ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’alcalde de la Font de la Figuera de Comopromís, absolt del tercer cas judicial interposat pel PP

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 10, 2023
384 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Fiscalia demanava l’absolució del primer edil de la Font de la Figuera, que ha celebrat la fi de “més de set anys de malson”

L’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís), ha estat absolt del tercer cas judicial amb el qual el PP l’ha portat als tribunals al llarg dels últims 7 anys.

En aquest últim cas la Secció primera de l’Audiència Provincial de València l’ha absolt de l’acusació del PP d’un presumpte delicte de prevaricació en haver contractat una periodista per al gabinet de premsa del consistori. “Dels fets que es declaren provats no es desprén la comissió del delicte continuat de prevaricació administrativa”, diu la sentència.

La portaveu del PP en el municipi, Maria José Penadés, va declarar en la vista oral que la formació va sospitar de la contractació que, al seu judici, “es va fer per la relació d’amistat” amb la periodista Andrea S., també absolta. Per a l’oposició, “el departament de periodisme no era necessari”, i per això la portaveu ‘popular’ va assegurar que va presentar la querella quan el grup municipal va aconseguir accedir a l’expedient de contractació.

Malgrat tot el tribunal ha considerat que no existeix prova de càrrec “vàlida i suficient” per a desacreditar la presumpció d’innocència dels acusats. De fet, el propi Ministeri Públic també coincidia que els fets no eren constitutius d’infracció penal i demanava la lliure absolució dels acusats, segons va exposar la fiscal en les seues conclusions definitives durant el judici.

L’apartat de fets provats de la sentència detalla que l’alcalde Vicent Muñoz va formalitzar l’1 de gener del 2016 un contracte de prestació de serveis a la periodista “similar” als que havia tingut des de 2012, durant el mandat de l’anterior alcalde socialista, Vicent Belda. La fallada recorda que el primer edil de Compromís, en accedir a la vara de comandament municipal en 2015, “va mantindre gran part de les contractacions que ja estaven fetes”.

A més, el nou contracte de la periodista comptava amb l’informe favorable del secretari interventor de l’ajuntament, segons recull la sentència. El funcionari considerava que no feia falta una oferta pública i avalava la modalitat del contracte menor.

«Un malson de més de 7 anys»

Aquesta absolució és la tercera en set anys de Muñoz després dels casos interposats pel PP d’una querella per una una llicència d’un familiar, i la denúncia per la compra d’un solar per al centre de dia de majors a la localitat.

Segons l’alcalde de Compromís l’estratègia del PP ha sigut «traslladar-li al poble que qui es presentara contra ells patiria el mateix ‘Via Crucis’ de persecució judicial i de terrorisme psicològic personal».

Vicent Muñoz ha lamentat el que ha qualificat de «circ» dels regidors populars Elio Cabanes i María José Penadés, i manifestava que amb l’última sentència finalitza «este malson que ha durat més de 7 anys». Així conclou manifestant que «la ‘pena de banquillo’ no ens la llevarà ningú, però la dignitat la tenim intacta, més reforçada que mai, i les forces i les ganes per resoldre tot allò que se’ns plantetge també».

Tags: Font De La Figuera

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 11 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 11 de julio indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 11 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 11 de julio anuncia un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 11 de julio

Peñíscola disfrutará de un sábado con temperaturas suaves y cielos poco nubosos, sin riesgo de…

Otras noticias

Rafa Sánchez.
La Costera

Un viatge a la nostàlgia del pop: Rafa Sánchez porta els grans himnes de La Unión al Castell de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Protesta contra l'eliminació del jutjat de violència de gènere a Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere: el Govern rectifica i retorna les competències al partit judicial

Por Toni Cuquerella
Jorge Rodríguez i Natàlia Enguix amb l'agrupació d'Ens Uneix a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva estrena agrupació local d’Ens Uneix amb Javier García Paños com a líder

Por Javier Ruiz
Xàtiva renova les instalacions de la DGT.
La Costera

Xàtiva estrena la reforma de l’aula de la DGT amb 64 ordinadors per als exàmens de conduir

Por Adrián Lupiáñez
Jorge Rodríguez i Natàlia Enguix amb l'agrupació d'Ens Uneix a Xàtiva.
La Costera

Ens Uneix presenta el seu projecte a Xàtiva liderat per Javier García Paños i amb suport de Pep ‘Botifarra’

Por Toni Cuquerella
Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?