ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Cullera finalitza la restauració del refugi antiaeri del Cap del Far

L'acció subvencionada per la Diputació de València culmina el procés de revaloració del Mirador del Far i permet conéixer com era la ciutat durant la Guerra Civil
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 19, 2024
580 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8251 cullera refugi bateria costa

L’Ajuntament de Cullera ha finalitzat les obres de restauració del Refugi Antiaeri de la Guerra Civil de defensa de costes del Far, i de senyalització i millora dels accessos al conjunt del Mirador del Far, subvencionades per la Diputació de València en el marc de la convocatòria per a la recuperació de la Memòria Històrica.

Els treballs han consistit en la neteja, desenrunament i restauració del Refugi, la dotació amb un sistema d’il·luminació, així com la senyalització i adequació per a les visites.

L’acció duta a terme culmina el procés de revaloració del Mirador del Far, on està situat el punt de defensa costanera de la Guerra Civil Espanyola, compost per l’escultura del Memorial de la Defensa de Cullera i el Refugi antiaeri. L’accés al Mirador transcorre a través d’unes sendes barrades per a la protecció dels usuaris i disposa de bancs i una àrea de jocs infantils.

L’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, ha manifestat la seua satisfacció davant la recuperació i posada en valor de «un lloc tan emblemàtic i carregat d’història per a la Ciutat». «Amb la restauració d’aquest refugi antiaeri aconseguim fer un pas més a conéixer la història de la nostra ciutat i per a saber com era la Cullera de l’època de la Guerra Civil», ha prosseguit l’alcalde.

Amb aquesta actuació, ha assenyalat Mayor, «el Mirador del Far s’ha  convertit en un referent de la recuperació de la Memòria Històrica. Uns fets que no han de tornar a repetir-se, i per a això, no poden ser oblidats. La memòria democràtica és un acte de justícia i solidaritat».

Refugi Antiaeri de la Guerra Civil

El Refugi del Cap del Far de Cullera es troba al costat de l’ermita de los  Navarros sota un xicotet monticle de costa, convertit en mirador.
Es tracta d’una construcció de formigó armat compost d’un magatzem de munició amb elevador i les dues plataformes on se situaven els focs d’artilleria, més el búnquer, que servia de lloc de comandament i control visual d’operacions i que se situa en un promontori just enfronte. Aquest conjunt de construccions van ser dutes a terme pel Govern de la República, després de la seua instal·lació a València, com a contraofensiva als atacs aeris que realitzava l’aviació aliada del bàndol nacional, fonamentalment l’aviació italiana de Mussolini concentrada a les illes Balears.

La línia de defensa costanera de Cullera es completava amb una sèrie de punts armats constituïts per casamatas per a l’artilleria, que partint del Refugi del Far, es disseminaven per la badia de Cullera.

Tags: admin Cullera

Lo + leído

Cheste formará a 11 jóvenes promesas del motociclismo en el Centro de Tecnificación del Circuit Ricardo Tormo

El Centro Especializado de Tecnificación Deportiva del Motor (CETDM) del Circuit Ricardo Tormo de Cheste…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 30 de julio

Requena afronta un jueves 30 de julio con cielos despejados y temperaturas que alcanzarán los…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el jueves 30 de julio

Gandia afronta un jueves 30 de julio con cielos despejados, temperaturas máximas de 35 ºC…

Otras noticias

2025CertamenBandesMusicaCine1
CulturarteLa Ribera Baixa

Cullera acull el dissabte el XVI Certamen Nacional de Bandes de Música de Cinema

Por Javier Ruiz
Factoria Ford d'Almussafes.
La Ribera Baixa

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord Ford-Geely com un escut per a l’ocupació i les empreses auxiliars

Por Toni Cuquerella
Intervención del presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, en el acto en la factoría de Almussafes.
La Ribera Baixa

Ford Almussafes asegura su futuro con el pacto de Geely y la prórroga del Mecanismo RED del Gobierno

Por Toni Cuquerella
Sueca Playa Socorristas
La Ribera Baixa

Sueca activa el dispositivo completo de vigilancia y baño adaptado en sus playas

Por Pau Gómez
Zevra festival
La Ribera Baixa

El Zevra Festival prevé llenar Cullera al 100 % con la llegada de 150.000 personas

Por Adrián Lupiáñez
Depuradora Cullera
La Ribera Baixa

Cullera recibirá una inversión de 2,5 millones de euros para renovar el saneamiento del Marenyet

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?