ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

Compromís per Sagunt presenta al·legacions al projecte de planta voltaica vinculada a la gigafactoria de Volkswagen

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:00 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado diciembre 9, 2022
325 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’assemblea local de la formació s’alinea amb el posicionament del departament d’urbanisme de l’ajuntament, que ha emés un informe en contra

L’assemblea local de Compromís per Sagunt ha aprovat aquesta setmana la presentació d’al·legacions al projecte d’instal·lació de la planta fotovoltaica annexa a la futura gigafactoria de Volkswagen perquè «suposaria la desaparició d’una bona part de l’horta de reg històric del municipi». D’aquesta forma Compromís s’alinea amb la posició del departament d’urbanisme de Sagunt que ha emés un informe desfavorable contra aquesta instal·lació.

El regidor d’Urbanisme, Francesc Fernàndez (Compromís), va explicar tot el procés seguit des del moment que es va assabentar de forma no oficial de l’acord de la Generalitat amb l’empresa Power Holdco S.A. per a la instal·lació d’una planta fotovoltaica d’autoconsum que ocupava tota l’horta de Gausa, des de l’inici de l’autovia fins a Puçol.

En aquell moment s’inicià un procés de negociació i de presentació de propostes per a minimitzar l’impacte en cas que no fora possible el replantejament del projecte. Finalment s’acceptà una proposta que afecta a part de les partides de Gausa i Montíber, «desestimant altres zones de menor impacte proposades des de l’àrea d’Urbanisme».

No obstant asseguren que «és un projecte que, tal com ha demostrat l’informe dels tècnics d’Urbanisme de l’ajuntament, no compleix la normativa legal per l’ocupació d’una extensió desmesurada de territori d’un municipi -pròxima als cinc milions de metres quadrats-, que a més té una catalogació d’alta capacitat agrològica».

Apunten que el decret que regula les instal·lacions fotovoltaiques «exclou explícitament aquest tipus de superfícies, per la qual cosa s’han fet fins a quatre modificacions de la LOTUP (Llei d’Ordenació del Territori) per donar viabilitat a un projecte fet a mida, un fet sense precedents».

També afigen que «no es justifica la necessitat de tan gran potència d’autoconsum. Els fons europeus de què ha de rebre importants ajudes la factoria de bateries elèctriques exigeix un percentatge d’energia renovable, però no demana que necessàriament haja de ser autoconsum, i per tant no cal que tota la producció haja d’estar prop de la fàbrica, sinó que pot provindre d’altres zones més allunyades. Segurament perquè només es tracta d’una qüestió de conveniència econòmica, és a dir, de reduir les despeses i augmentar els beneficis de l’empresa promotora i, de pas, proporcionar un gran benefici a l’elèctrica adjudicatària de la instal·lació».

Finalment des de Compromís afirmen que «no es pot plantejar en nom de la sostenibilitat un projecte tan contrari a la mateixa sostenibilitat. Si sumem l’espai ocupat per la gigafactoria i la proposta de la planta fotovoltaica, estem parlant d’una extensió de més de 10.000 fanecades i més de mig milió d’arbres. L’energia renovable necessària per a factoria deu procedir d’altres fonts o de plantes ubicades en altres zones més aptes per a aquest tipus d’instal·lacions». Amb tot, com a alternativa plantegen que «també es poden habilitar els sostres de la ciutat: segons l’estudi de l’Institut Tecnològic de l’Energia (encarregat per l’IVACE) als sostres de Sagunt existeix un potencial de generació d’energia de 285 GWh/any, que supera els 240 GWh/any que planteja com a objectiu d’autoconsum el document de la Consulta Pública del Projecte Estratègic de la Genteralitat Valenciana».

No obstant cal recordar que, davant aquest informe municipal de Sagunt contra la planta fotovoltaica, el president de la Generalitat, Ximo Puig, li ha restant importància afirmant que aquest informe “no és vinculant”, i que la gigafactoría està “absolutament garantida”.

Tags: València

Lo + leído

Subida del agua en Albuixech desde octubre: el Pleno aprueba nuevas tarifas para financiar la telelectura e infraestructuras

El Ayuntamiento de Albuixech ha aprobado el acuerdo plenario por el que se modifican y…

Multitudinaria Baixà de Sant Miquel en Llíria: miles de vecinos celebran la emotiva procesión del 700 aniversario del Monasterio

Miles de personas han tomado las calles de Llíria para participar en la tradicional Baixà…

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?