ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia combat l’assetjament escolar amb les 185 actuacions de la iniciativa Agent Tutor

Un agent de policia format i preparat per a previndre els possibles casos de bullying que pogueren produir-se
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 2, 2023
60 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6716 gandia policia local assetjament escolar

La regidora delegada de Protecció, Seguretat i Convivència, Lydia Morant; la regidora d’Educació, Esther Sapena, i el comissari principal de la Policia Local, José Martínez Espasa, han comparegut aquest dijous, Dia Internacional contra la Violència i l’Assetjament a l’Escola, fins i tot el Ciberassetjament, en roda de premsa per a presentar els resultats i posar en valor la figura de l’Agent Tutor.

Tal com ha explicat Morant, este recurs municipal va començar a funcionar en 2022 amb un agent de policia format i preparat per a previndre els possibles casos de bullying que pogueren produir-se a Gandia atenent indicis com l’absentisme escolar o les baralles de l’alumnat. Enguany, per al curs escolar 2023-2024, no obstant això, s’ha incorporat un segon professional a la plantilla amb l’objectiu d’oferir un millor servei a la comunitat educativa de la ciutat.

Entre altres coses, tots dos controlen que no hi haja incidents, tant a l’hora d’entrar i eixir del centre, com en els moments d’esplai, es reuneixen amb el professorat, col·laboren amb els Serveis Socials, actuen com a mediadors quan és necessari, i imparteixen tallers de diferents temes entre els diferents col·legis i instituts locals. Com a novetat, s’està treballant en la creació d’una aula on poder atendre i reconduir els casos de xiquets i xiquetes que falten a classe de manera habitual.

En paraules de la regidora d’Educació, esta labor “ha millorat molt la convivència i el benestar de tota la comunitat educativa en particular, però també de la societat gandiense en general”. A més, la regidora delegada de Seguretat ha destacat “la importància de la prevenció i el treball diari amb les famílies, el professorat i els serveis públics”, així com lo necessària que és la informació per a “evitar conflictes i tractar els valors de convivència escolar i urbana”.

Des de l’inici del curs escolar, els agents han realitzat un total de 185 actuacions entre els diferents col·legis, instituts i departaments, han dut a terme 21 controls d’absentisme i localitzat a 20 menors fora dels seus centres, i han efectuat un total de 16 actuacions amb els Serveis Socials.

A més, actualment participen en una mediació reglada per a un conflicte entre dos menors en l’IES Vetles i Vents, i han remés dos informes a les Unitats d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM), per sospitar d’un possible delicte.

Quant a la importància de la iniciativa, Martínez Espasa ha explicat que “esta xacra social té unes connotacions molt més profundes del que puga semblar”, atés que l’alumnat que pateix aquest problema en qualsevol de les seues formes corre un major risc que la resta de “caure en el fracàs escolar relacionat amb la delinqüència”.

Tags: Gandia
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Avanzan las obras en el barranco del Murtal de Godelleta

La reconstrucción de las infraestructuras dañadas por las riadas en Godelleta avanza a buen ritmo.…

La Pobla de Farnals iniciará en 2026 las obras de su nuevo auditorio

La Pobla de Farnals ha aprobado un crédito de 5 millones de euros para financiar…

San Juan Bautista tendrá un nuevo lugar de devoción en Chelva con la bendición de un cuadro del pintor Ben Lustenhouwer

La iglesia arciprestal de Nuestra Señora de los Ángeles de Chelva acogerá el miércoles 20…

Otras noticias

250808JuntaLocaldeSeguretat
La Safor

Tavernes de la Valldigna triplicará la presencia de Policía Local durante las fiestas

Por Redacción ComarcalCV
7
La Safor

La Guardia Civil desarticula una organización criminal dedicada a la trata de personas en Gandía

Por Redacción ComarcalCV
Tramo2.PK2900
ComarcalLa Safor

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

Por Redacción ComarcalCV
AO4545
La Safor

Reabren la salida norte en Gandia hacia València tras mejoras en la N-332

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
250714frances2507143976
La Safor

Gandia aprueba nuevas subvenciones para proyectos sociales y educativos

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?