ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Ajuntament de Gandia ofereix visites virtuals als refugis de la Guerra Civil

Serà l'única possibilitat de recórrer els espais, ja que es troben tancats per problemes de seguretat
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 18, 2023
74 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8420 gandia refigi guerra civil

L’Ajuntament de Gandia ha posat a disposició de la ciutadania, els centres educatius i els visitants la possibilitat de realitzar una visita virtual als refugis de la Guerra civil del Prado, de la Cisterna del Palau i de la Pescateria. Aquesta serà l’única forma de poder recórrer aquestos espais ja que actualment es troben tancats per problemes de seguretat.

Així ho ha anunciat la primer Tinent d’Alcaldia i regidora de Memòria democràtica, Alícia Izquierdo, acompanyada de l’arqueòleg municipal i director del Museu Arqueològic de Gandia (MAGa), Joan Negre.

Izquierdo ha manifestat que «la virtualització dels refugis respon a la voluntat de donar a conèixer aquests espais, les condicions d’accessibilitat dels quals són molt limitades. Part de la història de la nostra ciutat, aquests túnels van ser construïts o habilitats en la seua majoria durant l’any 1937, com a resposta als bombardejos italians sobre Gandia i el Grau. Ara podem conéixer-los de primera mà a través d’aquestes visites virtuals, que també ens permeten accedir a altres materials relacionats, com el documental realitzat sobre els bombardejos de Gandia durant la Guerra Civil, les unitats didàctiques preparades per a l’alumnat de primària i secundària o l’informe tècnic realitzat sobre la totalitat de refugis i túnels de la ciutat».

La regidora ha assegurat que aquest i altres projectes s’emmarquen dins l’objectiu ‘Educar per a la Pau’ del departament de Memòria democràtica de l’àrea de Patrimoni històric, artístic i cultural: «Tot allò que no es coneix o no es reflexiona, està condemnat a repetir-se. Per tant, l’aprenentatge de la pau no és recordar els episodis tràgics; sinó ser conscients que no volem que tornen a passar. Treballem per una societat més respectuosa, justa i tolerant».

Per la seua banda, l’arqueòleg municipal ha explicat que dels 37 túnels antiaeris de la ciutat, només 3 refugis són visitables, per ara de forma virtual. Entre les seues singularitats es troba el fet que van ser construïts, sobretot el de la Pescateria, per dones. Concretament, de l’agrupació antifeixista de Gandia. «Els tres refugis s’inclouen dins del conjunt d’elements de Memòria democràtica que formen part del Catàleg municipal de Béns i Espais protegits. Com ara, la Quadra de Beniopa o l’antic col·legi Joaquim Costa (Sant Francesc de Borja). En aquests elements hi ha panells informatius al voltant del seu paper històric». Negre ha recordat que també es pot visitar de forma virtual el parc arqueològic del Castell de Bairén i «a poc a poc anirem digitalitzant el nostre patrimoni, també com a reclam turístic».

El projecte de virtualització dels refugis ha sigut possible gràcies a la tasca de col·laboració entre el Museu Arqueològic de Gandia, l’Arxiu Històric de la Ciutat de Gandia i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de l’anterior Consell de la Generalitat Valenciana; mentre que de l’habilitació tecnològica s’ha encarregat visitamultimedia.com.

Tags: Gandia
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

La programació de l’espai de Teatre Infantil i Familiar per a la Fira d’Agost 2025…

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

 El Jardí de la Pau de Xàtiva tornarà a convertir-se en un espai de referència…

Macastre brilla con Nino Bravo en Esencia, el tributo inolvidable de Serafín Zubiri

Hay noches que no se olvidan, y la del martes 12 de agosto en Macastre…

Otras noticias

250808JuntaLocaldeSeguretat
La Safor

Tavernes de la Valldigna triplicará la presencia de Policía Local durante las fiestas

Por Redacción ComarcalCV
7
La Safor

La Guardia Civil desarticula una organización criminal dedicada a la trata de personas en Gandía

Por Redacción ComarcalCV
Tramo2.PK2900
ComarcalLa Safor

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

Por Redacción ComarcalCV
AO4545
La Safor

Reabren la salida norte en Gandia hacia València tras mejoras en la N-332

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
250714frances2507143976
La Safor

Gandia aprueba nuevas subvenciones para proyectos sociales y educativos

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?