ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer reclama al Tribunal de Comptes 151.735 euros per prevaricació i abús de funció de l’exsecretari

Last updated: noviembre 14, 2025 6:35 pm
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
Seguir
Publicado noviembre 14, 2025
565 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
José Antonio Sancho Sempere.
José Antonio Sancho Sempere.

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Canet d’en Berenguer ha aprovat remetre un acord al Tribunal de Comptes sol·licitant que es “depuren les responsabilitats que corresponguen” a l’exsecretari del consistori, José Antonio Sancho Sempere. La corporació busca recuperar per a les arques municipals la quantitat de 151.735,52 euros que se li reclama a l’exfuncionari.

Sancho Sempere va ser condemnat el 2022 pel Jutjat Penal núm. 18 de València com a autor d’un delicte continuat de prevaricació administrativa en concurs medial amb un delicte continuat de negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics i d’abusos en el dret de la seua funció.

L’alcalde de Canet, Pere Antoni, va explicar que l’equip de govern té com a prioritat «recuperar per a les arques municipals tots els diners que van ser utilitzats de manera il·legal per al lucre personal d’alguns».

Antoni va citar la condemna de l’exsecretari, fent referència a l’anomenada ‘trama de l’Acadèmia Valenciana de Juristes’, i va afirmar: “Ara aconseguirem els diners que van desaparéixer… Mentre alguns es dediquen a fer soroll, nosaltres defensem els drets dels caneters i les caneteres amb fets i resultats”. L’alcalde també va recordar que la seua gestió ja va aconseguir rebaixar una factura anterior de 32 milions d’euros per irregularitats en l’adjudicació d’un col·legi a 2,2 milions.

La sentència judicial del 2022 ja incloïa la reserva expressa d’accions civils o administratives davant el Tribunal de Comptes, o entitat similar, perquè la corporació fera valer els seus interessos.

La trama de contractes falsejats

Segons reflecteix la sentència, Sancho Sempere va constituir l’any 2000 l’Associació Valenciana de Juristes (AVJ) com una entitat sense ànim de lucre. No obstant això, l’exsecretari va aprofitar aquesta institució, posant tres professionals al capdavant sense informar-los de les seues veritables intencions, per a «canalitzar les seues activitats privades» i enriquir-se a nivell personal.

La trama es va centrar en la contractació pública. Entre 2007 i 2011, durant l’alcaldia d’Amparo Maño, Sancho va aconseguir que l’AVJ assumira plets de la institució. En el seu rol d’interlocutor, va decidir quins plets es derivaven a l’associació, va fixar les minutes i va mantindre com a pràctica la successió de contractes menors per una quantia que superava el límit legalment establit. Al llarg d’aquest lustre, l’AVJ va facturar al consistori un total de 151.735,52 euros (amb l’any 2010 com el de major facturació, amb 39.903,42 euros).

L’operativa va continuar el 2011, ja sota l’alcaldia de Leandro Benito. Sancho va donar instruccions per a convocar un concurs públic d’assistència jurídica amb un pressupost màxim de 60.000 euros (més IVA). Per a assegurar l’adjudicació al seu favor i limitar la concurrència, l’exsecretari va enviar les invitacions únicament a dues associacions gestionades per ell —l’AVJ i la societat professional José Antonio Sancho Sempere SLP—, a més d’un despatx d’advocats alié. Finalment, només va concórrer l’AVJ, que va oferir 57.600 euros més IVA i es va fer amb el contracte, emetent factures ajustades a eixe preu fins al maig del 2013.

Tags: Canet d'En Berenguer Toni Cuquerella

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 18 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 18 de septiembre indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 18 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el viernes 18 de septiembre indica un día con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el viernes 18 de septiembre

La previsión meteorológica en Peñíscola para el viernes 18 de septiembre indica temperaturas suaves con…

Otras noticias

Episodio de lluvias en Torrent.
ComarcalEl Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Chiva y Torrent superan los 90 l/m² en un episodio de lluvias torrenciales que provoca casi 500 incidencias en València

Por Toni Cuquerella
Carretera entre Sagunt i Petrés.
El Camp de Morvedre

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha participat en la conferència al Museu Arqueològic Nacional.
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt brilla al Museu Arqueològic Nacional pel 130é aniversari com a Monument Nacional

Por Toni Cuquerella
albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?