BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Font de la Figuera trasllada a la Generalitat la seua preocupació per la proliferació de projectes de parcs solars

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 8, 2021
37 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La secretària autonòmica de Política Territorial, Urbanisme i Paisatge i la directora general de Política Territorial i Paisatge han informat que en les pròximes setmanes es comptarà amb el document de paisatges regionals protegits

La secretària autonòmica de Política Territorial, Urbanisme i Paisatge, Immaculada Orozco, i la directora general de Política Territorial i Paisatge, Rosa Pardo han visitat la Font de la Figuera per a conéixer de primera mà les preocupacions i inquietuds dels Ajuntaments de Terres dels Alforins per la proliferació de parcs solars en el territori.

Durant la visita per alguns dels paisatges més emblemàtics d’estes terres, en la qual han participat els alcaldes de Fontanars, Moixent i la Font de la Figuera, així com diversos viticultors de la zona i membres de les corporacions, la secretària autonòmica i la directora general han pogut apreciar el gran valor paisatgístic del territori.

També s’ha visitat la zona per la que se pretén passar les torres d’alta tensió de la línia que va d’Almansa a la subestació de Montesa, que travessaria per dalt del nou celler d’Arráez i per darrere de la Torre Mora de Moixent.

L’alcalde Vicent Muñoz ha explicat que actualment els Ajuntaments es troben en una situació de feblesa perquè el Decret llei aprovat per la conselleria d’Economia Sostenible per a impulsar la instal·lació d’energies renovables dona peu a la proliferació incontrolada de parcs solars.

“Tenim clar que la transició ecològica de l’energia va amb retard, però no pot fer-se a costa d’altres valors com l’agricultura o el paisatges”, ha declarat Muñoz. “Requerim una major ordenació en la implantació, tenint en compte altres qüestions com el valor agronòmic de la terra, la compensació territorial dels municipis que més sòl aporten i la racionalització en l’ús de l’energia fomentant alternatives com l’autoconsum o les comunitats energètiques”, ha afegit.

La secretària autonòmica s’ha compromés a que Paisatge prioritze les zones més deprimides per a realitzar les instal·lacions massives de plaques solars amb l’objectiu de preservar els valors de cada territori. “Estem determinades, amb les nostres eines, a que la transició energètica no es faça a costa de desbaratar un paisatge que té tant de valor”, ha declarat.

A més, la directora general ha avançat que en les pròximes setmanes es comptarà amb el document de paisatges regionals protegits que servirà de referència i que condiciona la protecció dels paisatges dels tres municipis.

Així i tot, els tres alcaldes han insistit en la modificació i millora del Decret perquè reculla amb més detall esta sensibilitat respecte al paisatge i prioritze segons el valor agronòmic de la terra. “És fonamental comptar amb el valor afegit del paisatge i la tasca dels llauradors com a paisatgistes naturals del territori”, ha conclòs Muñoz.

Tags: Font De La Figuera
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Xàtiva presenta el cartell oficial de la Fira d’Agost 2025 en el marc del seu 775é aniversari

Xàtiva ha acollit aquest dimecres, a la plaça de Sant Pere, l’acte de presentació oficial…

Altea restringeix l’habitatge turístic al PGOU: prohibicions i límits per controlar la massificació i els preus

L’Ajuntament d’Altea ha aprovat aquest dilluns, en sessió plenària, una modificació puntual del Pla General…

Cómo encontrar tu piso ideal en Valencia

Como ya sabrás, buscar un piso trasciende la mera cuestión de presupuesto o metros cuadrados.…

Otras noticias

Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
FallasLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Vall d'Albaida

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Roger Cerdpa, alcalde de Xàtiva
La Costera

Xàtiva liquida el pressupost de l’any 2024 amb un resultat positiu de 2,8 milions d’euros

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?