarias para reparar ascensores dañados por la dana

El pleno municipal de Paiporta ha dado luz verde de forma unánime a la creación…

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

La ministra de Igualdad, Ana Redondo, ha anunciado este jueves que el Gobierno dará un…

Otras noticias

Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
20126Tavernesplatja e1774384162944
La Safor

Tavernes de la Valldigna sigue a la espera la Declaración Ambiental para regenerar su playa tras dos meses

Por Pau Gómez
260322 frances 260322 6823
CollaLa Safor

La tamborrada llena de sonido el centro de Gandia en el arranque de la Semana Santa

Por Javier Ruiz
Estació del Nord de València.
L' Horta SudLa Safor

Municipios en pie de guerra: exigen recuperar los trenes de Cercanías directos para las Mascletaes de Fallas de València

Por Toni Cuquerella
Labora Gandia
La Safor

El sector servicios acumula hasta el 79% de los parados de La Safor

Por Javier Ruiz
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

Piden seis años de prisión para el gerente de un pub de Gandia acusado de traficar con cocaína desde el local

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?