BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 19 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

PSPV i Compromís demanen que el nou Espai Sanitari Roís de Corella de Gandia no tanque els consultoris de Beniopa i Benipeixcar

La proposta d’acord, que confien compte també amb el suport de PP i Vox, també incorpora la petició històrica d’obertura 24 hores del centre de salut del Grau
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 21, 2023
25 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
7237 alicia izquierdo adrian vila

 

La Conselleria de Sanitat, davant de l’aprovació del nou mapa sanitari de Gandia,arran de la pròxima i desitjada obertura de l’Espai Sanitari Roís de Corella, tindria la intenció d’eliminar els consultoris auxiliars de Beniopa (ubicat al centre social Mestre Michavila) i de Benipeixcar (situat a l’antic col·legi Sant Cristòfol).

Així ho han alertat els grups municipals del PSPV i Compromís Més Gandia, els socis de govern a la capital de la Safor, en base a informacions conegudes a través de mitjans de comunicació i malgrat que «la Generalitat Valenciana no ha confirmat res oficialment, ni hi ha cap proposta formal traslladada a l’Ajuntament de Gandia».

No obstant ambdues formacions han anunciat aquest dijous la presentació d’una declaració institucional conjunta al ple ordinari d’octubre, que trasllada la preocupació i el malestar de la ciutadania, així com la confusió i alarma social generada sobre este tema. Agreujada, segons asseguren, pel fet que la informació realitzada fins estos moments per les autoritats sanitàries haja estat exclusivament de manera verbal, sense documents aprovats o comunicacions oficials.

“També fem una invitació al PP i a Vox a sumar-se a la declaració, perquè s’aprove de forma unànime. La col·laboració i el diàleg entre els diversos grups polítics municipals que conformen el ple de l’Ajuntament de Gandia són essencials per al progrés i el desenvolupament de la nostra ciutat. Uns consensos especialment necessaris en els temes rellevants de la ciutat i, sobretot, en els serveis essencials que suposen una qualitat de vida, entre els quals destaca la sanitat i la defensa de la salut pública i, de manera prioritària, l’atenció primària. Sorprendria, per tant, que els dos grups no s’hi sumaren”, ha expressat el portaveu del Grup Municpal Socialista, Adrián Vila. De fet, els dos socis de govern han presentat esta declaració institucional conjunta a la Junta de Portaveus que s’ha celebrat aquest dijous.

Afirmen des dels partits d’esquerres que «per al veïnat de Beniopa i de Benipeixcar, disposar d’un consultori mèdic (que amb tant d’esforç van aconseguir en el seu dia) és un servei bàsic i primordial, que es va reclamar com a continuació dels drets existents quan tots dos districtes eren municipis independents: el concepte ben arrelat de ‘metge de poble’. I tot això, en una nova realitat, com és l’envelliment de la població dels dos barris, l’entramat social dels quals es veuria greument perjudicat, així com el seu progressiu despoblament».

“L’eliminació d’este servei, especialment per a la gent gran, amb problemes de mobilitat, o persones vulnerables o amb malalties cròniques, suposaria una pèrdua de qualitat de vida i un retrocés en el camí cap a una sanitat digna i, sobretot equitativa, on tota la ciutadania tinga l’assistència que necessita i que es mereix”, ha explicat la portaveu del grup municipal de Compromís Més Gandia, Alícia Izquierdo.

D’altra banda, i en la línia de reivindicació d’una sanitat pública i de qualitat a Gandia, la proposta d’acord torna a exigir l’obertura 24 hores al dia del centre de salut del Grau, un altre barri amb identitat pròpia i arrelada, el qual compta, a més, amb altres nuclis de població annexos (com ara Venècia, Marenys de Rafalcaid, Molí de Santa Maria, urbanització Sant Nicolau o Les Foies), amb una població tan gran, o més, que molts pobles de la nostra comarca. Cal tenir en compte, a més, que este espai sanitari atén també el veïnat del districte de la Platja, amb una població propera als 15.000 habitants, que es multiplica a l’estiu.

«Per això, atés el volum de població i en conseqüència amb una reivindicació històrica dels grauers i de les graueres, continua sent necessària l’obertura del seu centre de salut les 24 hores. Una reivindicació que sempre ha comptat amb el suport unànime dels grups polítics municipals amb representació a l’Ajuntament de Gandia, indistintament del color polític del govern de la Generalitat Valenciana, i que ha estat objecte de nombroses mocions i declaracions institucionals aprovades per unanimitat, pràcticament des del mateix moment de la seua inauguració, i que encara hui no hem estat capaços de fer realitat, tot i la seua lògica i l’evident necessitat», afirmen.

D’igual manera, s’exigix a la Generalitat Valenciana que finalitze i òbriga en la major brevetat possible el nou centre sociosanitari Roís de Corella, així com una interlocució amb l’Ajuntament de Gandia abans de l’aprovació del nou mapa sanitari de la ciutat.

Tags: Gandia
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

El Ministerio de Agricultura destinará más de 3,7 millones al sector agrario de Cheste afectado por la dana

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, ha destinado 3,7 millones de euros a la…

Otras noticias

8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Feria de Abril de Gandia
FiestasLa Safor

La Feria de Abril de Gandia regresa con una programación repleta de actividades gratuitas

Por Javier
Viviendas de protección oficial en Gandia
La Safor

Gandia contará con un nuevo edificio de 67 viviendas protegidas frente al Palacio de Justicia

Por Javier
Obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia
La SaforLa Vall d'Albaida

La Diputació de València licita les obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia

Por Javier
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
La Safor

L’ex alcaldessa de Gandia Diana Morant es manté com a única ministra valenciana al nou govern de Pedro Sánchez

Por admin
7024 lara romero salome pradas
La Safor

Tavernes de la Valldigna demana a la Generalitat que accelere l’execució de la circumval·lació de la CV-50

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?