ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

El TSJCV anul·la la denominació del municipi de Villanueva de Castellón per Castelló perquè provoca “confusions”

La sentència estima els recursos interposats per l'Ajuntament de Castelló de la Plana, una federació i diversos particulars en constatar les confusions a la ciutadania i a les administracions públiques
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 6, 2025
542 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
7376 castello villanueva

De Castelló a Villanueva de Castellón, perquè Castelló de la Plana al·lega que produeix confusió. La localitat valenciana veurà recuperar una denominació històricament polèmica després de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que assenyala que ha generat «confusions» en la ciutadania i diferents administracions públiques, entre la capital de la Plana Alta i la localitat de la Ribera Alta.

El TSJCV anul·la així el decret pel qual el Consell va aprovar el canvi de denominació de Villanueva de Castellón per la forma exclusiva en valencià ‘Castelló’. Els magistrats han pres aquesta decisió en una sentència després de constatar, a partir d’un informe elaborat pel secretari general de l’Ajuntament de Castelló de la Plana

“La nova denominació del municipi pot produir confusions en l’organització dels serveis públics i, de fet, ja les ha produïdes en relació amb l’Ajuntament de Castelló de la Plana, donant lloc a nombrosos errors en la identificació de les respectives Administracions Públiques per part de la ciutadania, la Generalitat Valenciana i la Mesa de les Corts Valencianes”, precisa el Tribunal.

La Sala conclou que eixa circumstància “suposa un límit infranquejable al canvi de denominació del municipi”, tal com “resulta de la normativa i jurisprudència d’aplicació”.

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa estima així els recursos contra el decret del Consell interposats pel propi Ajuntament de Castelló de la Plana, la Federació Coordinadora d’Entitats del Regne de València i tres particulars.

En canvi el mateix tribunal no aprecia que el topònim de Castelló per a referir-se a la localitat valenciana “no s’adeqüe a la tradició històrica i lingüística del municipi ni que siga coincident amb una altra ja existent”.

La sentència pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem.

Tags: admin Castelló

Lo + leído

Llíria celebra la rogativa principal de las fiestas de Sant Vicent 2026

Miles de personas han asistido en Llíria a la tradicional rogativa organizada por el Ayuntamiento…

La presidenta del Colegio de Médicos de Valencia, Mercedes Hurtado, participa en un foro europeo con eurodiputados sobre el futuro del empleo

Valencia se ha posicionado esta semana como uno de los principales espacios del debate político…

Rescate a contrarreloj en Catarroja: hallan con vida a un hombre semienterrado en una acequia

Un hombre ha salvado la vida tras ser localizado semienterrado en una acequia en Catarroja,…

Otras noticias

Egevasa trabajos
La Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Serranía

Egevasa impulsa la renovación de redes de agua y alcantarillado en Alginet, Benifaió, Cheste y Pedralba

Por Javier Ruiz
BalsaLaminacion LaReva 1
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

La CHJ prevé acabar los trabajos en los barrancos de l’Horteta, Gallego y Pozalet en junio

Por Javier Ruiz
Enguix en Castello de la Ribera foto Abulaila 13
La Ribera AltaLa Ribera Baixa

Antella, Algemesí y Corbera concentran algunas de las principales actuaciones del Pla Obert en la Ribera

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional desmantela en Alzira una red de narcotráfico

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?