9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Adif comença els tràmits del projecte de millora de drenatge de les infraestructures a la Font de la Figuera

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:58 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado marzo 24, 2021
519 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’objectiu és reparar els danys causats a les infraestructures per les inundacions de la DANA de setembre de 2019 i previndre futures inundacions

ADIF (Administrador d’Infraestructures Ferroviàries) ha iniciat els tràmits per a la redacció del projecte de millora de drenatge de la plataforma de l’entorn del túnel de la Foia de Manuel i la trinxera de la Font de la Figuera. L’objectiu és reparar els danys causats a les infraestructures per les inundacions de la DANA de setembre de 2019 i previndre futures inundacions.

Fins el 29 de març les empreses interessades poden optar a este projecte, que té un import total de 408.540,18 euros.

D’esta manera, ADIF planteja un conjunt de solucions a curt termini que té com a objectiu protegir la infraestructura i la zona pròxima al túnel d’inundacions per a períodes de retorn d’entre 2-25 anys. Així, esta solució pretén laminar els cabals d’arribada i augmentar la capacitat de drenatge existent de la plataforma actual, túnel inclòs.

Entre les accions concretes que es durien a terme es troben la construcció de cunetes de coronació en la trinxera del ferrocarril; la instal·lació de basses de laminació; i el muntatge de via en placa en el túnel. A més, s’ampliaria el sistema de drenatge del túnel i de la trinxera.

Les cunetes de coronació recollirien l’aigua de les conques vessants, protegint així la trinxera i conduint l’escolament fins a les basses de laminació. Les basses es projectarien, com a sistemes de recollida i laminació, sent necessàries en tots dos marges de la trinxera d’accés al túnel.

Este primer paquet a curt termini contempla les mesures que no requereixen un tràmit d’avaluació d’impacte ambiental, pel que les mesures a llarg termini encara no estarien definides.

A més, està previst que es redacte un projecte de construcció a fi de definir les actuacions necessàries per a reposar els camins del poble afectats igualment per la DANA. Eixos camins són el de l’Ensanxo, les Costeres, la Redonda, Assagador del Pilonet, Cementeri i Assagador de Gil Martínez.

Totes estes actuacions han sigut derivades d’un estudi que va encarregar ADIF-AV a la consultora INECO amb el propòsit de determinar i quantificar les causes dels danys ocasionats per les pluges, tant pel que feia a la infraestructura ferroviària com al terme municipal afectat.

L’Ajuntament de la Font de la Figuera va presentar en 2020 una reclamació patrimonial per via administrativa al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i ADIF demanant vora 550.000 euros per reparar els danys per les fortes pluges.

Tags: Font De La Figuera

Lo + leído

World Press Photo vuelve a València del 17 de octubre al 8 de noviembre con la foto del año de Carol Guzy

La Fundación Chirivella Soriano acogerá en València del 17 de octubre al 8 de noviembre…

Algemesí proyecta un tanque de tormentas y un parque inundable con 44 millones de inversión

Algemesí avanza en el proyecto de un tanque de tormentas y un parque inundable, con…

La Generalitat destina 160.000 euros a convenios con ocho entidades para formar periodistas y apoyar el periodismo de proximidad

La Generalitat ha firmado convenios por un total de 160.000 euros con ocho asociaciones y…

Otras noticias

Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier Ruiz
9204 moixent vallada font figuera policia
La Costera

Moixent, Vallada i la Font de la Figuera s’uneixen per prestar conjuntament serveis de la policia

Por Redacción ComarcalCV
6138 font figuera moros cristians contrabandistes
La Costera

La Mancomunitat la Costera-Canal i la Font de la Figuera celebraran el primer encontre comarcal de Moros i Cristians

Por Redacción ComarcalCV
390 vicent munoz
La Costera

L’ex alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís), deixa l’ajuntament després de 16 anys com a regidor

Por Redacción ComarcalCV
La Costera

El PSPV obri expedients als col·lectius de la Font de la Figuera i Benifairó de la Valldigna per no fer governs progressistes

Por Redacción ComarcalCV
ComarcalCV

Editado por

Auditado por

Miembro fundador de

  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?