ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

El Certamen Nacional de Bandes de Música de Cullera compleix 75 anys

La Banda de Música de Puertollano i la Societat ‘Escuela Musical Santa Cecilia’ de l’Olleria són les agrupacions que participaran en aquesta edició
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 10, 2023
240 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4757 cullera certamen bandes

Un dels actes més importants i més esperats de les Festes Majors de Cullera és el Certamen Nacional de Bandes de Música ‘Ciutat de Cullera’, que aquest 2023 compleix 75 anys.

El certamen, que se celebrarà el pròxim 16 d’abril, és un espectacle d’amor a la música que suscita un gran interés per la competència que es produeix entre les agrupacions que acudeixen. Enguany les dues agrupacions musicals que participen són la AMC «Banda de Música de Puertollano» i la Societat ‘Escuela Musical Santa Cecilia’ de l’Olleria.

L’obra que hauran d’interpretar obligatòriament les dues bandes participants és l’última creació del compositor alacantí Óscar Navarro: el poema simfònic ‘Cumbre Alta’.

Aquesta composició del creador de Novelda es va preestrenar el mes de febrer passat a l’Auditori Municipal durant l’últim concert del ‘Cicle de Concerts d’Hivern’, a càrrec de les bandes simfòniques de les dues Societats Musicals de Cullera, la Societat Ateneo Musical i l’SMI Santa Cecilia.

Quant a les obres lliures, la Banda de Música de Puertollano ha triat el tema Ghost Ship de l’autor José Alberto Pina per a delectar a l’auditori, mentre que la Societat ‘Escola Musical Santa Cecilia’ de l’Olleria interpretarà l’obra Mosaici Bizantini del compositor Franco Cesarini també amb l’objectiu de conquistar als assistents i al jurat.

Premis

Les agrupacions musicals que rivalitzen en el LXXV Certamen Nacional de Bandes de Música ‘Ciutat de Cullera’ rebran una subvenció de 5.000 euros només per participar. La banda guanyadora sumarà a la quantia de participació, 6.000 euros pel premi especial del jurat a més del prestigi que suposa alçar-se amb un guardó tan reconegut dins del món de la música de banda.

El segon guardó està dotat amb 4.000 euros i el tercer lloc amb 3.000 euros. Existeixen, a més, altres dues dotacions econòmiques: una per a la banda que realitze la millor desfilada amb 1.000 euros i un altre premi honorífic per al millor director dotat amb 600 euros. En la competició pel premi a la millor desfilada, la Banda de Música de Puertollano desfilarà amb el pasdoble ‘Recordando a un amigo’ de Paulino Martí i pujarà a l’escenari amb ‘Agüero’ de José Franco Ribate. Per part seua, la Societat Escuela Musical Santa Cecilia de l’Olleria interpretarà pels carrers de Cullera el pasdoble ‘La Plana de Muro’ de l’autor Francisco Esteve Pastor. ‘Cumbre Alta’ del compositor Óscar Navarro, obra obligada ‘Cumbre Alta’ és un viatge en el temps per Cullera. La melodia comença evocant un viatge des del cel sobrevolant llocs com el castell, la costa o el port. Després del passeig entre núvols, la música ens acompanya pel centre de la ciutat on es recorden les antigues civilitzacions, sobretot la civilització islàmica i la romana.

Óscar Navarro va nàixer a Novelda on va començar els seus estudis musicals. Posteriorment va estudiar composició i direcció en l’Allegro Internacional Music Academy de València amb el qual va ser el seu principal mestre i amic Ferrer Ferran sent seleccionat poc després per la prestigiosa Universitat del Sud de Califòrnia per a especialitzar-se en composició de música de cinema i televisió.

La seua música ha rebut premis als Estats Units, Holanda, Singapur, Itàlia, l’Índia, França o Sud-àfrica destacant els premis Hollywood Music in Media Awards, premi BUMA a millor compositor internacional, el X Premi de la Crítica Musical Cinematogràfica o el Global Music Award, entre moltes altres nominacions a prestigiosos guardons com els Goya.

Tags: admin Cullera

Lo + leído

La Generalitat y las diputaciones acuerdan una hoja de ruta para el traspaso de competencias impropias

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha mantenido una reunión con los presidentes…

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere i exigeix a la Generalitat mantindre el projecte del nou Palau de Justícia

El partit judicial de Xàtiva ha posat fi a una de les reivindicacions socials més…

Tot el que has de saber del tall de 24 hores de la línia C-2 de Renfe entre Xàtiva i Silla que deixa sense trens a la Ribera i la Costera

Renfe ha programat una interrupció significativa en el servici ferroviari que afectarà directament la mobilitat…

Otras noticias

8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
ComarcalEl Camp de TúriaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Seis detenidos en Alzira, Cullera y Nàquera por cultivo y tráfico de drogas

Por Redacción ComarcalCV
2024 07 31 nuevos vehiculos 05
La Ribera Baixa

Investigan la muerte de un niño de 13 años en Sueca tras la confesión del padre de un amigo

Por Javier
Monument a la Memòria Democràtica de Cullera.
La Ribera Baixa

De la repressió del franquisme a les dones als refugis antiaeris: Cullera presenta les seves II Jornades de Memòria

Por Toni Cuquerella
CS Cheste 3
La Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Baixa

Un solo médico atiende hasta 70 urgencias diarias en Cheste y Turís

Por Javier
Cullera1
La Ribera Baixa

Aigües de Cullera y el Ayuntamiento invierten 700.000 euros en sensorización para la digitalización del ciclo integral del agua

Por Javier
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Baixa

Piden tres años de prisión para el acusado de abusar de una menor de 14 años en un pueblo de la Ribera Baixa

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?