ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El nou govern de PP-PSPV de la Font de la Figuera torna a donar més espai als cotxes en la plaça major

Entre les mesures es retiraran les jardineres que tenien arbres i es passa d'aparcament en cordó a aparcament en bateria
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 10, 2023
195 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6597 font figuera aparcament

Els cotxes tornaran a guanya espai dis de la plaça major de la Font de la Figuera. Aquesta ha estat una de les primeres mesures aplicades pel nou govern de PP-PSPV i que va fer un ple municipal extraordinari per tal d’aprovar la nova mesura que reverteix l’organització de l’actual espai de la plaça central de la localitat.

La intervenció tindrà dos punts fonamentals, el primer és la retirada de les jardineres on hi ha arbres plantats, i d’una altra banda canviar la forma d’aparcament de l’actual aparcament en cordó a l’aparcament en bateria. Amb aquesta reorganització el govern municipal espera ampliar amb una desena de cotxes més les places d’aparcament.

Des del govern local es defensa la mesura afirmant que era una reivindicació dels comerços del centre de la localitat, que es queixen que per culpa de la falta d’aparcament els veïns prefereixen anar-se’n a una altra localitat per comprar abans que quedar-se al poble. Per donar suport a la mesura el govern local argumenta que compta amb un informe de la Policia Local la qual avala sols la retirada de les jardineres, recordant que ja era una proposta que es va impulsar en la passada legislatura.

No obstant des de Compromís, el portaveu Vicent Muñoz, qui com a alcalde en l’anterior etapa va impulsar l’actual configuració de la plaça, lamenta la decisió i recorda que la reaorganització es va dur a terme com a resposta a un procés de participació ciutadana de 2018. Així Muñoz critica que «ens envien a 2007» -any en el que l’anterior govern del PP va instaurar l’aparcament en cordó- i que la mesura va en contra de «l’urbanisme per a les persones» perquè prioritza la presència del transport privat, i que també suposarà l’eliminació de dos aparcaments dissuasoris fora del centre urbà que haurien proporcionat més aparcaments encara.

A més a més Muñoz ha criticat que la mesura s’ha dut a terme sense haver fet una comissio informativa prèvia i que no s’ha pogut consultar l’informe de la policia argumentat pel govern. A més a més alerten que tampoc es compta ni amb informe d’urbanisme ni del cicle integral de l’aigua, i que existeix el perill que, donada la fisonomia de la plaça, l’aparcament en bateria desviarà l’aigua de pluja cap a la vorera amb el risc de que puga entrar dins els comerços, a més de que també suposen una major invasió dels vehicles de l’espai de les voreres.

L’exalcalde de Compromís reclama «un plantejament consensuat» i que «es pense més en els veïns i en les causes del canvi climàtico com el cotxe privat, amb un urbanisme més amable».

Tags: admin Font De La Figuera

Lo + leído

Detenidos en Náquera por 14 robos con fuerza, 12 en viviendas

La Guardia Civil de Valencia ha detenido en Náquera a dos personas como presuntas autoras…

La Asociación Vecinal denuncia el abandono y daños en playas de Almardà, Corinto y Malvarrosa en Sagunto

Sagunto afronta un situación complicada en sus playas de Almardà, Corinto y Malvarrosa tras el…

La Diputación implanta en Puçol, Requena, San Antonio de Benagéber y Catarroja la APP de quejas ciudadanas

La Diputación de Valencia ha iniciado la implantación de su nueva aplicación web CIVIS en…

Otras noticias

Accés tancat al castell de Xàtiva.
La Costera

El Castell de Xàtiva tanca les seues portes per una solsida a la carretera d’accés a causa del temporal de pluja

Por Toni Cuquerella
La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, s'ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Simarro.
La Costera

Com l’IES Simarro de Xàtiva transformarà la ciberseguretat i la IA en la Formació Professional

Por Toni Cuquerella
Parc del Carrer Trobat de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva indemnitzarà els propietaris de solars privats cedits per a aparcaments i espais públics

Por Toni Cuquerella
Dibuix del projecte per a la reorganitzaciío de l'entorn de la Font dels 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva aposta per un nou espai públic més verd i per a vianants en l’entorn de la Font dels 25 Dolls

Por Toni Cuquerella
Casa de les Dones de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforNavidadValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?